Електрифицираната легенда
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Електрифицираната легенда

Subaru

Електрифицираната легенда

Subaru Forester прибави вътрешно пространство и намали разхода

Това е маркетинг публикация. Отговорността за нейното съдържание носи рекламодателят и то отговаря на правилата за нейтив пакети.
2953 прочитания

Subaru

© Subaru


След 23 години на пазара и близо 4 млн. продажби Subaru Forester влезе в своето пето поколение. Изграден на нова платформа, с повишена устойчивост на огъване, усукване и поглъщане на енергията и с почти същите размери като предшественика си, автомобилът е със значително по-голямо вътрешно пространство.

Първото, което ми направи добро впечатление, е улесненото влизане в салона, дължащо се на почти 90-градусовото отваряне на вратите. Вътре усещането за повече място е осезаемо както в областта на раменете, така и пред коленете на пасажерите на задните седалки.

Кокпитът e стилен, добре подреден, интегриращ по отличен начин управление на основните функции с класически бутони и допълнителни възможности за настройки през реагиращ на допир дисплей с размер 8 инча. Общо три екрана - на мултимедията, допълнителен над нея и малък на приборното табло, дават щедро количество информация на шофьора. На волана са поставени само най-нужните бутони.

Предлага се само като хибрид

Голямата промяна при Forester освен новата платформа е, че в цяла Европа той се предлага единствено с хибридна задвижваща система е-BOXER. Тя обединява типичния за Subaru боксер бензинов мотор и електродвигател. Задвижване на четирите колела остава Symmetrical AWD, което е сериозно предимство пред други хибриди, разчитащи на електромотор за задвижване на задния мост.

Източник: Subaru

Допълнителните компоненти не нарушават отличния баланс на масите между двете оси, което прави автомобила стабилен и приятен за динамично шофиране. Батерията не ограничава багажния обем, като спрямо предшественика минималният е почти същият (509 литра), но максималният е увеличен с 215 литра до 1779 л.

Взаимодействието между бензиновия двигател и електромоторa се управлява от електрониката, която решава кой от тях да задвижва колата, а при нужда се включват и двата агрегата. На ток Forester може да измине около 1.6 км при скорост до 40 км/ч. Батерията се зарежда от бензиновия двигател и трансформираната в ток енергия, отделяна при спиране и движение по инерция.

При спокойно шофиране виртуалните предавки на вариаторната скоростна кутия се сменят незабележимо без никакви тласъци. В същото време в ръчен режим може да се използва пълният капацитет на хибридната система. Удобство е добавянето на функция за автоматично задържане на автомобила при спиране, при престой на светофар например.

Това, което ме изненада, е, че въпреки че е сред най-комфортно возещите автомобили в сегмента, Forester стои отлично на пътя и позволява и динамично шофиране без плашещ наклон на каросерията. Воланът е достатъчно отзивчив и директен и кросоувърът ще пасне и на любителите на по-динамичното каране. В зависимост от стила на каране консумацията е с 11% по-ниска от на предшественика.

Системата Symmetrical AWD, клиренсът от 22 сантиметра, трите програми за шофиране на системата 4х4, сред които два режима X-mode, и сериозните ъгли на заход (20.2 градуса) и отход (25.8 градуса) правят Forester един от най-способните офроуд автомобили в сегмента. Не липсва и асистент за спускане по наклон.

Безопасен преди всичко

Subaru Forester e-BOXER е най-безопасният автомобил в класа Small Off-Road/MPV за 2019 г., като признанието е на Euro NCAP. Наборът от всички нужни асистиращи системи, обединени под името EyeSight, е част от серийното оборудване. За пръв път при Subaru присъства система за автономно аварийно спиране при движение на заден ход. Две камери показват картина зад автомобила и от страната на пътника отпред. Отделна камера следи очите на водача и при разсейване или заспиване подава сигнал. Системата разпознава до 5 различни ползвателя на автомобила, като се задават настройките на конкретния водач. Пряко отношение към безопасността имат и серийните светодиодни фарове.

Това е Subaru Forester e-BOXER

Дължина: 4625 мм Ширина: 1815 мм Височина: 1730 мм
Междуосие: 2670 мм Бензинов двигател: 1995 куб. см, 150 к.с., 194 Нм Електромотор: 16.7 к.с., 66 Нм
Скоростната кутия: Lineartronic CVT Задвижване: Постоянно задвижване на всички колела, Symmetrical AWD Батерия: Литиево-йонна 13.5 kW
Ускорение: 0-100 км/ч.: 11.8 сек. Разход на гориво: 8.1 л/100 км (WLTP, комбиниран цикъл на движение)

Емисии СО2 185 г/км (WLTP, комбиниран цикъл на движение)

Ориентировъчна цена на базов модел: 67 990 лв. с ДДС

След 23 години на пазара и близо 4 млн. продажби Subaru Forester влезе в своето пето поколение. Изграден на нова платформа, с повишена устойчивост на огъване, усукване и поглъщане на енергията и с почти същите размери като предшественика си, автомобилът е със значително по-голямо вътрешно пространство.

Първото, което ми направи добро впечатление, е улесненото влизане в салона, дължащо се на почти 90-градусовото отваряне на вратите. Вътре усещането за повече място е осезаемо както в областта на раменете, така и пред коленете на пасажерите на задните седалки.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK