Spark променя модела си и към по-дългосрочен наем - седмичен и месечен
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Spark променя модела си и към по-дългосрочен наем - седмичен и месечен

В момента Spark има над 350 електромобила в София

Spark променя модела си и към по-дългосрочен наем - седмичен и месечен

Средната цена за електромобил на ден ще е по-ниска от обичайния наем в момента

Константин Николов
6597 прочитания

В момента Spark има над 350 електромобила в София

© Spark


Услугата за споделена мобилност Spark разширява предлаганите услуги, като въвежда по-дългосрочни наеми на автопарка си от над 350 електромобила. Клиентите на компанията вече ще могат да ползват колите на платформата за седмични или месечни периоди, като цената им на ден ще е далеч по-ниска от обичайния наем в момента.

Стефан Спасов, изпълнителен директор на Spark:

С връщането на нормалността ще се върне и мобилността

Как се отразява сегашната ситуация върху потреблението?

Наложените рестрикции няма как да нямат отражение върху бизнеса, защото и ние сме част от обществения транспорт. Хубавата новина е, че виждаме подобни мерки като временни. Животът ще продължи и с връщането на нормалността ще се върне и мобилността. Потребление има, но има и чувствителен спад.

Какви са очакванията ви за вашия бизнес, имате ли разчети кога да очаквате съживяване?

За нас винаги най-силните месеци са били по-топлите. Очакваме текущата ситуация да не е дългосрочно решение. Трябва да има изработен план Б, така че в следващия месец, месец и половина до два да бъдем гъвкави. След което очакваме търсенето заедно с мобилността да се нормализира. Подозираме, че може да има и повишен интерес след това. Ние сме тип услуга, която няма концентрация на клиентската ни база, и при нас възстановяването ще е бързо. Дори след нормализация на икономиката потребителското доверие няма да се върне веднага. Продажбите на нови автомобили няма да се възстановят начаса, което означава, че хората ще търсят алтернатива на личния си автомобил в градската мобилност - нещо, в което ние сме специализирани. Не само при нас, търсенето на услуги като нашата от споделената икономика тепърва ще расте още.

Имахте амбициозен план да разширите автопарка. Как сегашното положение го променя?

По никакъв начин не сме се отказали от тях, но по причини, независещи от нас, те вероятно ще бъде повлияни във времето. Както знаете, в момента заводите на автопроизводителите не работят и не е ясно как ще се изпълняват поръчките след това.

"Предприехме мерки, чрез които да отговорим по адекватен начин на сегашната обстановка. Гарантираме на нашите клиенти чисти коли на силно занижени цени и вече виждаме интерес както от физически лица, така и от корпоративни клиенти", заяви пред "Капитал" Стефан Спасов, изпълнителен директор на Spark. Според него новото решение ще позволи по-дълго ползване на автомобилите, а не споделянето им всеки ден от няколко души, както е при краткосрочния наем. Компанията и в момента почиства колите си по няколко пъти на ден. При ползване за по-дълго време клиентите ще получат измит и напълно дезинфекциран автомобил със сертификат, гарантиращ, че никой не го е ползвал преди тях.

Цените ще се движат от 35 лв. на ден за седмичен наем и 31 лв. на ден за месечен при най-малкия модел Volkswagen е-Up за корпоративни клиенти (съответно 39 лв. и 35 лв. за частни лица) до 59 лв. на ден за седмичен и 55 лв. на ден за месечен за корпоративни клиенти (съответно 59 и 69 лв. за частни лица) за най-скъпите модели като BMW i3 и Hyundai Ioniq. За сравнение - в момента еднодневният наем на VW e-Up е 45 лв., а на BMW i3 и Ioniq е 89 лв. Сред предлаганите модели освен изброените три са и Hyundai Kona, Nissan Leaf и товарни и пътнически бусове Nissan.

При седмичните планове потребителите ще могат да минават 700 км, след което ще плащат по 30 стотинки на километър. За месечните ограничението е 3000 км, след което е същата такса на километър. Потребителите могат да сменят модела си, ако желаят, по време на наема, след което ще има бъде променена и цената. Сумата включва и безплатно зареждане в мрежата на Eldrive, която има над 80 зарядни точки в София и над 200 в страната.

Според Спасов новите планове са идеални за корпоративни клиенти, чиито служители трябва да са в движение. Вече има запитвания и от компании, които да ги използват за разнасяне на пратки и стоки. След началото на извънредното положение от Spark промениха и цените за краткосрочен наем на електромобилите, като ги намалиха с до 25%, а същевременно увеличиха минималния наем от 13 на 20 минути. Все още не е ясно и как ще се отрази сегашната криза върху плановете на Spark да разрасне автопарка си от сегашните над 350 автомобила до 800-1000 през тази година.

Услугата за споделена мобилност Spark разширява предлаганите услуги, като въвежда по-дългосрочни наеми на автопарка си от над 350 електромобила. Клиентите на компанията вече ще могат да ползват колите на платформата за седмични или месечни периоди, като цената им на ден ще е далеч по-ниска от обичайния наем в момента.

Стефан Спасов, изпълнителен директор на Spark:

С връщането на нормалността ще се върне и мобилността

Как се отразява сегашната ситуация върху потреблението?

Наложените рестрикции няма как да нямат отражение върху бизнеса, защото и ние сме част от обществения транспорт. Хубавата новина е, че виждаме подобни мерки като временни. Животът ще продължи и с връщането на нормалността ще се върне и мобилността. Потребление има, но има и чувствителен спад.

Какви са очакванията ви за вашия бизнес, имате ли разчети кога да очаквате съживяване?

За нас винаги най-силните месеци са били по-топлите. Очакваме текущата ситуация да не е дългосрочно решение. Трябва да има изработен план Б, така че в следващия месец, месец и половина до два да бъдем гъвкави. След което очакваме търсенето заедно с мобилността да се нормализира. Подозираме, че може да има и повишен интерес след това. Ние сме тип услуга, която няма концентрация на клиентската ни база, и при нас възстановяването ще е бързо. Дори след нормализация на икономиката потребителското доверие няма да се върне веднага. Продажбите на нови автомобили няма да се възстановят начаса, което означава, че хората ще търсят алтернатива на личния си автомобил в градската мобилност - нещо, в което ние сме специализирани. Не само при нас, търсенето на услуги като нашата от споделената икономика тепърва ще расте още.

Имахте амбициозен план да разширите автопарка. Как сегашното положение го променя?

По никакъв начин не сме се отказали от тях, но по причини, независещи от нас, те вероятно ще бъде повлияни във времето. Както знаете, в момента заводите на автопроизводителите не работят и не е ясно как ще се изпълняват поръчките след това.

Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

2 коментара
  • 1
    mickmick avatar :-|
    mickmick

    Супер. А защо трябва да са само електромобили?

  • 2
    wall_e avatar :-|
    WALL-E

    Много тежък удар поемат Спарк в момента. Чест им прави, че не спират да търсят варианти и да предлагат решения на потребителите си. Респект и им пожелавам успех!


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK