ГБС, "АТ инженеринг 2000" и "Джи Пи груп" искат да разширяват пристанището на Домусчиев
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

ГБС, "АТ инженеринг 2000" и "Джи Пи груп" искат да разширяват пристанището на Домусчиев

От пристанището не дадоха информация за кандидатите. Но те са видими от протоколите

ГБС, "АТ инженеринг 2000" и "Джи Пи груп" искат да разширяват пристанището на Домусчиев

Двата търга на "БМФ Порт Бургас" са с обща прогнозна стойност 322 млн. лв.

Калина Горанова
8675 прочитания

От пристанището не дадоха информация за кандидатите. Но те са видими от протоколите

© Надежда Чипева


"Главболгарстрой", "АТ Инженеринг 2000" и обединение с "Джи Пи груп" са кандидатите за разширяването на пристанище "БМФ Порт Бургас" на братята Кирил и Георги Домусчиеви.

Проектите на компанията - концесионер на основните терминали на пристанище Бургас, са с обща прогнозна стойност 322 млн. лв. Те са два, като единият от тях е разделен на два лота.

Предвижда се доизграждане на кейовите стени, което ще увеличи капацитета на двата терминала на пристанището и ще позволи да влизат по големи кораби. Проектът включва и доизграждане на жп инфраструктура и подобряване на връзките с жп мрежата.

Проектите трябва да бъдат финансирани с евросредства по "Механизма за свързана Европа", като "БМФ Порт Бургас" предстои да получи одобрение на финансирането от ресорния орган към Министерството на транспорта.

Поръчки и кандидати

Търговете бяха обявени на 23 декември от концесионера. "БМФ Порт Бургас" не даде информация кои са кандидатите, но те вече са видни от протоколите. Изискването към кандидатите и по двете поръчки беше през последните 5 години да са извършили поне 3 обекта за строителство, идентично или сходно с предмета на поръчката.

Първата поръчка, по която броят на кандидатите е два, е с обща индикативна стойност 261 млн. лв. без ДДС. Тя е за разширяването на терминал "Бургас-запад", който е за контейнери. Разделена е на два лота: за изграждане на кейови стени за корабни места 27 и 28 за 192 млн. лв. и съответно лот 2 за кейови стени за корабни места 25А и 26 с индикативна стойност на рамковото споразумение 69 млн. лв. без ДДС. Така ще бъдат създадени 4 нови корабни места с обща дължина 810 метра за кораби с до 15.5 метра газене.

Кандидати и по двата лота са "Главболгарстрой" на фамилията Пашови и "АТ инженеринг 2000". Компанията е с мажоритарен собственик Илиян Терзиев, който има две трети дял от компанията, а негов съдружник е Георги Пенев. Терзиев е председател на Камарата на строителите в България. Компанията фронтира КТБ и Делян Пеевски при приватизацията на "Техноекспортстрой" преди осем години.

И по втория търг

Втората поръчка е за изграждане на кейова стена за корабно място 33 на терминал "Бургас-изток 2" (за насипни товари) и е за 61 млн. лв. без ДДС. Доизграждането на съществуващата кейова стена ще удължи корабното място, като е предвидено и драгиране на оперативната акватория и зоната за маневриране, както и изграждане на настилка и съоръжения, включително и жп коловоз. При по-малкия проект възложителят съобщава, че освен средства по Механизма за свързана Европа ще използва и собствени, и заемни.

Кандидати по тази поръчка са трима. Отново "Главболгарстрой" и "АТ инженеринг 2000", както и обединението ДЗЗД "Порт Бургас 2020", в което според протоколите участие имат "Джи Пи груп", "Еме и хота груас", като са представени и договори за наем на техника на обединението с още няколко дружества: "Автомагистрали Черно море", "Виктори транс 2007", "Релакс - 2006", "Строителен и технически флот". Към консорциума възложителят има забележки по отношение на изясняването на действителния участник в процедурата, по-детайлна информация за "Еме и хота груас", като държава на регистрация, контакт и т.н., както и други забележки за отстраняване.

Когато се концесионираха пристанищата

Братята Кирил и Георги Домусчиеви влязоха във водния сектор преди десетина години, като през 2008 г. 70% от Параходство "Български морски флот" бяха приватизирани от "Кей Джи маритайм шипинг" на "Адванс пропъртис" - холдингът, обединяващ голяма част от бизнеса на братята.

Впоследствие през флота и дружеството "БМФ Порт Бургас" те станаха концесионери на пристанище Бургас и от 2012 и 2013 г. оперират съответно терминалите за насипни товари "Бургас-изток - 2" и за контейнери - "Бургас-запад".

"БМФ Порт Бургас" бързо се изстреля като лидер във водния транспорт със 104% ръст на приходите и над 300 млн. лв. оборот за 2018 г.

"Главболгарстрой", "АТ Инженеринг 2000" и обединение с "Джи Пи груп" са кандидатите за разширяването на пристанище "БМФ Порт Бургас" на братята Кирил и Георги Домусчиеви.

Проектите на компанията - концесионер на основните терминали на пристанище Бургас, са с обща прогнозна стойност 322 млн. лв. Те са два, като единият от тях е разделен на два лота.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

1 коментар
  • 1
    olga_kokoshkina avatar :-|
    olga_kokoshkina

    Олигархът Домусчиев нали беше социално слаб и заяви че ще търси държавна помощ за NOVA и футболния клуб Лудогорец?!? Очевидно и този човек "притежава" активи придобити с едни пари, които или не съществуват или не са негови. Този филм (но с различни актьори) го гледаме в България от 30 години вече.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK