Turkish Airlines спира международните си полети с малки изключения до 17 април
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Turkish Airlines спира международните си полети с малки изключения до 17 април

Turkish Airlines

Turkish Airlines спира международните си полети с малки изключения до 17 април

Само преди една година компанията се премести на новото мегалетище на Истанбул и имаше мащабни планове за развитие

Калина Горанова
2970 прочитания

Turkish Airlines

© Turkish Airlines


Поредната ключова авиокомпания обяви официално, че спира международните си полети заради създалата се международна обстановка и коронавируса. Това са Turkish Airlines, които ще приземят флотилията си до 17 април.

Авиокомпанията съобщава, че ще продължи да лети само до Ню Йорк, Вашингтон, Москва, Хонконг и Адис Абеба. Вътрешните полети на авиокомпанията ще се изпълняват с по-малка честота, а товарните полети ще продължат да оперират по установения график и без промени.

Основаната през 1933 г. авиокомпания разполага с 354 пътнически и товарни самолета и полети до 319 дестинации по целия свят, от които 269 международни и 50 вътрешни линии. Авиокомпанията е една от емблемите на турската държава и генератор на огромен съпътстващ бизнес, като само кетърингът й включва подготовката на 190 хил. блюда на денонощие.

Планове в минало време

Авиокомпанията имаше сериозни планове за развитие, като само преди една година се премести в новия си дом - новото мегалетище на Истанбул. Инвестицията в него е 10.2 млрд. евро. Планирано беше да обслужва по 200 млн. пътници на година и да допринася за 5% от БВП на Турция. Новото летище трябваше да даде възможност на турските авиолинии да разгърнат летателната си програма, тъй като старото летище "Ататюрк" беше свръхнатоварено и с изчерпан капацитет.

Летището беше дадено на концесия за строителство и опериране на аерогара за срок от 25 години на консорциум IGA Havalimaniletmesi срещу 22.1 млрд. евро.

Новото летище пък се очакваше да генерира допълнителен трафик над България към Европа, който да се обслужва от Ръководство за въздушното движение.

Сметки без корона

Самата авиокомпания планираше през 2023 г. да разполага с над 450 самолета (при 354 към момента), а превозените пътници на година да са 120 млн. души при 75 млн. за 2018 г. А приходите да достигнат 24 млрд. долара при 12.8 млрд. долара за 2018 г.

Разчетите на авиокомпанията стъпваха на очакванията, че през 2034 г. авиационният трафик ще се удвои спрямо две десетилетия по-рано.

Поредната ключова авиокомпания обяви официално, че спира международните си полети заради създалата се международна обстановка и коронавируса. Това са Turkish Airlines, които ще приземят флотилията си до 17 април.

Авиокомпанията съобщава, че ще продължи да лети само до Ню Йорк, Вашингтон, Москва, Хонконг и Адис Абеба. Вътрешните полети на авиокомпанията ще се изпълняват с по-малка честота, а товарните полети ще продължат да оперират по установения график и без промени.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK