Умното е-колело

Българската "Елджой" получи финансиране от 630 хил. евро от каре инвеститори

Съоснователите на "Елджой" Галин Бонев (вляво) и Александър Михайлов
Съоснователите на "Елджой" Галин Бонев (вляво) и Александър Михайлов
Съоснователите на "Елджой" Галин Бонев (вляво) и Александър Михайлов    ©  ''Елджой''
Съоснователите на "Елджой" Галин Бонев (вляво) и Александър Михайлов    ©  ''Елджой''

Финансирането на компании във време на несигурност носи най-големи дивиденти. Или поне така твърдят във фондовете за рискови инвестиции. Една подобна сделка стана факт в разгара на епидемията от коронавирус (макар да е договорена преди това) и може да доведе до разширяване на производството на електрически велосипеди в България и до по-дигитално управление на продадените нови модели. Основаната преди 5 години варненска компания "Елджой" получи инвестиция от 630 хиляди евро. Вдигането на капитала се води от Владимир Давчев, основател на BGMenu (продадена на холандската Takeaway преди две години), а в него участват още фондът Eleven и бизнес ангели като съоснователя на Telerik Светозар Георгиев и Тодор Брешков от фонда LAUNCHub Ventures.

Не бе съобщено кой от инвеститорите с какво финансиране от общата сума се включва, но новата акционерна структура дава някаква идея. Основен акционер в компанията остава съоснователят Галин Бонев с над 53%, следван от Давчев с малко над 13%, Eleven с почти 11%, другия съосновател - Александър Михайлов, с 10%, фирма на Георгиев с около 7% и други.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
1 коментар
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    maddrum avatar :-|
    maddrum

    Поредната ода за възхвала на профукани пари от Елевън. Даже снимка на колелата няма и сайта им не работи.....

    От кеширата версия се разбира, че най-евтиното им колело е около 2,800 бона.
    За тия пари колелата ПУЛС, без да лапат пари от европейските данъкоплатци, предлагат колело, което в пъти по-добро.
    Няма да се спирам в подробности, но мотора там е Шимано и е на рамката, което е най-добрия вариант.

    А Капитала тия оди за Елевън може да си ги сложи в ... задния джоб! Колкото и пари да дават да ги четкате, акции техни няма да си купим!

    Нередност?
Нов коментар