И T Market отвори свой онлайн магазин*
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

И T Market отвори свой онлайн магазин*

И T Market отвори свой онлайн магазин*

Веригата доставя хранителни стоки в София и близките околности, а следващата дестинация е Пловдив

Мара Георгиева
8053 прочитания

© Георги Кожухаров


В момент на все по-голямо търсене на доставка на хранителни стоки до дома нов играч навлиза в този сегмент. Веригата T Market обяви, че пуска свой онлайн магазин. Засега той ще обслужва поръчки от София, Княжево, Панчарево, Герман, Казичене, Банкя, Кокаляне, Бистрица, Лозен, Божурище, Иваняне и Владая, съобщиха от компанията.

Над 1000 продукта

Интернет магазинът предлага избор от над 1000 стоки във всички продуктови категории, които са налични и във физическите магазини на веригата, уточниха от компанията за "Капитал". T Market планира да има специални промоции всяка седмица само за посетителите на онлайн магазина.

Поръчки на стоки могат да правят както регистрирани потребители, така и клиенти без регистрация. Доставките се извършват от куриерска фирма - партньор на търговеца, в ден и часови интервал, избрани от купувача, при засилени мерки за сигурност.

Минимална стойност на поръчката е 30 лева. Цената на доставката в София е 4.99 лв. За доставки в Панчарево, Герман, Княжево, Казичене, Кривина се плащат 7.50 лв., а за Банкя, Кокаляне, Бистрица, Лозен, Божурище, Иваняне, Владая - 10 лв. При поръчка с общо брутно тегло над 20 кг се начислява такса от 0.30 лв./кг.

30 нови работни места

Интернет каналът за продажба е наложил откриването на 30 нови работни места, уточниха от компанията за "Капитал".

Работата по създаването на онлайн магазина е започнала преди няколко месеца, но извънредното положение заради корона вируса ускорило процеса. "Имахме план да продаваме онлайн много преди кризата. Истината е, че ако не бяхме подготвени, нямаше да успеем да стартираме своя онлайн проект в тези кратки срокове. Гордеем се, че сме първата голяма верига, която предлага на клиентите на стоки на дребно тази опция, и ще се стараем да я развиваме адекватно и с грижа за хората", заяви Илия Белев, оперативен директор и член на борда на директорите на компанията, собственик на магазините T Market - "Максима България", цитиран в прессъобщението.

Следващата дестинация на онлайн магазина ще бъде Пловдив, където през лятото на 2019 г. "Максима България" нае дългосрочно и ребрандира 11 магазина на пловдивската семейна верига "Триумф".

Веригата в България

T Market присъства на българския пазар от 2005 г. и в края на 2019 оперира 82 магазина в страната. Веригата е част от литовската Maxima Grupe, която е лидер в търговията с бързооборотни стоки в Балтийския регион. Групата оперира в Литва, Латвия, Естония, Полша и България. През 2019 г. общият брой на магазините в петте държави надхвърля 1100, а служителите са над 40 000.

Според отчета на холдинга продажбите на магазините Т Market в България са се увеличили с 12.6% през миналата година и са достигнали 149.5 млн. евро. Така страната се нарежда на второ място като най-бързо растящ пазар за групата след Полша.

Част от двуцифреното процентно увеличение на оборота в България през 2019 г. се дължи на откриването на осем нови магазина. Ако се изключат новите обекти, ръстът на приходите е 4.7% през 2019 г.

Печалбата преди лихви, данъци и обезценки (EBITDA) на Т Market се е понижила до 630 хил. евро през миналата година спрямо 780 хил. евро за 2018 г. - първата от стъпването на веригата в България, която завършва с положителна EBITDA. Нетната загуба е намаляла до 1.2 млн. евро от 2.9 млн. евро за предходната година.

Литовската Maxima Grupė предвижда 600 млн. евро инвестиции до 2025 г., насочени към модернизиране и разширяване на мрежата от магазини. Холдингът планира да заложи на бърза международна експанзия. Целта е оборотът на групата да нараства със 7% всяка година, клиентите да се увеличават с 5%, а служителите - с 2% годишно.

Нов играч на този пазар

"Т Маркет" е поредният играч , който иска да се възползва от все по-голямото търсене на доставки на бързооборотни стоки до дома. Преди три седмици на този пазар навлезе и foodpanda, която доставя продукти от търговска верига "Фантастико" с покритие в почти цяла София. Предлаганият асортимент включва над 600 артикула, сред които млечни и месни продукти, консерви, напитки, кафе, захарни изделия и други, като кръгът от предлаганите стоки ще се увеличава според потребителското търсене. Според Ивайло Нецов, изпълнителен директор на foodpanda за България, фирмата работи с осем магазина на веригата в столицата, а не от централен склад, за да гарантира бърза доставка до 30 минути. Поръчката трябва да е за минимум 20 лв., а цената на доставката в момента в платформата е безплатна, но иначе зависи от локацията на клиента.

"Фантастико" има опит с онлайн поръчките, защото няколко години беше партньор на онлайн търговеца eBag, който е лидер на пазара в момента. След това двете компании се разделиха и eBag изгради нов свой бизнес модел. Заради нарасналото търсене в последните седмици онлайн търговецът инвестира в разрастване на капацитета си. Доставката при него струва 4.50 лв., а поръчката трябва да е минимум 30 лв.

"Проектът с eBag достигна до мащаб, в който трябваше да се обособи като самостоятелна дейност, и ние решихме да запазим фокуса върху основния ни бизнес, а колегите от eBag да развият успешно проекта си. Раздялата беше взаимно съгласувана, плавна и без сътресение. Продължаваме да сме в много добри отношения", коментира преди време за "Капитал" изпълнителният директор на "Фантастико" Светослав Гаврилов.

Някои малки магазини също предлагат доставка по домовете, а други търсят начини да навлязат в този канал. Веригата "Мандарин", която има три супермаркета в София, също започна да изпълнява поръчки в столицата и Варна. Цената на услугата и в двата града е 5 лв., а минималната сума за поръчка е 30 лв.

"Метро" също отвори онлайн платформата си за доставки не само към професионални клиенти, но и към всеки в София, който желае да пазарува онлайн. От компанията уточняват, че потребителите могат да избират сред над 3000 професионални продукта, без да е нужно да притежават "Метро карта". Минималната стойност на поръчката е 96 лв. с ДДС. Доставките са безплатни и се извършват в рамките на 1-3 работни дни. Засега услугата се предлага само в София, но веригата планира да я предложи и за останалите градове.

*Параграфът за "Метро" е допълнен в 14:45 ч.

В момент на все по-голямо търсене на доставка на хранителни стоки до дома нов играч навлиза в този сегмент. Веригата T Market обяви, че пуска свой онлайн магазин. Засега той ще обслужва поръчки от София, Княжево, Панчарево, Герман, Казичене, Банкя, Кокаляне, Бистрица, Лозен, Божурище, Иваняне и Владая, съобщиха от компанията.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

1 коментар
  • 1
    vzoran avatar :-|
    vzoran

    Добри новини. Не знаех, че Метро предлагат онлайн - това е голям пробив. В Т Маркет не съм пазарувал през последните години, но сега още по-бързо ще мога да ги прегледам. Засега фуудпанда са с най-адекватна доставка в рамките на 1ч . от поръчката.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK