Вълната от затварящи заводи продължава. Компанията за авточасти "Костал" спира

Оръжейният "Дунарит" е с намален персонал, а административни пречки спъват износа

В новия завод за модули за автомобилни уредби на Kostal в Пазарджик работят 1800 души, но рязко е намалял броят на заетите в първия завод на германската компания в Смолян
В новия завод за модули за автомобилни уредби на Kostal в Пазарджик работят 1800 души, но рязко е намалял броят на заетите в първия завод на германската компания в Смолян    ©  Надежда Чипева
В новия завод за модули за автомобилни уредби на Kostal в Пазарджик работят 1800 души, но рязко е намалял броят на заетите в първия завод на германската компания в Смолян
В новия завод за модули за автомобилни уредби на Kostal в Пазарджик работят 1800 души, но рязко е намалял броят на заетите в първия завод на германската компания в Смолян    ©  Надежда Чипева

Заводът за автомобилни компоненти "Костал България аутомотив" в Пазарджик, който е собственост на германската Kostal, временно спира работа и пуска работниците си в отпуск до 19 април, съобщи БНР. Както и при други производители на части в страната, причината е затварянето на големите автомобилни производители в Европа, което се отразява на поръчките към местните доставчици. Няма информация дали и другият завод на Kostal - в Смолян, е в пауза, но от местния му поддоставчик "Арексим" потвърдиха, че работят с намален капацитет.

С ограничен персонал продължава производството в някои от военните заводи в страната. Освен ефектите от коронавируса обаче от "Дунарит" посочват, че имат проблем и със забавяне на разрешенията за износ на продукция от Министерството на икономиката.


Благодарим Ви, че четете Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се