Airbus е на ръба на оцеляването
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Airbus е на ръба на оцеляването

Reuters

Airbus е на ръба на оцеляването

Авиационният гигант има нужда от бързо свиване на разходите, ще уволнява персонал

4865 прочитания

Reuters

© Reuters


Европейският авиационен гигант Airbus се нуждае от незабавни нови решителни мерки за спестяване на разходи, защото в противен случай оцеляването на компанията е под въпрос. Това съобщава генералният директор Гийом Фори в писмо до всички над 130 хил. служители на базирания в Тулуза производител на самолети. В текста, цитиран от Reuters, се казва, че "губим пари с безпрецедентна скорост" и всички трябва да се очакват нови съкращения.

Писмото е разпространено седмица след като близо 3 хиляди служители бяха изпратени по домовете им в т.нар. частична безработица, подпомогнати със специална помощ от правителствена програма за срок от 4 седмици. В този месец те ще получават 92% от заплатите си, но Airbus съобщи, че те може да не се върнат на работа и след 17 май.

Мярката влезе в сила в понеделник, 20 април, и засегна предприятия в Тулуза, Нант и Сен Назар. Според профсъюза CGT това са 20% от работниците на компанията във Франция.

Преди това ръководството обяви, че планира да съкрати с поне една трета производството на самолети, след като търсенето и вече направени поръчки се сринаха заради икономическата криза, предизвикана от мерките срещу пандемията от коронавируса.

Авиационният сектор е един от най-тежко ударените от кризата, като голяма част от полетите по света са спрени. Почти всички световни авиокомпании имат нужда от държавна подкрепа, за да оцелеят, но е сигурно, че ще има и фалити.

Boeing също има проблеми

Американският конкурент на Airbus - Boeing, също изпитва подобни проблеми и ще получи финансова подкрепа от държавата. През уикенда компанията отмени сделката за купуване на поделението за търговски самолети на бразилската Embraer за 4.2 млрд. долара, съобщава Reuters. В изявлението на американския авиопроизводител се отбелязва, че бразилският производител не е успял да изпълни определени условия за сключването на сделката, въпреки че не уточнява кои от тях.

Крайният срок за приключване сделката беше до полунощ на 24 април, а самият процес по договаряне продължи близо две години. През юли 2018 г. Boeing се съгласи да купи 80% от дивизията на Embraer, за да конкурира Airbus на пазара за самолети с до 150 места.

Европейският авиационен гигант Airbus се нуждае от незабавни нови решителни мерки за спестяване на разходи, защото в противен случай оцеляването на компанията е под въпрос. Това съобщава генералният директор Гийом Фори в писмо до всички над 130 хил. служители на базирания в Тулуза производител на самолети. В текста, цитиран от Reuters, се казва, че "губим пари с безпрецедентна скорост" и всички трябва да се очакват нови съкращения.

Писмото е разпространено седмица след като близо 3 хиляди служители бяха изпратени по домовете им в т.нар. частична безработица, подпомогнати със специална помощ от правителствена програма за срок от 4 седмици. В този месец те ще получават 92% от заплатите си, но Airbus съобщи, че те може да не се върнат на работа и след 17 май.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK