Microsoft печели от карантината
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Microsoft печели от карантината

Microsoft изглежда, че печели от кризата, която завладя целия свят

Microsoft печели от карантината

Windows 10 вече е на над 1 млрд. устройства, търсенето за операционната система продължава да расте

3523 прочитания

Microsoft изглежда, че печели от кризата, която завладя целия свят

© Reuters


Облачните услуги помогнаха на Microsoft да увеличи и приходите, и печалбата през първото тримесечие в условията на криза заради пандемията от коронавирус. Постъпленията са нараснали с 15% до над 35 млрд. долара на годишна база, а нетна печалба - с 22% до 10.7 млрд.

Главният изпълнителен директор Сатя Надела определи облачните услуги като причина за ръста в разговор с инвеститорите. Абонатите на Office 365 вече са над 280 млн., а активните устройства с Windows 10 над 1 млрд. Платформата за конферентни видеоразговори Teams също отчита значителен ръст в потреблението - от компании с над 100 хил. служители до университети и преподаватели. Платформата Github за open-source кодове и програмиране пък достигна над 50 млн. потребители - от инженери в Daimler до хоби-програмисти.

Растеж по време на пандемия

Със заплахата от икономическа криза потреблението в LinkedIn също се е увеличило, споделя Надела, като потребителите на социалната платформа вече наброяват близо 700 млн. души. Но освен за работа има явно има време и за игри - Xbox Live регистрира рекордните 19 млн. потребители през последното тримесечие, от които повече от половината (около 10 млн.) заплащат месечен абонамент за услугата.

Azure, както компанията нарича своя облачен бизнес, отчита ръст в приходите от над 59% в сравнение с 2019 г. "Видяхме дигитална трансформация от две години, свършена за два месеца. От работа вкъщи и учене, до продажби и обслужване на клиенти, до критична облачна инфраструктура и сигурност - ние работим заедно с клиентите всеки ден, за да им помогнем да се адаптират и да останат отворени за бизнеса в свят на отдалечено всичко", споделя Сатя Надела пред инвеститорите.

"Нашият устойчив бизнес модел, разнообразно портфолио и диференциран набор от технологии ни позиционират добре за предстоящата криза."

Вкъщи пред компютъра

През първото тримесечие коронавирусът е оказал минимално негативно влияние върху общите приходи на компанията. В сегмента "Производителност и бизнес процеси" и "Интелигентни облаци" използването на облака се увеличи, особено в Microsoft 365, включително Teams, Azure, Windows Virtual Desktop, разширени решения за сигурност и Power Platform, тъй като хората се преместиха да работят и да учат от вкъщи.

В последните седмици на тримесечието все пак се наблюдава известен спад в приходите от лицензиран софтуер, особено в малкия и средния бизнес, както и намаление на постъпленията от реклама в LinkedIn.

В сегмента "Персонални компютри" Windows спечели от увеличеното търсене за отдалечена работа и учене, но ограниченията в доставките от Китай намалиха продажбите на персонални компютри, макар в края на тримесечието проблемът да е бил преодолян. Секторът с видеоигрите също е в подем поради мерките за домашна карантина.

Microsoft след вируса

Повишеното търсене на услуги - както облачни, така и развлекателни, води до чувствително повишение в приходите дори в условията на пандемия. Според изпълнителния директор комбинацията между изкуствен интелект, способността за анализиране на огромни бази с данни и Azur ще бъде преимуществото на Microsoft пред конкурентите в сектора. Но с конкуренти като Amazon и Google трудно може да се каже кой ще излезе победител.


2 коментара
  • 1
    peni_nikol.53. avatar :-|
    Peni Nikol

    Нищо чудно, сега им е "жътвата" 😀.

  • 2
    dabeda avatar :-P
    Da be.. da..

    Майкрософт печели дори от обрязването...
    Нема значение еврейско или мюсулманско...

    А Бил още не е убедил Индия в инсталацията на тоалетни...
    Мелиса също.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK