Netflix увеличава абонатите си с 16 млн. заради карантината
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Netflix увеличава абонатите си с 16 млн. заради карантината

Приходите на компанията за тримесечието са се повишили с 27% на годишна база и са достигнали 5.76 млрд. долара

Netflix увеличава абонатите си с 16 млн. заради карантината

Компанията за стрийминг удвоява печалбата, но очаква спад в потреблението след разхлабване на мерките

2746 прочитания

Приходите на компанията за тримесечието са се повишили с 27% на годишна база и са достигнали 5.76 млрд. долара

© Reuters


Американската компания за стрийминг услуги Netflix е увеличила абонатите си с близо 16 млн. през първото тримесечие, от които 2.3 млн. са от САЩ и Канада. Това е над два пъти повече от очакванията, което се дължи на карантината в страните заради пандемията от коронавирус. Общият брой на абонатите е нараснал с 23% и вече е 182 млн., като предвижданията бяха за 175 млн.

Приходите на компанията за тримесечието са се повишили с 27% на годишна база и са достигнали 5.76 млрд. долара. Нетната печалба за периода е била 709 млн. долара и се е удвоила в сравнение със същия период на предходната година.

Причината за растежа

Пандемията на коронавируса накара хората да си стоят вкъщи, като именно поради тези мерки потреблението на стрийминг услугите се увеличава. Но според Netflix този растеж се очаква да бъде краткотраен.

"Подобно на други услуги за домашно развлечение наблюдаваме временно по-голяма гледаемост и засилен ръст на абонаментите", посочва Netflix в писмо до акционерите. По-голямата част от този растеж е дошла през март, когато правителствата са започнали да налагат блокадите. "Очакваме гледането да се свие, а ръстът на абонаментите да намалее, когато блокадите приключат, което, надяваме се, ще стане скоро."

Компанията изпитва трудности заради поскъпването на американския долар в сравнение с останалите валути през периода. Силният долар намалява печалбата й, тъй като голяма част от нея идва извън САЩ (13 млн. нови потребители извън Северна Америка за последните 3 месеца).

Въпреки рекордния растеж Netflix предвижда по-малко нови потребители през второто тримесечие на годината, както и понижение в трафика (следователно и печалбата). Компанията прогнозира едва 7.5 млн. нови потребители за периода от април до юни, но според Netflix предвид сегашната криза тази прогноза е без особено покритие. Все пак се очаква мерките, наложени от правителствата по цял свят, които препоръчват на гражданите си да си останат вкъщи, да окажат положителен тласък на печалбата и през второто тримесечие.

Относно съдържанието компанията заяви, че е спряла снимачния процес на продукциите си в цял свят (освен Исландия и Южна Корея), като се очаква премиерите да се отложат с три месеца. Спирането на снимките обаче не е толкова голям проблем за Netflix, тъй като компанията обяви, че разполага с достатъчно заснето съдържание, което може да качи на платфорамата си.

Приливи и отливи в индустрията

Във времена на криза икономиката се променя. Именно по време на паднемията Netflix задмина Disney по пазарна капитализация. Disney с оценка от 180 млрд. долара вече е по-малка компания от Netflix, чиято пазарна капитализация е над 190 млрд. долара към настоящия момент. Disney отговори на предизвикателството от Netflix, когато през ноември стартира своята платформа за поточно видео - Disney+.

Макар потребителите на Disney+ да наброяват вече над 50 млн., Netflix все още разполага с тройно повече клиенти. А когато кината затвориха в отговор на пандемията, множество филмови студиа потърсиха онлайн възможности, където да представят съдържанието си. Със 180 млн. души потенциална публика Netflix определено все още е изявеният фаворит, когато става дума за стрийминг.

Американската компания за стрийминг услуги Netflix е увеличила абонатите си с близо 16 млн. през първото тримесечие, от които 2.3 млн. са от САЩ и Канада. Това е над два пъти повече от очакванията, което се дължи на карантината в страните заради пандемията от коронавирус. Общият брой на абонатите е нараснал с 23% и вече е 182 млн., като предвижданията бяха за 175 млн.

Приходите на компанията за тримесечието са се повишили с 27% на годишна база и са достигнали 5.76 млрд. долара. Нетната печалба за периода е била 709 млн. долара и се е удвоила в сравнение със същия период на предходната година.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK