foodpanda вече доставя храни от "Фантастико"
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

foodpanda вече доставя храни от "Фантастико"

Изпълнителният директор на foodpanda Ивайло Нецов

foodpanda вече доставя храни от "Фантастико"

Вариантите за онлайн шопинг на храни растат. А слабото търсене от ресторанти добавя различни магазини към платформите на доставчиците до дома и офиса

Константин Николов
9730 прочитания

Изпълнителният директор на foodpanda Ивайло Нецов

© Надежда Чипева


Платформата за доставка на храна foodpanda разширява бизнеса си, като от две седмици вече доставя и хранителни продукти в София от веригата "Фантастико". Предлагат се около 600 вида продукти.

Социалното дистанциране заради пандемията най-сетне ражда конкуренция и в доставките на храни, след години съпротивление вече алтернативите са няколко. Макар онлайн вариантът все още да отсъства при най-големите чужди вериги.

От ресторанти към магазини

"При нас няма слотове, които се отварят всеки ден, а доставяме постоянно през целия ден по време на работното време на "Фантастико". Работим с осем магазина на веригата, а не от централен склад, за да гарантираме бърза доставка до 30 минути", заяви пред "Капитал" Ивайло Нецов, изпълнителен директор на foodpanda за България. Според него така се гарантира и работата на доставчиците по време на карантината, които са над 500.

Поръчката трябва да е за минимум 20 лв., а цената на доставката в момента в платформата е безплатна, но зависи спрямо локацията на клиента.

От foodpanda казват, че новият бизнес расте постоянно, а най-поръчваните стоки са тези от първа необходимост - прясно и кисело мляко, яйца и вода, както и бира. Новата услуга е част от плана за разширяване извън основната дейност с доставка на храни от ресторанти. Компанията вече работи със 150 магазина в платформата си, сред които зоомагазин, цветарници, обекти за алкохол и др., уточнява Нецов. Той допълва, че платформата работи в няколко града и с аптеки, но не и в София.

"Тепърва ще разширяваме бизнеса извън храните от ресторанти. В преговори сме с верига дрогерии, за техника и за детски играчки", казва изпълнителният директор на foodpanda. Компанията е собственост на глобалната Delivery Hero от 2016 г. Компанията работи под този бранд в 13 държави в Азия и Източна Европа (Румъния е другата в региона освен България). Приходите на Delivery Hero за 2018 г. са 687 млн. долара.

Храната - вече и онлайн

Търсенето на стоки от първа необходимост онлайн нарасна значително по време на карантината. Българската платформа за доставка на хранителни стоки eBag е натоварена и пуска свободни слотове по няколко пъти на ден, като инвестира в разширяване на капацитета си. Доставката струва 4.50 лв., а поръчката трябва да е минимум 30 лв. Допреди месеци eBag продаваше точно стоки на "Фантастико", но партньорите се разделиха, без да дават подробности.

Има и други, по-малки подобни услуги, а редица магазини търсят начини за навлизане и в този канал. Веригата "Мандарин", която има три супермаркета в София, също започна да доставя хранителни стоки в столицата и Варна.

В същото време най-големият онлайн търговец в България - еMAG, също предлага все повече стоки на търговци в своя marketplace, макар и все още да не е навлязла пряко в храните. На този етап през нея могат да се поръчат сладки изделия, бебешки храни и др.

Платформата за доставка на храна foodpanda разширява бизнеса си, като от две седмици вече доставя и хранителни продукти в София от веригата "Фантастико". Предлагат се около 600 вида продукти.

Социалното дистанциране заради пандемията най-сетне ражда конкуренция и в доставките на храни, след години съпротивление вече алтернативите са няколко. Макар онлайн вариантът все още да отсъства при най-големите чужди вериги.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

3 коментара
  • 1
    vzoran avatar :-|
    vzoran

    Ето причина да се регистрирам във фууфпанда.

  • 2
    headhunters avatar :-|
    Headhunters

    Foodpanda е един marketplace и качеството на услугата варира в доста големи граници и зависи много от заведението, кой изпълнява доставката и т.н. Аз лично съм доволен само от 1-2 заведения в платформата. Случвало се е да чакаме 3 часа за сандвичи. Смях.

  • 3
    kiro1234 avatar :-|
    kiro1234

    А хигиената на доставка? За мен гледайки куруерите е най-малкото спорна. Колелета, превозни средста тип "Бангия". Куриерите здрави ли са , все въпроси, въпроси.
    После може да се окаже ,че куруера е на граждански договор и пандата не е задължена да следи здравното му състовние и т.н.
    На тоя етап мерси.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK