Lufthansa губи по 1 млн. евро на час, ще има нужда от държавна помощ
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Lufthansa губи по 1 млн. евро на час, ще има нужда от държавна помощ

Във видеосъобщение до служителите главният изпълнителен директор Карстен Шпор казва, че групата Lufthansa е изправена пред "най-голямото предизвикателство в 65-годишната ни история"

Lufthansa губи по 1 млн. евро на час, ще има нужда от държавна помощ

Германската група закрива нискобюджетния си превозвач Germanwings

3187 прочитания

Във видеосъобщение до служителите главният изпълнителен директор Карстен Шпор казва, че групата Lufthansa е изправена пред "най-голямото предизвикателство в 65-годишната ни история"

© Reuters


Lufthansa губи по 1 млн. евро на час, след като пандемията от коронавирус парализира пътуванията, заяви изпълнителният директор Карстен Шпор, и предупреди, че германският авиопревозвач ще има нужда от държавна помощ, за да оцелее.

Във видеосъобщение до служителите Шпор казва, че групата Lufthansa е изправена пред "най-голямото предизвикателство в 65-годишната ни история".

Мерките за карантина, предприети по целия свят, за да забавят огнището, принудиха милиони хора да изоставят плановете си за пътуване и да си останат вкъщи, което постави авиокомпанията и целия сектор на колене.

Карстен Шпор заяви, че групата, която включва дъщерни дружества Eurowings, SWISS, Brussels Airlines и Austrian Airlines, сега превозва по-малко от 3000 пътници дневно в сравнение със средно 350 хил. преди пандемията.

Най-голямата европейска авиогрупа по брой пътници "няма да може да преживее тази все по-продължителна криза без държавна подкрепа", заявява Шпор във видео пред служителите, видяно от AFP. "Губим около 1 млн. евро ликвидност на час. Ден и нощ. Седмица след седмица."

Шпор казва, че вече са започнали разговори с правителствата в тези страни, където са базирани авиокомпаниите на германската група. "Оптимист съм, че тези разговори в Берн, Берлин, Брюксел и Виена ще доведат до добри и положителни резултати", добави той.

Свиване на разходите и временна заетост

Lufthansa е влязла в кризата с кешови резерви от около 4 млрд. евро. Но изправена пред влошаващо въздействие, групата предприе драстични стъпки за съкращаване на разходите. В началото на седмицата ръководството обяви, че закрива бюджетния превозвач Germanwings и ще се раздели с 40 самолета от флотата си от 763.

Около 7000 работници са пряко засегнати от тези решения, сред които 1400 служители на Germanwings.

Шпор заявява, че продължават преговорите със синдикатите за намиране на алтернативни работни места в рамките на групата "за възможно най-много от тях".

Групата също така се възползва от субсидираните схеми за намалена заетост на правителството, като над 60% от персонала е минал на този режим на работа. В момента около 700 самолета на Lufthansa са заземени заради кризата, като броят на полетите се е понижил до нивата от 50-те години на миналия век. Наскоро Международната асоциация за въздушен транспорт заяви, че за спасяването на авиокомпаниите в глобален мащаб може да са необходими 200 млрд. долара.

Lufthansa губи по 1 млн. евро на час, след като пандемията от коронавирус парализира пътуванията, заяви изпълнителният директор Карстен Шпор, и предупреди, че германският авиопревозвач ще има нужда от държавна помощ, за да оцелее.

Във видеосъобщение до служителите Шпор казва, че групата Lufthansa е изправена пред "най-голямото предизвикателство в 65-годишната ни история".


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK