Георги Георгиев, "Теклас": Работим по малки поръчки, но обемът значително намаля

Георги Георгиев (вдясно) при получаване на инвеститорски сертификат през 2017 г. за поредното разширяване на завода на "Теклас" в Кърджали

Георги Георгиев, "Теклас": Работим по малки поръчки, но обемът значително намаля

Представителят на изпълнителните директори на производителя на авточасти пред "Капитал"

10136 прочитания

Георги Георгиев (вдясно) при получаване на инвеститорски сертификат през 2017 г. за поредното разширяване на завода на "Теклас" в Кърджали

© Надежда Чипева


"Теклас България" е дъщерна компания на турската Teklas, която произвежда компоненти от каучук, пластмаса и метал за автомобилната индустрия. Групата има заводи в още четири държави - Турция, Китай, Мексико и Сърбия, а най-голямата й производствена база е в Кърджали. Българското поделение включва също фабрики в Крумовград и Момчилград, а нов завод в момента се строи във Враца. За 2018 г. приходите на компанията нарастват с 22% до малко над 370 млн. лв., а нетната печалба е 52.4 млн. лв. По данни от АПИС към януари 2020 г. в дружеството работят близо 2750 души.

"Теклас България" продължава ли да работи, като се има предвид, че много доставчици бяха засегнати от затварянето на автомобилните заводи в Европа?

- Практически всички заводи спряха производство, а ние работим само за автомобилните компании, така че това няма как да не ни се отрази. Засега работим, имаме малки поръчки за Европа, но ще видим колко време ще продължим. Обемът като цяло значително намаля.

Какви са вариантите за работниците ви?

- Имаме резервни варианти, платени и неплатени отпуски, макар че засега не планираме да пускаме хората в неплатен отпуск. Може би ще минем на половин работен ден. Независимо от това ще покриваме 100% от заплатите, имаме още възможности. Ще е хубаво и ако можем да използваме помощта 60:40 от държавата.

Сегашната ситуация ще забави ли плановете ви за новия завод във Враца?

- Не. Там се строи много усилено, няма забавяне. Това е добре и за строителя, че има работа. Най-късно до два месеца заводът ще е готов.

Имате ли проблем с доставките?

- Доставките не са проблем, но всичко на практика е спряло. Зависими сме единствено от автомобилните заводи. Ако те заработят, ние можем веднага да почнем да произвеждаме предишните количества.

Интервюто взе Иглика Филипова

"Теклас България" е дъщерна компания на турската Teklas, която произвежда компоненти от каучук, пластмаса и метал за автомобилната индустрия. Групата има заводи в още четири държави - Турция, Китай, Мексико и Сърбия, а най-голямата й производствена база е в Кърджали. Българското поделение включва също фабрики в Крумовград и Момчилград, а нов завод в момента се строи във Враца. За 2018 г. приходите на компанията нарастват с 22% до малко над 370 млн. лв., а нетната печалба е 52.4 млн. лв. По данни от АПИС към януари 2020 г. в дружеството работят близо 2750 души.

Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове
Close
Бюлетин
Бюлетин

Covid 19

Научавайте най-важното, без ненужна емоция и шум. Обобщение на информацията и най-важното, което засяга средата, бизнеса и вашите пари.


1 коментар

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

NFT — що е то?

NFT — що е то?