Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
11 16 апр 2020, 17:13, 16416 прочитания

Щабът забрани полетите между България и Великобритания (обновена)

След идеята да се спрат полетите на Wizz Air от Лондон до Варна в крайна сметка бяха стопирани всички полети между двете държави

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Отмяната на полета на нискотарифната авиокомпания Wizz Air между Лондон и Варна прерасна в отмяна на всички полети между България и Великобритания.

Нискотарифната авиокомпания обяви на 13 април, че възобновява полета си от 16 април, като ще го изпълнява три пъти в седмицата: вторник, четвъртък и събота.


"Авиокомпанията Wizz Air ще бъде уведомена, че няма да може да извършва полети между Варна и Лондон, както възнамерява, заради опасността от разпространение на COVID-19", съобщи тази сутрин. До спирането на полетите на Wizz Air от Лондон се е стигнало след писмо на кмета на Варна Иван Портних.

"Полетите между Варна и Великобритания се спират до второ нареждане. Заповедта на директора на Гражданска въздухоплавателна администрация вече е факт", написаха радостно малко по-късно на сайта на община Варна.

"Благодаря за подкрепата на премиера Бойко Борисов и на генерал-майор Венцислав Мутафчийски, които реагираха много бързо, след като вчера изпратих писмо до Националния оперативен щаб с молба за преустановяване на полетите на авиокомпания Wizz Air Варна - Лондон до края на извънредното положение. Целта е опазване живота и здравето на гражданите", коментира кметът Иван Портних.



Странното решение

Първоначално решение да се стопират полетите на Wizz Air предизвика недоумение по няколко причини.

Първо, на летище София продължават да се извършват международни полети от най-различни дестинации и могат после да се придвижат до Варна с вътрешните вечерни полети на "България ер" (или с друг вид транспорт) до морската столица.

Броят на полетите и пътниците на летище София намалява драстично, но такива все още има. Те основно се изпълняват от "България ер" от някои точки в Европа, а Wizz Air също има полети, един от които от Лондон. От началото на корона кризата до 2 април Лондон остава топ дестинация, като години наред е номер 1 и представлява сериозен интерес за авиокомпании. За следващите няколко дни местата в самолетите на Wizz Air по полета Лондон - София бяха разпродадени, показа справка от по-рано през деня.

Второ, с въпросния полет можеха да се придвижат само български граждани, тъй като със заповед от 6 април беше забранено влизането на граждани от Великобритания, като според действащите разпоредби всички пристигащи от Обединеното кралство са длъжни да останат под карантина в продължение на 14 дни. Тоест не става въпрос за еднолично откриване на летния сезон от страна на лоукост компанията и за поток от британски туристи.

Трето, някои посолства на България в чужбина препоръчват използването именно на въздушен транспорт за прибиране към България. Такива например са препоръките от мисията в Берлин, като сайтът на посолството насочва към полетите на "България ер" от летище "Тегел". Съответно с прекачване в София може да се стигне до ... Варна.

Реално заразата може да кацне отвсякъде, макар и при намален трафик. Мярката няма да спре пристигащите в България и във Варна (било то и само от други държави извън Великобритания), но е допълнително административно ограничаване на даден авиопревозвач, усложнява и оскъпява пътуванията на гражданите и би могла да даде предимство на конкуренти. По аналогия със задължението, което държавата вече въведе на пазара на храни в странен опит за протекционизъм на българското.

С намесата на кмета и ГВА

В крайна сметка се оказа, че Гражданска въздухоплавателна администрация към министерството на транспорта не е действала избирателно и заповедта е за спиране на всички полети между двете държави.

Това ще засяга както Wizz Air, така и "България ер", като и двете извършваха полети от Лондон до София. Лондон е номер едно дестинация от летището, като явно интерес към нея има. От сайта на Wizz Air стана ясно, че няколко полета напред между Лондон и София са разпродадени.

Обяснението за спирането на всички полети в заповедта е, че броят на случаите на COVID-19 във Великобритания през последните седмици рязко се увеличава и надхвърля разпространението в други държави. Великобритания все пак не е държавата с най-много случаи. По последни данни повече са тези в Германия например, но полети от Берлин към София има. Заповедта на ГВА цитира данни към 6 април и 1.2 млн. заразени и 65 хил. починали в световен мащаб, като ГВА при писането на заповедта дори не е актуализирала информацията. Според университета Johns Hopkins броят на доказаните случаи на COVID-19 в света в деня на заповедта е 2.1 млн., а починалите - 140 хил.

Остава въпросът какво ще стане с българските граждани, които искат да се приберат от Великобритания, като според текста на заповедта конкретен полет ще може да има след разрешение от ГВА. Заповедта не важи за превоз на товари и поща.

Явно след като е станало известно какъв ще е окончателният текст на заповедта на ГВА, възможността за резервиране на билети за някои полети на "България ер" между Лондон и София вече не съществува за определен срок от време.

* Статията е редактирана в 20.15 ч. в четвъртък
Следете в реално време ситуацията с Covid-19
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Д банк е готова да кредитира "ТЕЦ Варна" на Ахмед Доган с 22 млн. лв. 1 Д банк е готова да кредитира "ТЕЦ Варна" на Ахмед Доган с 22 млн. лв.

Съдлъжници по договора за заем са собственикът на централата "Сигда" и дъщерното й "Пристанище ТЕЦ Езерово"

26 май 2020, 1752 прочитания

"Агрола Еконивест" инвестира 5.3 млн. лв. в нова фабрика за преработка на плодове "Агрола Еконивест" инвестира 5.3 млн. лв. в нова фабрика за преработка на плодове

Част от сумата е безвъзмездна по Програмата за развитие на селските райони

26 май 2020, 745 прочитания

24 часа 7 дни
Бюлетин

Бюлетин "Covid 19"

Всеки ден научавайте най-важното и актуалното по темата, без излишна емоция, с данни, факти и проверена информация.

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
София одобри мерки за подкрепа на бизнеса по време на кризата

Ще бъде създаден гаранционен фонд в подкрепа на малките и средни предприятия, няма да се плаща "тротоарно право" и наем

Още от Капитал
Рекламна спортна пауза

Как ще се отрази на рекламните инвестиции отменянето на големите спортни събития през годината

Чиновници в излишък

Държавната служба е желана заради сигурността по време на криза и гарантираната заплата

Парите ваши, схемите наши

Държавата нахлува на пазара на горива с верига бензиностанции и бази. Зад идеята прозират амбиции на политици, а проектът може да разбие пазара

Магистрала без правила

"Хемус" вече се строи и планът на властта е да бъде готова след четири години. Цената обаче е заобикаляне на законите и непрозрачно харчене на милиарди левове

Майсторът, Маргарита и ние

Романът на Булгаков се завръща в книжарниците като колекционерско издание

Шоуто трябва да продължи, но как

Пандемията промени значението и начина на работа на вечерните шоута, независимо дали говорим за Джон Оливър или Николаос Цитиридис

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10