Сливания и придобивания по време на пандемия

Как са настроени компаниите относно подобни сделки в несигурната икономическа обстановка според проучване на ЕY

Проучването Barometer Capital Confidence на консултантската агенция EY показва, че повече от половината (56%) ръководители в световен мащаб все още планират да осъществят придобиване през следващите 12 месеца, като част от програмите им за трансформация
Проучването Barometer Capital Confidence на консултантската агенция EY показва, че повече от половината (56%) ръководители в световен мащаб все още планират да осъществят придобиване през следващите 12 месеца, като част от програмите им за трансформация
Проучването Barometer Capital Confidence на консултантската агенция EY показва, че повече от половината (56%) ръководители в световен мащаб все още планират да осъществят придобиване през следващите 12 месеца, като част от програмите им за трансформация    ©  Shutterstock
Проучването Barometer Capital Confidence на консултантската агенция EY показва, че повече от половината (56%) ръководители в световен мащаб все още планират да осъществят придобиване през следващите 12 месеца, като част от програмите им за трансформация    ©  Shutterstock

Компаниите са изправени пред драстична "промяна в правилата" по отношение на сливанията и придобиванията, тъй като глобалната коронавирус пандемия създаде шок с огромни размери с безпрецедентно социално и икономическо въздействие. Фондовите пазари са под стрес и е налице явна промяна в бизнес настроенията. Въпреки това обаче някои глобални бизнеси продължават да планират големи програми за трансформация. Проучването Barometer Capital Confidence на консултантската компания EY показва, че повече от половината (56%) ръководители в световен мащаб все още планират да осъществят придобиване през следващите 12 месеца, като част от програмите им за трансформация.

Това на пръв поглед е изненадващо предвид ситуацията по света - блокажи, стриктни правила за социална дистанция, прекъснати вериги за доставки и масово спиране на дейността на компаниите. Бизнес ръководителите обаче трябва да разгледат кризата с COVID-19 в дългосрочна и краткосрочна перспектива - да реагират сега, но да се подготвят за бъдещето и да мислят дори отвъд него, се казва в доклада.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
Все още няма коментари
Нов коментар