Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
1 май 2020, 1:06, 2459 прочитания

Представяне Електрифицираната легенда

Subaru Forester прибави вътрешно пространство и намали разхода

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
След 23 години на пазара и близо 4 млн. продажби Subaru Forester влезе в своето пето поколение. Изграден на нова платформа, с повишена устойчивост на огъване, усукване и поглъщане на енергията и с почти същите размери като предшественика си, автомобилът е със значително по-голямо вътрешно пространство.

Първото, което ми направи добро впечатление, е улесненото влизане в салона, дължащо се на почти 90-градусовото отваряне на вратите. Вътре усещането за повече място е осезаемо както в областта на раменете, така и пред коленете на пасажерите на задните седалки.

Кокпитът e стилен, добре подреден, интегриращ по отличен начин управление на основните функции с класически бутони и допълнителни възможности за настройки през реагиращ на допир дисплей с размер 8 инча. Общо три екрана - на мултимедията, допълнителен над нея и малък на приборното табло, дават щедро количество информация на шофьора. На волана са поставени само най-нужните бутони.


Предлага се само като хибрид

Голямата промяна при Forester освен новата платформа е, че в цяла Европа той се предлага единствено с хибридна задвижваща система е-BOXER. Тя обединява типичния за Subaru боксер бензинов мотор и електродвигател. Задвижване на четирите колела остава Symmetrical AWD, което е сериозно предимство пред други хибриди, разчитащи на електромотор за задвижване на задния мост.


[Subaru]




Допълнителните компоненти не нарушават отличния баланс на масите между двете оси, което прави автомобила стабилен и приятен за динамично шофиране. Батерията не ограничава багажния обем, като спрямо предшественика минималният е почти същият (509 литра), но максималният е увеличен с 215 литра до 1779 л.

Взаимодействието между бензиновия двигател и електромоторa се управлява от електрониката, която решава кой от тях да задвижва колата, а при нужда се включват и двата агрегата. На ток Forester може да измине около 1.6 км при скорост до 40 км/ч. Батерията се зарежда от бензиновия двигател и трансформираната в ток енергия, отделяна при спиране и движение по инерция.

При спокойно шофиране виртуалните предавки на вариаторната скоростна кутия се сменят незабележимо без никакви тласъци. В същото време в ръчен режим може да се използва пълният капацитет на хибридната система. Удобство е добавянето на функция за автоматично задържане на автомобила при спиране, при престой на светофар например.

Това, което ме изненада, е, че въпреки че е сред най-комфортно возещите автомобили в сегмента, Forester стои отлично на пътя и позволява и динамично шофиране без плашещ наклон на каросерията. Воланът е достатъчно отзивчив и директен и кросоувърът ще пасне и на любителите на по-динамичното каране. В зависимост от стила на каране консумацията е с 11% по-ниска от на предшественика.

Системата Symmetrical AWD, клиренсът от 22 сантиметра, трите програми за шофиране на системата 4х4, сред които два режима X-mode, и сериозните ъгли на заход (20.2 градуса) и отход (25.8 градуса) правят Forester един от най-способните офроуд автомобили в сегмента. Не липсва и асистент за спускане по наклон.

Безопасен преди всичко

Subaru Forester e-BOXER е най-безопасният автомобил в класа Small Off-Road/MPV за 2019 г., като признанието е на Euro NCAP. Наборът от всички нужни асистиращи системи, обединени под името EyeSight, е част от серийното оборудване. За пръв път при Subaru присъства система за автономно аварийно спиране при движение на заден ход. Две камери показват картина зад автомобила и от страната на пътника отпред. Отделна камера следи очите на водача и при разсейване или заспиване подава сигнал. Системата разпознава до 5 различни ползвателя на автомобила, като се задават настройките на конкретния водач. Пряко отношение към безопасността имат и серийните светодиодни фарове.

Това е Subaru Forester e-BOXER
Дължина: 4625 мм
Ширина: 1815 мм
Височина: 1730 мм
Междуосие: 2670 мм
Бензинов двигател: 1995 куб. см, 150 к.с., 194 Нм
Електромотор: 16.7 к.с., 66 Нм
Скоростната кутия: Lineartronic CVT
Задвижване: Постоянно задвижване на всички колела, Symmetrical AWD
Батерия: Литиево-йонна 13.5 kW
Ускорение: 0-100 км/ч.: 11.8 сек.
Разход на гориво: 8.1 л/100 км (WLTP, комбиниран цикъл на движение)
Емисии СО2 185 г/км (WLTP, комбиниран цикъл на движение)
Ориентировъчна цена на базов модел: 67 990 лв. с ДДС

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Как електронният обмен на данни може да помогне на бизнеса Как електронният обмен на данни може да помогне на бизнеса

Откажете се от хартията сега и работете безопасно и ефективно, съветват експертите на ComАrch и "Елтрейд"

27 май 2020, 380 прочитания

Д банк е готова да кредитира "ТЕЦ Варна" на Ахмед Доган с 22 млн. лв. 1 Д банк е готова да кредитира "ТЕЦ Варна" на Ахмед Доган с 22 млн. лв.

Съдлъжници по договора за заем са собственикът на централата "Сигда" и дъщерното й "Пристанище ТЕЦ Езерово"

26 май 2020, 3036 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Ryanair съкращава 3000 служители

Авиокомпанията прогнозира възстановяването на пазара да отнеме поне 2 години

Още от Капитал
Рекламна спортна пауза

Как ще се отрази на рекламните инвестиции отменянето на големите спортни събития през годината

Чиновници в излишък

Държавната служба е желана заради сигурността по време на криза и гарантираната заплата

Дефектните мерки

След края на извънредното положение бизнесът оцелява много повече на мускули и в по-малка степен заради подкрепа от държавата

Магистрала без правила

"Хемус" вече се строи и планът на властта е да бъде готова след четири години. Цената обаче е заобикаляне на законите и непрозрачно харчене на милиарди левове

Домът, моят приятел

Виртуална изложба представя погледа на тридесет фотографи към дома като "жив организъм"

Кино: "Едно последно парти"

Антиромантична комедия за щастливото време в Ню Йорк

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10