Камиони от миналото

Спедиторите искат въвеждането на електронни товарителници, за да се намали обменът на хартиени документи по време на пандемията

Хартиеният документ обикаля през всички по веригата на превоза - изпращач, получател, превозвач, спедитор
Хартиеният документ обикаля през всички по веригата на превоза - изпращач, получател, превозвач, спедитор
Хартиеният документ обикаля през всички по веригата на превоза - изпращач, получател, превозвач, спедитор    ©  Цветелина Белутова
Хартиеният документ обикаля през всички по веригата на превоза - изпращач, получател, превозвач, спедитор    ©  Цветелина Белутова

2020 г. - годината на коронавируса. Дигитализацията е издигната в култ. Работи се от дома, семинарите са онлайн, училището също. Практиките по йога достигат до вас с помощта на компютъра. Дори пиенето на бира с приятели вече е дистанционно.

Шофьорите на камиони няма как да вършат работата си дистанционно, нищо че е 2020 г. Но в кабината на камиона някъде по пътищата на Европа те са принудени да пътуват с хартиените си товарителници. Договорът за превоза на стоката между изпращача на стоката и превозвача трябва в няколкото си оригинални копия да финишира в ръцете на всички по веригата на превоза - изпращач, получател, превозвач, спедитор. А после товарителницата продължава да има свой собствен хартиен живот и много след като е обиколила всички участници. Тя трябва да бъде съхранявана от тях 5+1 години, ако фирмата е имала ревизия, и 10+1 години, ако не е имала такава, в случай че бъде поискана от данъчните при проверка.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
Все още няма коментари
Нов коментар

Още от Капитал