БДЖ търси да наеме 10 локомотива за 3 години за 25.6 млн. лв.
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

БДЖ търси да наеме 10 локомотива за 3 години за 25.6 млн. лв.

БДЖ търси да наеме 10 локомотива за 3 години за 25.6 млн. лв.

Компанията хронично изпитва недостиг на подвижен състав, като при предишната поръчка успя да наеме само един

Калина Горанова
5202 прочитания

© Калина Горанова


"БДЖ - Пътнически превози" обяви процедура за наемане на 5 електрически локомотива с възможност за още 5 допълнителни. Срокът за използването им е 24 месеца с възможност при необходимост да се удължи с още 12 месеца.

Прогнозната стойност на поръчката е 25.6 млн. лв. без ДДС за пълния й обем - 10 локомотива за 36 месеца. В цената влиза техническата поддръжка, ремонт и застраховка, както и обучението на машинисти и персонала за работата с локомотива.

"Необходимостта за наем на локомотиви е средносрочна мярка за осигуряване на надежден подвижен състав за устойчиво изпълнение на графика за движение на влаковете", обясняват от БДЖ. Според дружеството поръчката е съобразена със сроковете за изпълнение на сключените договори за ремонт и изпълнението на процедурите за доставка на нов подвижен състав.

БДЖ на практика е в хронична криза поради недостиг на подвижен състав, което не позволява изпълнението на разписанието без закъснения на влаковете. До това се стигна поради забавянето на ремонтните дейности на локомотиви и мотрисни влакове с години.

Какво иска БДЖ

Изискване към кандидатите е да са реализирали общ оборот 20 млн. лв. за 2016, 2017 и 2018 г. и да е изпълнил доставка сходна или идентична със заданието. Основният критерий за избор за изпълнител е предоставяне на най-ниска цена за предвидения минимален годишен пробег. Локомотивите, които ще наеме БДЖ, трябва да са произведени след 1995 г. и да може да развиват скорост от 140 км в час.

Предвидено е всеки от локомотивите да изминава минимум 250 хил. км на година. При възникване на техническа неизправност или друга причина, която възпрепятства ползването на локомотива в движение, неизправният подвижен състав ще бъде подменен с друг. Техническата планова поддръжка трябва да става в България, като конкретното място е обект на договаряне. Броят на обучените машинисти трябва да е 25 за първите 5 локомотива.

Огромен недостиг

Компанията е в постоянен недостиг на подвижен състав и изпитва сериозни затруднения при изпълняване на разписанието си. Това не е първият опит за наемане на локомотиви. В края на миналата година беше обявен подобен търг за наем на 8 електрически локомотива с локомотивна бригада за срок 18 месеца за 6.4 млн. лв. В крайна сметка беше нает 1 локомотив от "Ди Би Карго България", дъщерна на германските железници, при наемна цена 1855 лв. на ден без ДДС. При търга не се явиха други кандидати.

Трудности срещат и другите и търгове за доставка на нови локомотиви, както и за ремонт на наличните. В началото на годината "БДЖ - Пътнически превози" обяви поръчка за доставка и гаранционна поддръжка на до 16 нови електрически мотрисни влака с прогнозната стойност 246.7 млн. лв. без ДДС. Процедурата през февруари обаче е спряна заради жалба в КЗК на "Шкода транспортейшън а.с."

Беше подписан и договор с френската "Алстом транспорт С.А" за ремонт и поддръжка на 46 мотриси Siemens. Споразумението е за близо 137 млн. лв., а работата трябва да се изпълни за срок 5 години.

На 17 февруари беше обявено класирането по поръчката за капитален ремонт на 10 електрически локомотива серия 44 и 45, като на първо място се класира словашката компания Zos Vrutky, като предложи цена 16.5 млн. лв.

Развитие се очаква и по поръчката за доставка и гаранционна поддръжка на 10 новопроизведени магистрални електрически локомотива за 57.5 млн. лв. без ДДС. Кандидатите бяха четири: "Бомбардие транспортейшън" ГмбХ, ДЗЗД "Сименс Трон", консорциум "Екселор-Е.Л." и "Щадлер рейл Валенсия" С.А., като от тях всички без консорциум "Екселор-Е.Л." са получили покана за представяне на оферти за участие в договарянето.

"БДЖ - Пътнически превози" обяви процедура за наемане на 5 електрически локомотива с възможност за още 5 допълнителни. Срокът за използването им е 24 месеца с възможност при необходимост да се удължи с още 12 месеца.

Прогнозната стойност на поръчката е 25.6 млн. лв. без ДДС за пълния й обем - 10 локомотива за 36 месеца. В цената влиза техническата поддръжка, ремонт и застраховка, както и обучението на машинисти и персонала за работата с локомотива.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

2 коментара
  • 1
    qvd50491823 avatar :-?
    Костадин Иванов

    Транспортът не се ли сви?

  • 2
    ivankristov avatar :-|
    ivankristov

    Поредната корупционна схема ! Вместо да купят за 25 млн. лева 5 нови локомотива, БДЖ ще наеме за три години за 25 млн. лева 10 локомотива от 1995г. и после пак няма да има локомотиви!


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK