Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
1 27 мар 2020, 13:47, 3009 прочитания

Купи сега, получи после

Малки компании по света разчитат на предплатените ваучери, за да спасят бизнеса си

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Сравненията на пандемията с шока от Втората световна война вече са клише. Но в опитите си за оцеляване множество малки бизнеси по света се обръщат към решение, използвано именно в началото на 40-те години на миналия век. Тогава, за да финансират армията си, САЩ продават военни облигации на 75% от номиналната им стойност, които след 10 години могат да бъдат продадени по-скъпо.

Съвременният модел, на който малки бизнеси залагат за бързо финансиране и покриване на настоящите си разходи, са предплатените ваучери. Те дават възможност на клиентите да платят определена по-ниска сума сега и да се възползват от предлаганата услуга по-късно.


Ресторантите и баровете, които бяха сред първите засегнати от мерките за предотвратяване на разпространението на вируса, най-активно адаптираха ваучерите в стратегията си за оцеляване. Множество затворени заведения по света започнаха да продават ваучери за консумация с намаление, които клиентите могат да използват след края на извънредното положение, когато отново отворят. Например ваучер за вечеря на стойност 75 долара може да покрие сметка за 100 долара в бъдеще. В САЩ се появиха и онлайн платформи, където потребителите могат да разгледат всички барове и ресторанти, включили се в инициативата Dining Bond ("Купон за храна"), и да купят техни ваучери. Пример за подкрепа на рестораньорския бизнес по време на пандемията е и американското движение Rally for Restaurants. То създава онлайн платформа, през която заведенията да предлагат доставки по домовете или да продават подаръчни ваучери за консумация. Компанията за кредити за малкия бизнес Kabbage също се включи в инициативата с подобно решение - онлайн платформа за продажба на ваучери на различни малки бизнеси. Макар услугата да е безплатна, има такса към трети страни за обработка на плащането в размер на 2.5% от платената сума.

Всички тези възможности биха помогнали на бизнеса да получи приходи, с които да покрие поне част от оперативните си разходи сега. Разбира се, тази инвестиция носи известен риск за клиентите. Те не знаят кога и дали изобщо ще могат да се възползват от ваучерите си, а в случай че бизнесът фалира, сумата няма да им бъде възстановена.

В България на подобна стратегия заложи ресторантът за бургери Skapto ("Скаптобара"). Той предлага три вида "бургер бонд", всеки в ограничено количество. При най-евтиния от тях клиентите плащат 49 лв. сега и могат да консумират за 60 лв., когато заведението заработи отново.



Макар към момента основно ресторанти и барове да се възползват от предплатените ваучери, това може да бъде вариант за спасение на много други по-малки бизнеси. В България сайтовете за групово пазаруване например представляват допълнителна и вече позната опция, през която компаниите продават по подобен модел. От фризьорски салони и козметични студиа до автомобилни сервизи и детски центрове, всички те могат да предложат услугите си в аванс и с намаление. С единствената разлика, че предоставянето им няма фиксиран срок. Всички тези услуги ще бъдат търсени от хората и след края на извънредното положение. За да могат да посрещнат клиенти обаче, бизнесите трябва да съществуват тогава, а един от вариантите това да се случи може би са именно предплатените ваучери.

Капитал #12

Текстът е част от брой 12 на седмичния Капитал (27 март - 2 април). В броя ще прочетете още:


Новия брой на"Капитал" можете да намерите в магазините на "Фантастико", "Билла", СВА, във веригите бензиностанции OMV, Eko, Shell, Lukoil, както и в обектите на Inmedio и в други магазини за хранителни стоки и бензиностанции.

Прочетете

Следете в реално време ситуацията с Covid-19
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Здравата организация поставя хората на първо място Здравата организация поставя хората на първо място

Компаниите, които подхождат с грижа към служителите си, следват наложените превантивни мерки и успешно дефинират новата дистанционна култура на работа, са тези, които продължават напред

29 май 2020, 367 прочитания

Ресторанти на корона диета Ресторанти на корона диета

След нокдауна, който вирусът нанесе на заведенията, възстановяването ще е бавно и трудно, бизнес моделите ще се променят още, а доставките ще играят все по-важна роля

29 май 2020, 675 прочитания

24 часа 7 дни
Бюлетин

Бюлетин "Ритейл"

Седмичен бюлетин с най-важното от ритейл сектора

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Как корпоративните лидери трябва да действат в криза

Мениджърите печелят парите си, когато положението стане трудно

Още от Капитал
От скала до хотел: 30 години по-късно в Созопол

Многогодишната история за държавен парцел на брега на морето в Созопол, филмов съюз, съдилища и строителна криза е към развръзка

Млякото и яйцата ще са след 30 минути на вратата ви

Заради коронавируса онлайн търговията с бързооборотни стоки преживява страхотен бум в цял свят

Софийският адрес за френски макарони

Chez Fefe е първият специализиран бутик, който приготвя традиционния десерт

Парите ваши, схемите наши

Държавата нахлува на пазара на горива с верига бензиностанции и бази. Зад идеята прозират амбиции на политици, а проектът може да разбие пазара

Ако това е чалга – аз съм "за"

Защо Мила Роберт е явление на попкултурната сцена в България

Опит за летене

Русана Бърдарска, авторката на романа "Опитът", съчетава работата си в Европейската комисия с творческа дейност

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10