Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
2 6 апр 2020, 14:39, 4594 прочитания

БДЖ търси да наеме 10 локомотива за 3 години за 25.6 млн. лв.

Компанията хронично изпитва недостиг на подвижен състав, като при предишната поръчка успя да наеме само един

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
"БДЖ - Пътнически превози" обяви процедура за наемане на 5 електрически локомотива с възможност за още 5 допълнителни. Срокът за използването им е 24 месеца с възможност при необходимост да се удължи с още 12 месеца.

Прогнозната стойност на поръчката е 25.6 млн. лв. без ДДС за пълния й обем - 10 локомотива за 36 месеца. В цената влиза техническата поддръжка, ремонт и застраховка, както и обучението на машинисти и персонала за работата с локомотива.


"Необходимостта за наем на локомотиви е средносрочна мярка за осигуряване на надежден подвижен състав за устойчиво изпълнение на графика за движение на влаковете", обясняват от БДЖ. Според дружеството поръчката е съобразена със сроковете за изпълнение на сключените договори за ремонт и изпълнението на процедурите за доставка на нов подвижен състав.

БДЖ на практика е в хронична криза поради недостиг на подвижен състав, което не позволява изпълнението на разписанието без закъснения на влаковете
. До това се стигна поради забавянето на ремонтните дейности на локомотиви и мотрисни влакове с години.

Какво иска БДЖ



Изискване към кандидатите е да са реализирали общ оборот 20 млн. лв. за 2016, 2017 и 2018 г. и да е изпълнил доставка сходна или идентична със заданието. Основният критерий за избор за изпълнител е предоставяне на най-ниска цена за предвидения минимален годишен пробег. Локомотивите, които ще наеме БДЖ, трябва да са произведени след 1995 г. и да може да развиват скорост от 140 км в час.

Предвидено е всеки от локомотивите да изминава минимум 250 хил. км на година. При възникване на техническа неизправност или друга причина, която възпрепятства ползването на локомотива в движение, неизправният подвижен състав ще бъде подменен с друг. Техническата планова поддръжка трябва да става в България, като конкретното място е обект на договаряне. Броят на обучените машинисти трябва да е 25 за първите 5 локомотива.

Огромен недостиг

Компанията е в постоянен недостиг на подвижен състав и изпитва сериозни затруднения при изпълняване на разписанието си. Това не е първият опит за наемане на локомотиви. В края на миналата година беше обявен подобен търг за наем на 8 електрически локомотива с локомотивна бригада за срок 18 месеца за 6.4 млн. лв. В крайна сметка беше нает 1 локомотив от "Ди Би Карго България", дъщерна на германските железници, при наемна цена 1855 лв. на ден без ДДС. При търга не се явиха други кандидати.

Трудности срещат и другите и търгове за доставка на нови локомотиви, както и за ремонт на наличните. В началото на годината "БДЖ - Пътнически превози" обяви поръчка за доставка и гаранционна поддръжка на до 16 нови електрически мотрисни влака с прогнозната стойност 246.7 млн. лв. без ДДС. Процедурата през февруари обаче е спряна заради жалба в КЗК на "Шкода транспортейшън а.с."

Беше подписан и договор с френската "Алстом транспорт С.А" за ремонт и поддръжка на 46 мотриси Siemens. Споразумението е за близо 137 млн. лв., а работата трябва да се изпълни за срок 5 години.

На 17 февруари беше обявено класирането по поръчката за капитален ремонт на 10 електрически локомотива серия 44 и 45, като на първо място се класира словашката компания Zos Vrutky, като предложи цена 16.5 млн. лв.

Развитие се очаква и по поръчката за доставка и гаранционна поддръжка на 10 новопроизведени магистрални електрически локомотива за 57.5 млн. лв. без ДДС. Кандидатите бяха четири: "Бомбардие транспортейшън" ГмбХ, ДЗЗД "Сименс Трон", консорциум "Екселор-Е.Л." и "Щадлер рейл Валенсия" С.А., като от тях всички без консорциум "Екселор-Е.Л." са получили покана за представяне на оферти за участие в договарянето.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Здравата организация поставя хората на първо място Здравата организация поставя хората на първо място

Компаниите, които подхождат с грижа към служителите си, следват наложените превантивни мерки и успешно дефинират новата дистанционна култура на работа, са тези, които продължават напред

29 май 2020, 80 прочитания

Ресторанти на корона диета Ресторанти на корона диета

След нокдауна, който вирусът нанесе на заведенията, възстановяването ще е бавно и трудно, бизнес моделите ще се променят още, а доставките ще играят все по-важна роля

29 май 2020, 311 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Eвропейската комисия одобри сделката за БТК

Пандемията вероятно няма да забави влизането на купувача United Group, който оцени телекома на близо 1.3 млрд. евро

Още от Капитал
Мигът на електронните подписи

Георги Димитров, член на съвета на директорите на "Евротръст" пред "Капитал"

Растеж с едно наум

Българската икономика расте през първото тримесечие, но пораженията от COVID-19 през април-юни ще са по-тежки

Магистрала без правила

"Хемус" вече се строи и планът на властта е да бъде готова след четири години. Цената обаче е заобикаляне на законите и непрозрачно харчене на милиарди левове

Гръцка рецепта за добра криза

Атина се справи отлично с епидемията. Сега идва рецесията

Aко това е чалга – аз съм "за"

Защо Мила Роберт е явление на попкултурната сцена в България

Опит за летене

Русана Бърдарска, авторката на романа "Опитът", съчетава работата си в Европейската комисия с творческа дейност

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10