foodpanda вече доставя храни от "Фантастико"

Вариантите за онлайн шопинг на храни растат. А слабото търсене от ресторанти добавя различни магазини към платформите на доставчиците до дома и офиса

Изпълнителният директор на foodpanda Ивайло Нецов
Изпълнителният директор на foodpanda Ивайло Нецов    ©  Надежда Чипева
Изпълнителният директор на foodpanda Ивайло Нецов
Изпълнителният директор на foodpanda Ивайло Нецов    ©  Надежда Чипева

Платформата за доставка на храна foodpanda разширява бизнеса си, като от две седмици вече доставя и хранителни продукти в София от веригата "Фантастико". Предлагат се около 600 вида продукти.

Социалното дистанциране заради пандемията най-сетне ражда конкуренция и в доставките на храни, след години съпротивление вече алтернативите са няколко. Макар онлайн вариантът все още да отсъства при най-големите чужди вериги.

От ресторанти към магазини

"При нас няма слотове, които се отварят всеки ден, а доставяме постоянно през целия ден по време на работното време на "Фантастико". Работим с осем магазина на веригата, а не от централен склад, за да гарантираме бърза доставка до 30 минути", заяви пред "Капитал" Ивайло Нецов, изпълнителен директор на foodpanda за България. Според него така се гарантира и работата на доставчиците по време на карантината, които са над 500.

Поръчката трябва да е за минимум 20 лв., а цената на доставката в момента в платформата е безплатна, но зависи спрямо локацията на клиента.

От foodpanda казват, че новият бизнес расте постоянно, а най-поръчваните стоки са тези от първа необходимост - прясно и кисело мляко, яйца и вода, както и бира. Новата услуга е част от плана за разширяване извън основната дейност с доставка на храни от ресторанти. Компанията вече работи със 150 магазина в платформата си, сред които зоомагазин, цветарници, обекти за алкохол и др., уточнява Нецов. Той допълва, че платформата работи в няколко града и с аптеки, но не и в София.

"Тепърва ще разширяваме бизнеса извън храните от ресторанти. В преговори сме с верига дрогерии, за техника и за детски играчки", казва изпълнителният директор на foodpanda. Компанията е собственост на глобалната Delivery Hero от 2016 г. Компанията работи под този бранд в 13 държави в Азия и Източна Европа (Румъния е другата в региона освен България). Приходите на Delivery Hero за 2018 г. са 687 млн. долара.

Храната - вече и онлайн

Търсенето на стоки от първа необходимост онлайн нарасна значително по време на карантината. Българската платформа за доставка на хранителни стоки eBag е натоварена и пуска свободни слотове по няколко пъти на ден, като инвестира в разширяване на капацитета си. Доставката струва 4.50 лв., а поръчката трябва да е минимум 30 лв. Допреди месеци eBag продаваше точно стоки на "Фантастико", но партньорите се разделиха, без да дават подробности.

Има и други, по-малки подобни услуги, а редица магазини търсят начини за навлизане и в този канал. Веригата "Мандарин", която има три супермаркета в София, също започна да доставя хранителни стоки в столицата и Варна.

В същото време най-големият онлайн търговец в България - еMAG, също предлага все повече стоки на търговци в своя marketplace, макар и все още да не е навлязла пряко в храните. На този етап през нея могат да се поръчат сладки изделия, бебешки храни и др.

Още от Капитал

Радиопазарът в България

Радиопазарът в България