НКЖИ подписа поръчка за близо 90 млн. лв. за жп възел Пловдив
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

НКЖИ подписа поръчка за близо 90 млн. лв. за жп възел Пловдив

Самата жп гара беше дадена на концесия за 35 години през 2013 г. на обединение, в което 95% участие има автобусната компания "Карат-С" на Миролюб Столарски

НКЖИ подписа поръчка за близо 90 млн. лв. за жп възел Пловдив

Изпълнители са "Трейс груп холд" и "Балкантел", а срокът за изпълнение е 3 години

Калина Горанова
5594 прочитания

Самата жп гара беше дадена на концесия за 35 години през 2013 г. на обединение, в което 95% участие има автобусната компания "Карат-С" на Миролюб Столарски

© Цветелина Белутова


Национална компания "Железопътна инфраструктура" подписа договор за 89 млн. лв. без ДДС (93.3 млн. лв. без ДДС с включените непредвидени разходи) по проекта за развитие на железопътен възел Пловдив. Изпълнител на поръчката е обединение "Проект Пловдив", в което участват строителят "Трейс груп холд" и "Балкантел", която е специализирана в доставката на телекомуникационно и навигационно оборудване за граждански и военни цели.

Поръчката беше обявена през юли миналата година, като компанията победител е и единствената, подала оферта. Решението за възлагане е взето на 24 февруари.

Проектът предвижда модернизация на железния път, контактната мрежа и системите за сигнализация и телекомуникации, както и изграждане на пробив под жп гара Пловдив. Финансирането е по Механизма за свързана Европа и е част от големия проект за модернизацията на жп линията Пловдив - Бургас (фаза 2), по който се работи от години.

Самата жп гара в Пловдив беше дадена на концесия за 35 години през 2013 г. Процедурата се проведе по време на първото управление на Бойко Борисов. Като единствен кандидат се появи обединението "Железопътна гара Пловдив", в което 95% участие има автобусната компания "Карат-С" на Миролюб Столарски.

Поръчките на НКЖИ

През последните седмици НКЖИ обяви няколко търга за още около 90 млн. лв. по Механизма свързана Европа. Сред тях е този за модернизацията на тягова подстанция Враца, прилежащите й секционни постове Моравица и Криводол с индикативна стойност 15 млн. лв. Друг търг е за изработването на устройствени планове и технически проект за удвояването на участъците от жп линията Крумово - Свиленград - турска граница за 17.7 млн. лв. Близо 11 млн. лв. пък са отделени за модернизацията на тягова подстанция Перник. Изработването на устройствени планове и технически проект за модернизация на линията Драгоман - сръбска граница е с индикативна стойност 4.7 млн. лв.

По оперативната програма "Транспорт" през март НКЖИ обяви поръчка за проектиране и изграждане на 12 пътни надлеза и един подлез за 39.7 млн. лв. по линията Пловдив - Бургас в междугарието Маноле - Белозем, жп участъците Михайлово - Хан Аспарух и Безмер - Черноград.

Изпълнителите

"Трейс груп холд" в момента кандидатства и по по-малката поръчка за реконструкция на гаров комплекс Нова Загора, който е с прогнозна стойност 3.1 млн. лв., обявена през декември.

Според сайта на "Балкантел" фирмата доставя системи за управление и контрол на въздушната навигация и кацане с приложения в гражданската и военната авиация, специализирани военни комуникационни и навигационни системи, жп системи за сигнализация, системи за сигурност с приложение в жп транспорта, военновъздушните сили, гражданската авиация, енергетиката и др. А през юли миналата година тя влезе в медийното пространство, след като специализираната прокуратура обяви, че провежда акция по претърсвания и изземвания в офиси на дружеството "Балкантел" в София по данни за търговия с влияние във връзка с договор за доставка на оборудване за Военновъздушните сили.

Национална компания "Железопътна инфраструктура" подписа договор за 89 млн. лв. без ДДС (93.3 млн. лв. без ДДС с включените непредвидени разходи) по проекта за развитие на железопътен възел Пловдив. Изпълнител на поръчката е обединение "Проект Пловдив", в което участват строителят "Трейс груп холд" и "Балкантел", която е специализирана в доставката на телекомуникационно и навигационно оборудване за граждански и военни цели.

Поръчката беше обявена през юли миналата година, като компанията победител е и единствената, подала оферта. Решението за възлагане е взето на 24 февруари.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

1 коментар
  • 1
    aussie avatar :-|
    aussie

    Незнам за жп гарата но цената на билет за автобус от Пловдив до София пак е 15лв???


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.