Wizz Air съкращава 20% от служителите и връща стари лизингови самолети
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Wizz Air съкращава 20% от служителите и връща стари лизингови самолети

Wizz Air в момента работи с едва 3% от капацитета си

Wizz Air съкращава 20% от служителите и връща стари лизингови самолети

Унгарският нискобюджетен превозвач няма да обяви прогнози за новата финансова година

3303 прочитания

Wizz Air в момента работи с едва 3% от капацитета си

© Цветелина Белутова


Унгарският нискобюджетен авиопревозвач Wizz Air ще намали служителите си с 19%, ще намали заплатите и ще върне по-стари лизингови самолети, за да понижи разходите си, докато не извършва полети заради пандемията, съобщава Reuters. Авиокомпанията оперира главно в Централна и Източна Европа, а София е един от хъбовете й.

Днес ръководството й съобщи, че няма да обявява прогнози за тази финансова година, но подчерта, че се придържа към плана за увеличаване на капацитета с 15% годишно, щом пазарът се нормализира. Увереността на компанията контрастира на позицията на германската Lufthansa, която миналата седмица предупреди, че намалява капацитетите си, защото смята, че ще са необходими години за връщането на авиопревозите към нивата отпреди кризата, отбелязва агенцията.

Разпространението на коронавируса замрази полетите и много от пътническите, които все още се извършват, са главно с цел репатриране.

Wizz Air използва в момента 3% от капацитета си, а вчера обяви, че възстановява полетите си от Варна до Лондон. Компанията е разполагала с 1.5 млрд. евро парични средства в края на март 2020 г. Според анализатори Ryanair и Wizz Air ще бъдат единствените европейски авиопревозвачи, които ще избегнат рефинансирането.

За 12-те месеца до 31 март тази година унгарският превозвач очаква да отчете основна нетна печалба, както е прогнозирала преди, в порядъка на 350-355 млн. евро.

Авиокомпанията, която е листвана в Лондон, че ще съкрати 1000 служители. Също така ще намали заплатите на директорите и по-високопоставените служители с 22%, а на пилотите, стюардите и офис персонала - със средно 14%.

Освен това компанията се договаря с доставчици да съкрати договорените обеми и понеже съществуващи лизингови договори изтичат, компанията ще върне 32 по-стари лизингови самолета до края на 2023 г.

Акциите на Norwegian Air се сринаха

Цената на акциите на Norwegian Air се срина с над 60% в първия ден на търговията след Великден, след като на 8 април норвежкият авиопревозвач предложи финансов спасителен пакет. Ако бъде одобрен от кредиторите и акционерите, планът ще преобразува дълг за 4.3 млрд. долара в акционерен капитал и ще набере нов капитал, което ще промени акционерната структура. Нискотарифният превозвач спря от полети по-голямата част от самолетите си заради епидемията и на 16 март обяви, че освобождава временно от работа 7300 души, или 90% от персонала си. Днес акциите й поевтиняха с 62.5% до исторически минимум от 3.10 норвежки крони, като по този начин пазарната й капитализация е само 500 млн. крони (48.8 млн. долара). Компанията имаше финансови затруднения още преди коронавируса.

Унгарският нискобюджетен авиопревозвач Wizz Air ще намали служителите си с 19%, ще намали заплатите и ще върне по-стари лизингови самолети, за да понижи разходите си, докато не извършва полети заради пандемията, съобщава Reuters. Авиокомпанията оперира главно в Централна и Източна Европа, а София е един от хъбовете й.

Днес ръководството й съобщи, че няма да обявява прогнози за тази финансова година, но подчерта, че се придържа към плана за увеличаване на капацитета с 15% годишно, щом пазарът се нормализира. Увереността на компанията контрастира на позицията на германската Lufthansa, която миналата седмица предупреди, че намалява капацитетите си, защото смята, че ще са необходими години за връщането на авиопревозите към нивата отпреди кризата, отбелязва агенцията.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

1 коментар
  • 1
    fitnesman1974 avatar :-@
    fitnesman1974

    Много небрежни сте станали в "Капитал" . Заглавието е за 20% съкратени, иначе в статията е за 19% /както навсякъде в информационния поток/. Абе ...левашка работа.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK