Ryanair съкращава 3000 служители
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Ryanair съкращава 3000 служители

Спасителната дискриминация през държавни помощи за милиарди към национални превозвачи очевидно е в нарушение на правилата за държавна помощ и конкуренцията, отбелязват от компанията

Ryanair съкращава 3000 служители

Авиокомпанията прогнозира възстановяването на пазара да отнеме поне 2 години

Калина Горанова
5953 прочитания

Спасителната дискриминация през държавни помощи за милиарди към национални превозвачи очевидно е в нарушение на правилата за държавна помощ и конкуренцията, отбелязват от компанията

© Надежда Чипева


Нискотарифната авиокомпания Ryanair съобщи, че кризата заради COVID-19 и приземяването на самолетите за периода от средата на март до поне юли може да доведе до съкращаване на 3000 служители, главно пилоти и кабинен състав. Това е 15% от 20-хилядния персонал на превозвача.

Към сложната обстановка за нискотарифната авиокомпания се прибавя и държавната помощ към редица национални авиопревозвачи, която изкривява пазара. А предвижданията на превозвача са, че възстановяването на търсенето на авиационната услуга до нивата от 2019 г. ще отнеме поне 2 години - до лятото на 2022 г.

Колкото до цените - очакванията са те да бъдат на по-ниски нива заради по-ниското търсене, и компанията отправя призив към правителствата за намаляване на таксите по летищата.

Съкращенията

От авиокомпанията съобщават, че скоро ще уведомят синдикатите за своята програма за преструктуриране и загуба на работни места, която ще започне от юли 2020 г., като ще засегне почти всички. Освен загубата на 3000 работни места ще включва и неплатен отпуск и намаляване на плащанията до 20%, както и затваряне на редица самолетни бази в цяла Европа, докато трафикът не се възстанови, написаха от компанията. Изпълнителният директор на групата Майкъл О'Лиъри, чието заплащане бе намалено с 50% за април и май, сега се съгласи да удължи това намаление от 50% за остатъка от финансовата година до март 2021 г.

Българският бизнес на ирландския нискотарифен авиопревозвач е към поделението на групата в Полша и под марката Buzz, като Ryanair беше започнала да ребрандира част от структурата си. Звеното в Полша пое още базите в Прага и Будапеща. Очакваше се и голяма промяна за служителите на авиокомпанията, като пилотите започнаха да се наемат като самоосигуряващи се лица с възнаграждение на извършен полет и работодател - Warsaw Aviation, ангажирана с набирането на персонала за Buzz.

Авиокомпанията води и преговори с Boeing за намаляване на направените поръчки за следващите 24 месеца.

Срещу държавната помощ

Ryanair ще се обърне и към съда във връзка с нарушаването на равнопоставеността, тъй като по сметки на авиокомпанията националните авиопревозвачи в Европа получават "над 30 милиарда евро държавна помощ в явно нарушение както на конкуренцията на ЕС, така и на правилата за държавна помощ", пишат от компанията, като определят държавната помощ като незаконна.

Данните на Ryanair показват държавна помощ към групата на Lufthansa в размер на 12.4 млрд. евро, към Air France-KLM - 10.1 млрд. евро, Alitalia - 1.7 млрд. евро и т.н., като списъкът продължава. Това според ирландския превозвач ги поставя в удобна позиция да продават на цени под разходите си, изкривявайки пазара.

Ryanair припомнят, че многократно са призовавали всяка държавна помощ да бъде прозрачна и недискриминационна, като например намаляване на летищни такси, от което да се облагодетелстват всички авиокомпании, а не само местният авиопревозвач. Във Франция например държавата възстановявала авиационни такси, но само за "френски" авиокомпании, коментират от Ryanair. "Тази спасителна дискриминация очевидно е в нарушение на правилата за държавна помощ и конкуренцията", завършват от там.

Нискотарифната авиокомпания Ryanair съобщи, че кризата заради COVID-19 и приземяването на самолетите за периода от средата на март до поне юли може да доведе до съкращаване на 3000 служители, главно пилоти и кабинен състав. Това е 15% от 20-хилядния персонал на превозвача.

Към сложната обстановка за нискотарифната авиокомпания се прибавя и държавната помощ към редица национални авиопревозвачи, която изкривява пазара. А предвижданията на превозвача са, че възстановяването на търсенето на авиационната услуга до нивата от 2019 г. ще отнеме поне 2 години - до лятото на 2022 г.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK