Eдна карта – много предимства, или как benzin.bg помага на бизнеса
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Eдна карта – много предимства, или как benzin.bg помага на бизнеса

Милен Христов, изпълнителен директор на "Мотобул" ЕАД, част от "Авто Юнион" и "Еврохолд"

Eдна карта – много предимства, или как benzin.bg помага на бизнеса

Гарантира отстъпки в цената на горивото в над 400 обекта в цялата страна

Това е маркетинг публикация. Отговорността за нейното съдържание носи рекламодателят и то отговаря на правилата за нейтив пакети.
8471 прочитания

Милен Христов, изпълнителен директор на "Мотобул" ЕАД, част от "Авто Юнион" и "Еврохолд"


ПРОФИЛ

Милен Христов е завършил бизнес школа "Сколково" в град Москва. Започва своето професионално развитие като брокер на Българската стокова борса, а след това основава специализиран в картовите услуги проект под шапката на "Мотобул" ЕАД. Към 2020 г. в качеството на прокурист Милен Христов представлява автомобилния холдинг на "Еврохолд България" АД - "Авто Юнион" АД - като член на съвета на директорите.

Предвидимостта и намаляването на разходите са ключови за всеки бизнес. В редица браншове сред най-сериозните пера са плащанията за горива.

Картите benzin.bg на компанията "Мотобул", част от "Авто Юнион" и "Еврохолд", позволяват и предвидимост, и намаляване на разходите. Насочени към фирмите - основно транспортните компании и дружества с големи автопаркове, те гарантират отстъпки в цената на горивото в над 400 обекта в цялата страна на веригите "Лукойл", "Еко", "Петрол", "Круиз" и "Химойл".

В допълнение е налице и гъвкавост на плащанията - авансово, като картата предварително се зарежда с определена сума, или пък отложено, с изчистване на задълженията веднъж месечно. Всеки клиент може да зададе маршрута на пътуването си в сайта на компанията, като получава информация за най-удобните обекти или пък тези малко встрани от трасето, но пък с най-ниска цена.

"Подобни картови оператори са добре познати в Европа, но не оперират сериозно на българския пазар. Идеята им е да предложат услуги на преминаващите през страната чужденци, докато нашият фокус е към българските компании", коментира създателят на benzin.bg Милен Христов. Като големи плюсове на проекта той изтъква технологичните решения, адаптирани към нуждите на конкретната компания и кредитна линия без изискване на конкретно обезпечение, благодарение на доброто партньорство на benzin.bg с Българска агенция за експортно застраховане.

Съвсем скоро картите benzin.bg ще предложат още един сериозен бонус - възможност за зареждане с отстъпка на най-популярните метан станции в страната. "Това гориво сега се предлага от много малки обекти, изградени от местни бизнесмени. Ние ще станем първите, които ще могат да предложат с една карта ползване на отстъпка на метан станции в цялата страна", пояснява Милен Христов. Работи се също и по предлагане на повече услуги за физически лица, които сега ползват отстъпки единствено в обектите на "Еко".

Идеята за новата услуга, която липсва в България, хрумва на Милен Христов през 2014 година, а първите карти са издадени в края на 2015 година. Потенциалът на бизнеса е оценен от "Еврохолд", като от неговата дъщерна компания "Мотобул", идва финансовата подкрепа. Към момента benzin.bg е един от най-големите търговци на горива на дребно в България, който разчита на търговия чрез карти, с продавани над 2 млн. литра месечно. "Мотобул" ЕАД, чрез проекта benzin.bg, е първата българска компания, която членува в най-голямата европейска организация на петролните търговци (UPEI).

Benzin.bg е доказателство как голяма структура в България може да работи като бизнес инкубатор.

Стоилка Арсова, директор дирекция "Национална картова и платежна схема"

ПРОФИЛ

Стоилка Aрсова има над 15 години опит в банковия сектор в областта на електронните и картови разплащания.

През 2014 г. се присъединява към екипа на БОРИКА, където оглавява ново-създаденото звено "Национална картова схема".

От началото на 2017 година г-жа Арсова представлява Схемата в Борда на Европейската Асоциация за картови разплащания.

Benzin.bg е първата небанкова институция, чиито карти се обслужват от БОРИКА и се издават по правилата на Националната картова и платежна схема с бранда Bcard - Ограничена мрежа. Това позволява най-високо ниво за защита, плащане на ПОС-терминали, което пък спестява на търговеца допълнителна инвестиция в инфраструктура, посочва Стоилка Арсова, директор в дирекция "Национална картова и платежна схема". Тя уточнява, че картите benzin.bg запълват ниша на така наречените продукти в ограничени мрежи, като прокарват пътеката на един принципно нов за България продукт.

Арсова не скрива учудването си от бързото разрастване на бизнеса на benzin.bg. "Имаме над 20 години опит с карти и знаем, че е трудно да се навлезе на този пазар. Те набраха екип и ресурс, и се справят впечатляващо. Впечатлява добрата им организация на работа и бързото разширение на дейността, благодарение на което растем заедно", коментира още тя.

Милен Христов допълва, че партньорството с БОРИКА и Националната картова и платежна схема дава възможност на по-сериозна дигитализация в бъдеще, като вече се работи по създаване на платежни приложения и такива, които да помагат в управлението на автопаркове.

Василис Макрис, търговски директор на "ЕКО България"

ПРОФИЛ

Василис Макрис е търговски директор на "ЕКО България" от 2018 година. Преди да се присъедини към компанията в страната, той заема позицията търговски директор в "ЕКО Сърбия". "ЕКО България" и "ЕКО Сърбия" са дружества част от Групата Hellenic Petroleum.

Ползата за партньорите на benzin.bg изтъква и търговският Директор на "ЕКО България" Василис Макрис. "От ЕКО България бяхме сред първите, които подкрепиха идеята на Мотобул да създаде този бизнес по подобие на големите международни компании и сме убедени, че ще продължим успешното си сътрудничество и през следващите години. Ползите и за двете страни са изключително големи. Като местна компания с гъвкава управленска структура, "Мотобул" имат различен подход и клиентско портфолио. Те покриват пазарни ниши, които са интересни за ЕКО България и бихме искали да развием допълнително. По този начин ни дават възможност да достигнем до по-широк кръг от клиенти", пояснява Макрис.

Павел Бороджийски, директор в дирекция "Застраховане" на БАЕЗ
ПРОФИЛ

Павел Бороджийски е директор в дирекция "Застраховане" на БАЕЗ от 2017 г., като преди това е заемал длъжността ръководител отдел "Продажби". Има над 10 години опит в банковия сектор в областта на продажби и кредитиране на дружества в сегмента МСП.

На какво се дължи успеха на проекта benzin.bg посочва директорът в дирекция "Застраховане" на Българска агенция за експортно застраховане Павел Бороджийски. "Мотобул" ЕАД търгува със своите контрагенти при условия на отложено плащане, което е форма на търговско кредитиране и инструмент, чрез който компанията да увеличава продажбите си. Търговското кредитиране е сред съвременните методи на търговия, което носи и съответните рискове за компанията. В условията на силно конкурентна среда, това е една от възможностите, кредитиращата фирма да увеличи портфолиото си от клиенти, а в условията на криза е и инструмент за запазването му. Компанията следва добрите практики в развитите европейски пазари, където кредитното застраховане е неизменна част от успешното и устойчиво развитие на даден бизнес", уточнява той.

ПРОФИЛ

Милен Христов е завършил бизнес школа "Сколково" в град Москва. Започва своето професионално развитие като брокер на Българската стокова борса, а след това основава специализиран в картовите услуги проект под шапката на "Мотобул" ЕАД. Към 2020 г. в качеството на прокурист Милен Христов представлява автомобилния холдинг на "Еврохолд България" АД - "Авто Юнион" АД - като член на съвета на директорите.

Предвидимостта и намаляването на разходите са ключови за всеки бизнес. В редица браншове сред най-сериозните пера са плащанията за горива.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

Още от Капитал

Остани практичен

Остани практичен

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK