БДЖ търси да наеме 10 локомотива за 3 години за 25.6 млн. лв.

БДЖ търси да наеме 10 локомотива за 3 години за 25.6 млн. лв.

Компанията хронично изпитва недостиг на подвижен състав, като при предишната поръчка успя да наеме само един

Калина Горанова
8518 прочитания

© Калина Горанова


"БДЖ - Пътнически превози" обяви процедура за наемане на 5 електрически локомотива с възможност за още 5 допълнителни. Срокът за използването им е 24 месеца с възможност при необходимост да се удължи с още 12 месеца.

Прогнозната стойност на поръчката е 25.6 млн. лв. без ДДС за пълния й обем - 10 локомотива за 36 месеца. В цената влиза техническата поддръжка, ремонт и застраховка, както и обучението на машинисти и персонала за работата с локомотива.

"Необходимостта за наем на локомотиви е средносрочна мярка за осигуряване на надежден подвижен състав за устойчиво изпълнение на графика за движение на влаковете", обясняват от БДЖ. Според дружеството поръчката е съобразена със сроковете за изпълнение на сключените договори за ремонт и изпълнението на процедурите за доставка на нов подвижен състав.

БДЖ на практика е в хронична криза поради недостиг на подвижен състав, което не позволява изпълнението на разписанието без закъснения на влаковете. До това се стигна поради забавянето на ремонтните дейности на локомотиви и мотрисни влакове с години.

Какво иска БДЖ

Изискване към кандидатите е да са реализирали общ оборот 20 млн. лв. за 2016, 2017 и 2018 г. и да е изпълнил доставка сходна или идентична със заданието. Основният критерий за избор за изпълнител е предоставяне на най-ниска цена за предвидения минимален годишен пробег. Локомотивите, които ще наеме БДЖ, трябва да са произведени след 1995 г. и да може да развиват скорост от 140 км в час.

Предвидено е всеки от локомотивите да изминава минимум 250 хил. км на година. При възникване на техническа неизправност или друга причина, която възпрепятства ползването на локомотива в движение, неизправният подвижен състав ще бъде подменен с друг. Техническата планова поддръжка трябва да става в България, като конкретното място е обект на договаряне. Броят на обучените машинисти трябва да е 25 за първите 5 локомотива.

Огромен недостиг

Компанията е в постоянен недостиг на подвижен състав и изпитва сериозни затруднения при изпълняване на разписанието си. Това не е първият опит за наемане на локомотиви. В края на миналата година беше обявен подобен търг за наем на 8 електрически локомотива с локомотивна бригада за срок 18 месеца за 6.4 млн. лв. В крайна сметка беше нает 1 локомотив от "Ди Би Карго България", дъщерна на германските железници, при наемна цена 1855 лв. на ден без ДДС. При търга не се явиха други кандидати.

Трудности срещат и другите и търгове за доставка на нови локомотиви, както и за ремонт на наличните. В началото на годината "БДЖ - Пътнически превози" обяви поръчка за доставка и гаранционна поддръжка на до 16 нови електрически мотрисни влака с прогнозната стойност 246.7 млн. лв. без ДДС. Процедурата през февруари обаче е спряна заради жалба в КЗК на "Шкода транспортейшън а.с."

Беше подписан и договор с френската "Алстом транспорт С.А" за ремонт и поддръжка на 46 мотриси Siemens. Споразумението е за близо 137 млн. лв., а работата трябва да се изпълни за срок 5 години.

На 17 февруари беше обявено класирането по поръчката за капитален ремонт на 10 електрически локомотива серия 44 и 45, като на първо място се класира словашката компания Zos Vrutky, като предложи цена 16.5 млн. лв.

Развитие се очаква и по поръчката за доставка и гаранционна поддръжка на 10 новопроизведени магистрални електрически локомотива за 57.5 млн. лв. без ДДС. Кандидатите бяха четири: "Бомбардие транспортейшън" ГмбХ, ДЗЗД "Сименс Трон", консорциум "Екселор-Е.Л." и "Щадлер рейл Валенсия" С.А., като от тях всички без консорциум "Екселор-Е.Л." са получили покана за представяне на оферти за участие в договарянето.

"БДЖ - Пътнически превози" обяви процедура за наемане на 5 електрически локомотива с възможност за още 5 допълнителни. Срокът за използването им е 24 месеца с възможност при необходимост да се удължи с още 12 месеца.

Прогнозната стойност на поръчката е 25.6 млн. лв. без ДДС за пълния й обем - 10 локомотива за 36 месеца. В цената влиза техническата поддръжка, ремонт и застраховка, както и обучението на машинисти и персонала за работата с локомотива.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.

Влезте в профила си

Всеки потребител може да чете до 5 статии месечно без да има абонамент за Капитал.

Вижте абонаментните планове
Close
Бюлетин
Бюлетин

Вечерни новини

Най-важното от деня. Всяка делнична вечер в 18 ч.


2 коментара
  • 1
    qvd50491823 avatar :-?
    Костадин Иванов

    Транспортът не се ли сви?

  • 2
    ivankristov avatar :-|
    ivankristov

    Поредната корупционна схема ! Вместо да купят за 25 млн. лева 5 нови локомотива, БДЖ ще наеме за три години за 25 млн. лева 10 локомотива от 1995г. и после пак няма да има локомотиви!


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход