Автомобилните производители постепенно започват да възобновяват работа
Редица компании обявиха, че ще рестартират операциите в края на април и началото на май


Всяка седмица получавайте най-важното и интересно от ритейл сектора във вашата поща
В средата на март повечето автомобилни производители в Европа обявиха, че ще предприемат стъпки за спиране на производството и затваряне на заводите си в най-засегнатите от коронавируса страни. Сред тези, които взеха подобни мерки, бяха френската група PSA, която притежава марките Peugeot, Citroën, Opel и Vauxhall; Volkswagen, Renault, Ford, Nissan, Dacia, Audi, Daimler, Fiat Chrysler и General Motors. Сега, с оглед на признаците, че корона кризата върви към овладяване, част от компаниите в сектора планират да възобновят производствата си. Това ще започне да се случва в края на този и началото на следващия месец.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата
* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.
3 коментара
Както предполага, ситуацията в автомобилния клъстер няма да е толкова тежка. Отворят ли заводите, след няколко седмици ще започнат поръчките към заводите за части.
Това ще предотврати нуждата от масови съкращения и неплатен отпуск. Стискам палци!
До коментар [#1] от "Георги Георгиев":
Да де ама има едни месец и половина - два без никакви приходи + спад на търсенето за поне половин-една година напред. И тия загуби ще се разпределят по веригата и част от тях ще се покрият и от заплатите на работещите в сектора. Което е по-добре от безработица но все пак няма да се мине съвсем без последствия.
До коментар [#2] от "m17":
Знае ли човек. Може пък спада в един сектор да се компенсира с увеличено търсене в друг. Петрола падна, горивата поевтиняха, градския транспорт стана в пъти по-рискован (и евентуално при прогноза за втора и трета вълна от вируса и от други подобни заразни болести), което би отворило път на малолитражките за един-двама пътника за градски условия...
Може големите вериги магазини да си развият и мобилни магазичета за избягване струпването на много клиенти в неподходящ момент... което ще отвори ново търсене на определени возила...
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.