Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
1 30 мар 2020, 11:20, 5638 прочитания

Volkswagen губи по 2 млрд. евро на седмица

Световният автомобилен сектор е в шок, кредитният рейтинг на Ford достигна дъното

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Германският производител на автомобили Volkswagen губи по 2 млрд. евро на седмица, пише Reuters. Данните идват от самата компания, чиито заводи в Европа и САЩ са затворени заради коронавируса. Групата се надява, че ще може да запълни финансовите си дупки с помощ от Европейската централна банка (ЕЦБ), която да изкупи краткосрочни облигации. Над 100 хил. служители на Volkswagen в Германия работят с намалени часове, като останалите от тях трябва да бъдат заплатени от правителството.

Коронавирусът удари в особено неподходящ момент производителите на коли, които и без кризисната ситуация харчеха огромни суми с цел електрификация на портфолиото си. Сега освен спряното производство като негативен фактор може да се посочи и че реалната икономика по света вече е в рецесия, макар статистическите данни, показващи колко тежко е падането, да не са излезли.


Шокът в индустрията

Другите компании в сектора също имат проблеми. Fiat Chrysler изтегли кредит от 3.5 млрд. евро, а френската Renault вероятно ще търси финансова помощ от държавата. За момента президентът на фирмата Жан-Доминик Сенар отрича да има идея за национализация, но положението за нея може да стане още по-лошо, в зависимост колко дълго ще продължи липсата на производство и продажби. Daimler, производителят на Mercedes, е намалила часовете на почти всички от своите 170 хил. служители, и търси 10 млрд. евро кредит от банки, сочи информация на Bloomberg.

В САЩ кредитният рейтинг на Ford стигна до оценката "боклук" (junk), а General Motors затвори всичките си заводи без краен срок. И двете компании са изтеглили по близо 16 млрд. долара кредит. Прогнозата на Moody's е, че през тази година глобалните продажби на автомобили по света ще се сринат с 14%. Само преди месец обаче тази прогноза беше пет пъти по-малка и сега също може да се промени.



Японският гигант Toyota също има проблеми. Фирмата ще затвори заводите си навсякъде, освен в Русия, до 20 април, а в понеделник тя поиска и 9.2 млрд. долара кредит като предпазна мярка.

"Намаляваме разходите си където можем, отлагаме неприоритетните си проекти и можем да оцелеем няколко седмици или месеци, но не можем да го правим до безкрай", коментира пред германската телевизия ZDF Херберт Диес, изпълнителният директор на Volkswagen. "Нямаме продажби, нямаме приходи, освен в Китай, но имаме своите постоянни разходи." Компанията все още не е теглила кредит, като може да изтегли до 20 млрд. евро.

През миналата седмица браншовата организация на сектора ACEA, която представлява 16-те най-големи производители в Европа, се обърна към председателя на Европейската комисия Урсула фон дер Лайен, че са нужни повече финансови средства за отрасъла. "Повечето от нашите служители технически са безработни. Никой не знае колко ще продължи всичко. Никога не сме преминавали през нещо такова", пише в писмото.
Следете в реално време ситуацията с Covid-19
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Hertz поиска защита от фалит заради дълг от близо 25 млрд. долара Hertz поиска защита от фалит заради дълг от близо 25 млрд. долара

Американската компания за коли под наем пострада тежко от кризата заради коронавируса

23 май 2020, 2213 прочитания

Андрей Петров, "dm България": Целта е до края на годината магазините ни да станат поне 90 1 Андрей Петров, "dm България": Целта е до края на годината магазините ни да станат поне 90

Преди дни стартира партньорството ни с foodpanda за онлайн поръчки, казва управителят на компанията пред "Капитал"

23 май 2020, 2381 прочитания

24 часа 7 дни
Бюлетин

Бюлетин "Ритейл"

Седмичен бюлетин с най-важното от ритейл сектора

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
АЕЦ "Козлодуй" си поръчва защитни облекла за 4.1 млн. лв.

Те ще бъдат с различна степен на предпазване в зависимост от рисковете

Още от Капитал
Млякото и яйцата ще са след 30 минути на вратата ви

Заради коронавируса онлайн търговията с бързооборотни стоки преживява страхотен бум в цял свят

Дефектните мерки

След края на извънредното положение бизнесът оцелява много повече на мускули и в по-малка степен заради подкрепа от държавата

Парите ваши, схемите наши

Държавата нахлува на пазара на горива с верига бензиностанции и бази. Зад идеята прозират амбиции на политици, а проектът може да разбие пазара

Магистрала без правила

"Хемус" вече се строи и планът на властта е да бъде готова след четири години. Цената обаче е заобикаляне на законите и непрозрачно харчене на милиарди левове

Майсторът, Маргарита и ние

Романът на Булгаков се завръща в книжарниците като колекционерско издание

Шоуто трябва да продължи, но как

Пандемията промени значението и начина на работа на вечерните шоута, независимо дали говорим за Джон Оливър или Николаос Цитиридис

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10