Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
2 апр 2020, 18:51, 4034 прочитания

Продажбите на нови коли през март падат с 46%, целият пазар се свива с една трета

Сривът при новите камиони е още по-голям: 65%

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Ефектите от коронавируса съвсем естествено вече се усещат и на българския автопазар. Регистрациите на нови коли и камиони в КАТ за март са отчели силен спад, при положение че извънредното положение не обхвана целия месец. Вероятно числата за април ще са още по-слаби.

Спад във всички сегменти


Продажбите на нови леки автомобили (категория M1 и N1) са се понижили през март с 46%: от 3628 на 1974, а при новите тежкотоварни камиони над 12 т (категория N3) сривът е още по-голям: - 65% (от 351 на 123). Всъщност във всеки от трите начални месеца на годината има спад, макар за януари и февруари да е малък. Общо за цялото тримесечие понижението е над 26% до общо регистрираните 7285 леки коли. При камионите сривът за периода е над 41% до общо 624 машини.

При общите пласирани нови и употребявани коли също има голям спад през март - 34% до 14250 бройки (16% за тримесечието). Най-драматична е картината при новите и употребявани камиони за месеца, чиито регистрации в КАТ са общо 462, с 68% по-малко от същия период на 2019 г. (20% общо за първите три месеца).

Спадът от началото на годината досега спрямо същия период на 2019 г. е във всички сегменти - нови, употребявани, дизел, бензин и т.н. Общо новорегистрираните превозни средства (леки, лекотоварни, товарни и автобуси) през първото тримесечие на тази година е 58 503 спрямо 70 231 през 2019 г. Българският автопарк е достигнал общо 3.78 млн. МПС в края на март спрямо 3.75 млн. в края на миналата година. Отново най-много са старите коли над 15 години, а за първи път дизеловите двигатели надминават бензиновите и при леките коли - общо 1.3 млн. машини.



При продажбите на нови леки коли за тримесечието номер едно е Skoda с 828 автомобила, а след нея е Dacia със 745 и Toyota със 743.

Ефект за милиарди

Влиянието на карантината и спряната икономика ще бъде усетено в пълна степен през април, тъй като през март се изпълняваха и сделки, сключени преди време, казват от бранша. Секторът започна стабилно годината, като януари държеше нивата от миналата година. Второто тримесечие е отписано и вече се мисли за някакво съживяване през третото и четвъртото. В същото време автопродажбите за частни и корпоративни клиенти са сегментът, който при подобни кризи по-бавно се възстановява заради икономическата стагнация. Спряното производство в заводите по света също ще забави пускането на някои модели. При блокирането на китайската икономика през февруари автомобилните продажби се свиха с над 80%. Европейската
асоциация на автомобилните производители (АСЕА) вчера призова за незабавна помощ от Европейския съюз и страните членки за автопроизводителите, доставчиците на части и автодилърите. "Ефектът от епидемията е безпрецедентен и става все по-ясно, че COVID-19 доведе до най-голямата криза в автомобилния сектор", заяви в официално изявление Ерик-Марк Хуйтема, председател на АСЕА. Според организацията затварянето на заводите в ЕС е довело до производствени загуби в размер на 1.23 млн. автомобила, а засегнатите са 1.11 млн. работници в заводите, без да се брои веригата за доставки.

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Акостирането на круизни кораби в Бургас под въпрос заради коронавируса Акостирането на круизни кораби в Бургас под въпрос заради коронавируса

За трета година външни фактори ограничават достъпа до Черно море и българските пристанища

27 май 2020, 247 прочитания

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (27 май) Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (27 май)

Рекламна спортна пауза; Започна подаването на заявки в конкурса "PR приз 2020" и "Сайт на годината"; Подкастът на Джо Роугън вече само в Spotify; Новата кампания на Nike и др.

27 май 2020, 323 прочитания

24 часа 7 дни
Бюлетин

Бюлетин "Ритейл"

Седмичен бюлетин с най-важното от ритейл сектора

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Строителните предприемачи призовават да не се стопира банковото кредитиране

Националната асоциация на строителните предприемачи предлага създаването на експертен икономически съвет, който да работи върху мерки за стабилизиране на икономиката

Още от Капитал
От скала до хотел: 30 години по-късно в Созопол

Многогодишната история за държавен парцел на брега на морето в Созопол, филмов съюз, съдилища и строителна криза е към развръзка

Млякото и яйцата ще са след 30 минути на вратата ви

Заради коронавируса онлайн търговията с бързооборотни стоки преживява страхотен бум в цял свят

Дефектните мерки

След края на извънредното положение бизнесът оцелява много повече на мускули и в по-малка степен заради подкрепа от държавата

Магистрала без правила

"Хемус" вече се строи и планът на властта е да бъде готова след четири години. Цената обаче е заобикаляне на законите и непрозрачно харчене на милиарди левове

Шоуто трябва да продължи, но как

Пандемията промени значението и начина на работа на вечерните шоута, независимо дали говорим за Джон Оливър или Николаос Цитиридис

20 въпроса: Мартин Михайлов

Михайлов стои зад две от заведенията, които бяха (отново ще бъдат?) обичайна част от нощните походи в София

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10