Авиационната индустрия ще се нуждае от години, за да се възстанови от пандемията
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Авиационната индустрия ще се нуждае от години, за да се възстанови от пандемията

Все повече самолети са на земята заради мерките за ограничаване на пътуванията заради пандемията

Авиационната индустрия ще се нуждае от години, за да се възстанови от пандемията

Пътническият трафик е намалял с 80%, а компаниите предупреждават, че някои от тях няма да оцелеят

3119 прочитания

Все повече самолети са на земята заради мерките за ограничаване на пътуванията заради пандемията

© Reuters


Превозените пътници със самолети в света през последната седмица са намалели с почти 80% в сравнение с миналата година, а половината самолети са заземени. Това показват нови данни, според които на авиационната индустрия ще й бъдат необходими години, за да се възстанови от последствията на пандемията, съобщава Reuters.

Превозвачи, сред които United Airlines Holdings и Air New Zealand, предупреждават, че ще изплуват от кризата, но ще бъдат по-малки, и се страхуват, че други няма да оцелеят.

Няколко години на растеж са изгубени

Според анализаторската компания ForwardKeys броят на превозените пътници по международни полети е паднал до 10 млн. през седмицата от 30 март до 5 април. За сравнение - той е бил 44.2 млн. за същия период от време през миналата година.

"Възможно е, когато преминем от другата страна на пандемията, нещата да не се върнат към изпълнените с живот пазарни условия, които имахме в началото на годината", коментира вицепрезидентът й Оливър Понти. "Възможно е също някои авиокомпании да обявят фалит и да са необходими мерки, които да върнат отново търсенето", казва още той в свое изявление.

По данни на компанията OAG, която предоставя дигитална информация за всички полети, са изгубени няколко години на растеж в индустрията и може да отнеме време до 2022-2023 г., преди броят на пътниците се върне към нивата, които са били очаквани за 2020 г.

Друг доставчик на данни за полети, Cirium, споделя, че около половината от въздушната флота на света е заземена. "Много от самолетите са заземени временно, но голяма част от тях никога няма да възобновят обслужването си", казва анализаторът Хелайн Бекер от Cowen в писмо до клиенти. "Вярваме, че тази индустрия ще изглежда много различно."

Никакъв или нулев трафик

В Европа нискотарифната компания Ryanair обяви в петък, че очаква минимален или никакъв трафик през април или май заради широките забрани и рестрикции на правителствата. Превозвачът осъществява по-малко от 20 полета дневно, което е с 99% по-малко от обичайното. Ryanair очаква и 300 млн. евро загуби през настоящата финансова година, която започва от 1 април.

В Азия базираният в Хонконг превозвач Cathay Pacific Airways също обяви, че ще намали допълнително пътническия капацитет, след като през седмицата превози едва 582 души в сравнение със 100 хил. души в нормален ден. Air New Zealand качи на борда си едва 165 пътници на общо 89 полета в четвъртък и подкрепи решението да направи повече съкращения в графика си, докато страната е под карантина заради вируса. Това стана ясно от публикация на главния директор по приходите на компанията Кам Уолъс в Twitter.

Вътрешното търсене в САЩ ще остане слабо през май, споделя вицепрезидентът по мрежова стратегия в American Airlines Васу Раджа пред Reuters, позовавайки се на липса на резервации. Компанията ще намали с между 70% и 75% вътрешните полети през април и с 80% през май. За същите два месеца тя ще прекрати и около 90% от международните си полети.

Помощ от правителството

Производителите на самолети обмислят драстични съкращения в производството на широкофюзелажни машини на фона на спад в търсенето им, твърдят източници от сектора. Доставките на самолети за дълги полети като Boeing 777 или 787, както и Airbus SE A350 или А330 също са засегнати, защото авиокомпаниите искат отсрочки, а много от тях отказват и бъдещи плащания.

"Правителствата трябва да осигурят достатъчен паричен поток на авиокомпаниите, който да им помогне да преодолеят този период", коментира Конрад Клифорд, вицепрезидент за азиатско-тихоокеанския регион в Международната асоциация за въздушен транспорт. Такава може да бъде директна финансова помощ, облекчаване на заемите и гаранциите, както и подкрепа за издаване на корпоративни облигации, допълва още той.

В петък министърът на държавните активи на Полша Яцек Сасин заяви, че националният превозвач LOT работи върху спасителен план и най-вероятно ще се нуждае от държавна помощ заради отмяната на въздушния трафик вследствие на коронавируса.

Southwest Airlines възнамерява да кандидатства за финансова помощ от американското правителство, за да овладее вълната от резкия спад в пътуванията. Стимулиращият пакет за сектора е на стойност около 50 млрд. долара - наполовина в заеми и гаранции за заеми, както и половин година субсидии за заплати.

Транспортният министър на САЩ Илейн Чао е категорична, че правителството не трябва да отменя вътрешните полети по време на кризата.

Превозените пътници със самолети в света през последната седмица са намалели с почти 80% в сравнение с миналата година, а половината самолети са заземени. Това показват нови данни, според които на авиационната индустрия ще й бъдат необходими години, за да се възстанови от последствията на пандемията, съобщава Reuters.

Превозвачи, сред които United Airlines Holdings и Air New Zealand, предупреждават, че ще изплуват от кризата, но ще бъдат по-малки, и се страхуват, че други няма да оцелеят.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

Оригами бизнес

Оригами бизнес

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK