Всичко ще е свързано: Стратегията на Huawei за 5G ерата
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал
Новият брой: Ало, Маджо
Дебютът на годината

Всичко ще е свързано: Стратегията на Huawei за 5G ерата

Всичко ще е свързано: Стратегията на Huawei за 5G ерата

Зад името 1+8+N се крие ясната концепция на компанията за бъдещето на свързаните устройства

Специален проект е съдържание, спонсорирано от рекламодател на "Капитал".
3416 прочитания

Ако трябва да обясните на баба си например най-лесно какво ни очаква в следващите години, когато се появи 5G, може да използвате този пример от Лонгруи Циу, изпълнителен директор на Huawei Consumer Business Group България. Разбира се, трябва и подходяща комбинация от устройства. Циу използва примера и когато разказва за плана за бъдещето, по който работи Huawei - Seamless AI Life. Той предвижда обединението на множество умни устройства през една екосистема в ерата на постоянната свързаност и задаващия се 5G стандарт. От гиганта казват, че целта на компанията е да свърже потребителите, особено след безпрецедентните последни месеци, чрез създаването на дигитален свят, в който всички устройства, сензори и услуги работят заедно непрекъснато, безопасно и интелигентно.

Зад това е и идеята разпознаваемостта на бранда да премине далеч извън смартфоните, макар мобилното устройство да остава център на цялата екосистема. В нея е и мястото на новата лаптоп линия като една от основните движещи части. "Наричаме стратегията си Seamless AI Life, което означава, че искаме да направим всекидневието ни постоянно свързано през различните устройства и услуги в няколко сценария - офис, кола, умния дом и т.н. Лаптопът е много важна част от тази стратегия, защото през голяма част от деня си работим и прекарваме значителна част от времето на него. А и компютрите като пазар са вторият най-голям сегмент по приходи след смартфоните. Така че имаме сериозен план да налагаме лаптопите си и през следващите месеци ще имаме различни инициативи и кампании с нашите партньори в България", казва Лонгруи Циу.

Смартфонът - мозъкът на системата Стратегията Seamless AI Life зависи от успеха на екосисте- мата 1+8+N. Тук 1 е главното устройство - мозъкът на цялата платформа, т.е. смартфонът, който комуникира с 8 често използвани потреби- телски категории - наречени терминали: лаптопи, таблети, телевизори, смарт часовници, автомобили, слушалки, умни очила, високоговорители, как- то и с N, т.е. Internet of Things - IoT платформи (светлини, сигурност, аудио и видео и т.н.). Плюсовете в наименованието между тях пък са различните системи и приложения за свързаност като Huawei Share и др.

Няма универсално решение за всеки пазар и потребител. Ако някой български доставчик иска да работи с нас, няма нужда да пише на централата, а има възможност да дойде директно. Така че не става дума просто за хардуер, а за цялостни решения. Именно това е и в центъра на стратегията 1+8+N.

Лонгруи Циу, изпълнителен директор на Huawei Consumer Business Group България

Според Ю Чъндун, изпълнителен директор на Huawei Consumer Business Group, в бъдеще всички домашни уреди, платформи, сензори ще бъдат контролирани от споменатите вече терминали. Заедно с тях постепенно ще се развие и 5G технологията, която ще стане инфраструктурният гръбнак на стратегията, тъй като ще свързва всичко. "Ясно е, че 5G ще промени изцяло света ни, допълва Лонгруи Циу. Скоростта на сваляне ще е огромна, а забавянето ще бъде свалено под 1 милисекунда, което ще позволи да станат реалност неща като автономни коли, отдалечени операции и т.н.

За контекст - 10 милисекунди са необходими един образ, видян от човешкото око, да бъде обработен от мозъка. Всичко ще бъде свързано - от лампата през вентилатора до колата. Стратегията ни е обвързана с 5G, а лаптопите са основна част от нея. Вече имаме планове и за следващата година, когато ще пуснем още лаптопи и други интересни продукти." А до няколко години Huawei планира стратегията да достигне пълния си потенциал, като предвижда пет отделни сценария за потребителите: умен дом, мобилен офис, фитнес и здраве, забавления и пътуване.

В първоначалните си планове Huawei предвиждаше екосистемата да включва далеч по-малко устройства (тогава тя се наричаше 1+2+N) и фокусът й бяха основно IoT продуктите.

Но с разработката и налагането на все повече потребителски продукти като лаптопите китайската компания започна да налага идеята за Seamless AI Life. Сега тя вече включва и неща, които преди време много потребители не свързваха с Huawei като смарт телевизори, безжични високоговорители и др. Базираната в Шънджън компания иска постепенно да се налага като производител на все по-широка гама от потребителска електроника. Пример тук са смарт часовниците на Huawei, които според данните на IDC за първото тримесечие на тази година са достигнали доставки от 2.6 млн. бройки, отреждащо на производителя второто място в сегмента. Подобна стратегия се използва сега и при лаптопите.

Huawei Share - движещата част на екосистемата При Seamless AI Life освен устройствата изключително важен е и софтуерът. Платформата Huawei Share дава възможност за прехвърляне дори на огромни файлове между различните по вид и размер джаджи само с един допир. Например потребителят започва да пише на телефона си в метрото и при прибирането си вкъщи докосва лаптопа си MateBook, веднага отваря текста и продължава. Системата дава незабавен достъп на потребителите до файлове и данни, запазени в най-различните устройства в екосистемата.

Друго удобно приложение на Huawei Share е при слушането на музика - потребителят пуска песен от смартфона си Huawei и само с едно докосване до високоговорителите на компанията (чиято гама ще се разраства) песента започва да звучи от него. Huawei Share работи и с приложимите рутери на Huawei (които вече се предлагат и в България). Потребителят просто докосва смартфона си до рутера и незабавно се включва към WiFi мрежата, без да се налага да отваря менюто.

С Seamless AI Life Huawei иска да демонстрира визията си за свързаното бъдеще. Чрез собствения си хардуер и софтуер брандът държи пълен кон- трол над екосистемата си, без да е твърде зависим от други производители и играчи.

Ако трябва да обясните на баба си например най-лесно какво ни очаква в следващите години, когато се появи 5G, може да използвате този пример от Лонгруи Циу, изпълнителен директор на Huawei Consumer Business Group България. Разбира се, трябва и подходяща комбинация от устройства. Циу използва примера и когато разказва за плана за бъдещето, по който работи Huawei - Seamless AI Life. Той предвижда обединението на множество умни устройства през една екосистема в ерата на постоянната свързаност и задаващия се 5G стандарт. От гиганта казват, че целта на компанията е да свърже потребителите, особено след безпрецедентните последни месеци, чрез създаването на дигитален свят, в който всички устройства, сензори и услуги работят заедно непрекъснато, безопасно и интелигентно.

Зад това е и идеята разпознаваемостта на бранда да премине далеч извън смартфоните, макар мобилното устройство да остава център на цялата екосистема. В нея е и мястото на новата лаптоп линия като една от основните движещи части. "Наричаме стратегията си Seamless AI Life, което означава, че искаме да направим всекидневието ни постоянно свързано през различните устройства и услуги в няколко сценария - офис, кола, умния дом и т.н. Лаптопът е много важна част от тази стратегия, защото през голяма част от деня си работим и прекарваме значителна част от времето на него. А и компютрите като пазар са вторият най-голям сегмент по приходи след смартфоните. Така че имаме сериозен план да налагаме лаптопите си и през следващите месеци ще имаме различни инициативи и кампании с нашите партньори в България", казва Лонгруи Циу.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK