Бизнес по време на пандемия: Китайска компания за материал за маски печели 1.9 млрд. долара
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Бизнес по време на пандемия: Китайска компания за материал за маски печели 1.9 млрд. долара

Reuters

Бизнес по време на пандемия: Китайска компания за материал за маски печели 1.9 млрд. долара

Dawn Polymer е един от най-големите печеливши в света от повишеното търсене

4418 прочитания

Reuters

© Reuters


Производството на слоеве полипропилен за направата на хирургични маски се оказва златна мина за Ю Сяонин на фона на пандемията от коронавирус. В Китай неговата компания Dawn Polymer държи приблизителен 40-процентов пазарен дял в сферата и акциите й скачат с 417% през шестте седмици след 20 януари, когато заразата се разразява с пълна сила в азиатската страна, пише Financial Times.

Стойността на активите на Ю Сяонин и на съпругата му Хан Лимей в компанията се увеличава с 1.9 млрд. долара до 9 март. Двамата стават едни от най-големите печеливши в света от повишеното търсене на маски.

Скок в цената

"Търсенето на материал за производството на маски стана ключово за предпазването от глобалната епидемия. Спецификите в производствения процес са причината цената на този материал да отбележи такъв скок", посочват от Hengtai Securities.

Ю Сяонин е в бизнеса с пластмаса от 90-те години на миналия век. Бил е генерален директор на фирма за гума и пластмасови изделия в провинция Шандун. Основава Dawn Polymer през 2002 г. и започва производството на слоеве полипропилен по време на епидемията от друг коронавирус - SARS, през 2003 г. "Заради болестта през тази година превърнахме материала в основен продукт, върху който се фокусирахме. След 17 години на работа станахме водещ местен производител като технология и производство", посочва Ю Сяонин пред сп. Chinese Entrepreneurs.

Нова конкуренция

Рекордното търсене на маски изправя Dawn Polymer пред силна нова конкуренция в сектора. Десетки компании навлизат в бизнеса с производството на маски, като често трансформират фабрики, които иначе са създадени за други цели. Някои големи групи като китайския петролен гигант Sinopec наскоро обявиха, че започват производство на специалния материал.

Но анализаторите предупреждават, че битката за доминация на пазара, който в момента е много печеливш, ще зависи от способността на компаниите да произвеждат специалния полимер, който се използва за маските. От Hengtai Securities посочват, че слоеве полипропилен са относително лесни за производство, но постигането на определено равнище на качество, необходимо за хирургичните маски, прави навлизането на пазара доста по-трудно.

Производството на слоеве полипропилен за направата на хирургични маски се оказва златна мина за Ю Сяонин на фона на пандемията от коронавирус. В Китай неговата компания Dawn Polymer държи приблизителен 40-процентов пазарен дял в сферата и акциите й скачат с 417% през шестте седмици след 20 януари, когато заразата се разразява с пълна сила в азиатската страна, пише Financial Times.

Стойността на активите на Ю Сяонин и на съпругата му Хан Лимей в компанията се увеличава с 1.9 млрд. долара до 9 март. Двамата стават едни от най-големите печеливши в света от повишеното търсене на маски.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

1 коментар
  • 1
    dabeda avatar :-P
    Da be.. da..

    Реклама на китайски боклуци... Недерландските власти са бракували наскоро пратка от китайски маски - 800 000 бр. - като безполезни...

    Каква е причината, хм. Капитал, ... да не рекламирате европейско или американско производства?

    След тая криза с китайския вирус се вижда края на неолибералната Милтън Фридман глобализация..


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK