Новият брой:
Образованието: Лунната мисия на България

История за компания, академик, професор и "Метро"

Имуностимулатор комбинира български разработки от 80-те години на миналия век и пробиотик от последните две години. Веригата го продава без надценка

Проф. Шекерджийски (вдясно), Атила Йенисен (в средата) и Кирил Петков се надяват продуктът да може да подпомогне имунитета на техните клиенти
Проф. Шекерджийски (вдясно), Атила Йенисен (в средата) и Кирил Петков се надяват продуктът да може да подпомогне имунитета на техните клиенти
Проф. Шекерджийски (вдясно), Атила Йенисен (в средата) и Кирил Петков се надяват продуктът да може да подпомогне имунитета на техните клиенти    ©  Цветелина Белутова
Проф. Шекерджийски (вдясно), Атила Йенисен (в средата) и Кирил Петков се надяват продуктът да може да подпомогне имунитета на техните клиенти    ©  Цветелина Белутова
Бюлетин Ритейл Ритейл

Всяка седмица получавайте най-важното и интересно от ритейл сектора във вашата поща

Един от най-динамичните сегменти в аптеките, на стойност около 300 млн. лв. годишно, е този на хранителните добавки. Те нямат претенцията, че лекуват каквото и да било заболяване или да служат за профилактика, но според закона за храните имат право да се регистрират като продукт, подпомагащ здравето в определен аспект. Заради строгите лекарствени регулации, които изискват клинични изпитвания, множество данни за въздействието, а накрая и държавата да определя и следи цената на продукта, множество лекарства без рецепта се пререгистрираха като хранителни добавки. За това се изисква само регистрация на етикета и листовката и реклама, изрично посочваща, че продуктът не лекува. Така производителят може да продава продукта на каквато цена пожелае и във всички възможни канали, а онези, които вярват, че добавката им помага, да го купуват. Обикновено средната цена на една опаковка хранителна добавка е по-висока от тази на лекарство без рецепта, тъй като клиентите на аптеките, дрогериите и супермаркетите в България вярват в народната медицина и силата на природните съставки, от които се твърди, че са съставени добавките.

Без каквито и да било претенции, че става въпрос за панацея или лекарство, което лекува, разказът за една от най-новите добавки финишира в необичаен ход на веригата хипермаркети "Метро" - да продава продукт без нито стотинка търговска надценка. Продуктът се нарича "ProViotic Имуноактив", регистриран е като хранителна добавка и вече се продава в "Метро" и още няколко вериги хипермаркети.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
1 коментар
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    evpetra avatar :-|
    evpetra
    • + 3

    Добра новина! Този имуностимулатор може и да не помага за предпазване от заболяване, но самият факт, че има хора, които нямат намерение да се възползват от възможността да печелят от страховете около корона вируса, вече укрепва имунната система.

    Нередност?
Нов коментар