Volkswagen губи по 2 млрд. евро на седмица
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Volkswagen губи по 2 млрд. евро на седмица

Продажбите на автомобили в Европа и САЩ са на практика замразени. Жив остава само пазарът в Китай

Volkswagen губи по 2 млрд. евро на седмица

Световният автомобилен сектор е в шок, кредитният рейтинг на Ford достигна дъното

6247 прочитания

Продажбите на автомобили в Европа и САЩ са на практика замразени. Жив остава само пазарът в Китай

© Reuters


Германският производител на автомобили Volkswagen губи по 2 млрд. евро на седмица, пише Reuters. Данните идват от самата компания, чиито заводи в Европа и САЩ са затворени заради коронавируса. Групата се надява, че ще може да запълни финансовите си дупки с помощ от Европейската централна банка (ЕЦБ), която да изкупи краткосрочни облигации. Над 100 хил. служители на Volkswagen в Германия работят с намалени часове, като останалите от тях трябва да бъдат заплатени от правителството.

Коронавирусът удари в особено неподходящ момент производителите на коли, които и без кризисната ситуация харчеха огромни суми с цел електрификация на портфолиото си. Сега освен спряното производство като негативен фактор може да се посочи и че реалната икономика по света вече е в рецесия, макар статистическите данни, показващи колко тежко е падането, да не са излезли.

Шокът в индустрията

Другите компании в сектора също имат проблеми. Fiat Chrysler изтегли кредит от 3.5 млрд. евро, а френската Renault вероятно ще търси финансова помощ от държавата. За момента президентът на фирмата Жан-Доминик Сенар отрича да има идея за национализация, но положението за нея може да стане още по-лошо, в зависимост колко дълго ще продължи липсата на производство и продажби. Daimler, производителят на Mercedes, е намалила часовете на почти всички от своите 170 хил. служители, и търси 10 млрд. евро кредит от банки, сочи информация на Bloomberg.

В САЩ кредитният рейтинг на Ford стигна до оценката "боклук" (junk), а General Motors затвори всичките си заводи без краен срок. И двете компании са изтеглили по близо 16 млрд. долара кредит. Прогнозата на Moody's е, че през тази година глобалните продажби на автомобили по света ще се сринат с 14%. Само преди месец обаче тази прогноза беше пет пъти по-малка и сега също може да се промени.

Японският гигант Toyota също има проблеми. Фирмата ще затвори заводите си навсякъде, освен в Русия, до 20 април, а в понеделник тя поиска и 9.2 млрд. долара кредит като предпазна мярка.

"Намаляваме разходите си където можем, отлагаме неприоритетните си проекти и можем да оцелеем няколко седмици или месеци, но не можем да го правим до безкрай", коментира пред германската телевизия ZDF Херберт Диес, изпълнителният директор на Volkswagen. "Нямаме продажби, нямаме приходи, освен в Китай, но имаме своите постоянни разходи." Компанията все още не е теглила кредит, като може да изтегли до 20 млрд. евро.

През миналата седмица браншовата организация на сектора ACEA, която представлява 16-те най-големи производители в Европа, се обърна към председателя на Европейската комисия Урсула фон дер Лайен, че са нужни повече финансови средства за отрасъла. "Повечето от нашите служители технически са безработни. Никой не знае колко ще продължи всичко. Никога не сме преминавали през нещо такова", пише в писмото.

Германският производител на автомобили Volkswagen губи по 2 млрд. евро на седмица, пише Reuters. Данните идват от самата компания, чиито заводи в Европа и САЩ са затворени заради коронавируса. Групата се надява, че ще може да запълни финансовите си дупки с помощ от Европейската централна банка (ЕЦБ), която да изкупи краткосрочни облигации. Над 100 хил. служители на Volkswagen в Германия работят с намалени часове, като останалите от тях трябва да бъдат заплатени от правителството.

Коронавирусът удари в особено неподходящ момент производителите на коли, които и без кризисната ситуация харчеха огромни суми с цел електрификация на портфолиото си. Сега освен спряното производство като негативен фактор може да се посочи и че реалната икономика по света вече е в рецесия, макар статистическите данни, показващи колко тежко е падането, да не са излезли.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

1 коментар
  • 1
    kiro1234 avatar :-|
    kiro1234

    А помислете ако не беше глупостта на няколко мислещи се за велики мениджерчета на Фолксваген колко по-добре щеще да е компанията.И не само тя всички немски "умници" платиха за гяволията си около 50 милиярда евро глоби.
    Ама лакомията и некомпетентността нямат граници.
    Дано кризата покаже че само с меки умения за писане на презентазия не става.
    Накрая обикновения Работник колкото и съвестен да е най-пострадал.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK