Дебютът на годината: Huawei на българския лаптоп пазар
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Дебютът на годината: Huawei на българския лаптоп пазар

Дебютът на годината: Huawei на българския лаптоп пазар

Китайският гигант и неговите амбициозни цели

Специален проект е съдържание, спонсорирано от рекламодател на "Капитал".
16292 прочитания

За изненада на мнозина лаптопите не спират да се развиват дори в ерата на по-малките мобилни устройства. Допреди време експерти твърдяха, че първо смартфоните, а след това и таблетите ще обезсмислят преносимите компютри. Което така и не се случи. Лаптопите продължават да са сериозен пазар, който по данни на IDC за 2019 г. само в България е достигал над 110 000 броя годишно и 166 млн. по света. Тази година към конкурентния сегмент в България за първи път се присъединява и Huawei. От 6 юли компанията започна да предлага своята гама от лаптопи, която първоначално включва четири модела. Те идват точно във време, когато се очаква интересът към преносимите компютри да продължава да се увеличава заради факта, че повече хора работят от дистанция. За Huawei това е и шанс да покаже възможностите на еко-системата и стратегията си Seamless AI Life, която покрива всички аспекти и сценарии от ежедневието, включително и офис ситуации, без значение дали става дума за класическо или дистанционно работно място.

На пръв поглед решението на Huawei да се насочи към персоналните компютри може да изглежда странно. Все пак е сегмент, наситен с множество предложения от утвърдени производители, който през по- следните години беше в стагнация. Но това важи за общия пазар с голямо разнообразие и конкуренция от устройства и категории. Huawei всъщност се насочва към някои от най-атрактивните ниши, бележещи траен ръст и завземащи все по-основна част от пазара - ултрапреносимите (ultraportable), леки и удобни машини, които са подходящи за всякакви условия за работа и забавление. Фокусът на компанията е да покрива най-търсените сегменти и размери от потребителите, чрез което да им предлага колкото се може повече възможности.

Освен това Huawei смята, че тези устройства могат да предложат още много ползи на хората, а не чисто и просто хардуер. Нужни са единствено малко повече внимание към тях и модернизиране с актуалните технологии и тенденции. Така лаптопите ще са част от цяла екосистема и ще позволят на потребителите да се наслаждават на обединено изживяване, което, вместо да се прекъсва от различните устройства, се допълва.

Huawei вече има три серии такива лаптопи, като четири модела се предлагат и в България. Те са MateBook 13, MateBook D14 и D15, както и MateBook X Pro - вижте представянето им по-долу.

Но хардуерът на лаптопите показва само част от техните възможности и потенциал. Моделите на китайския гигант следват цялостната концепция за единно потребителско изживяване. Това включва и повече практичност. Например използването на USB-C и единно зарядно за актуалните лап- топи, таблети и смартфони на компанията.

MateBook X Pro идва в комплект с 65W зарядно, което може да се използва за другите устройства и да осигурява доста по-бързо презареждане.

Всички лаптопи от новата гама поддържат и платформата Huawei Share. Тя позволява бързо изпращане на файлове между съвместимите устройства, както и споделяне на екраните им. Huawei Share е част и от стратегията 1+8+N на Huawei. Тя обхваща множество сценарии в ерата на свързаността. В нея смартфонът е основното устройство (1), което чрез Huawei Share осъществява връзката на телефона с останалите 8 според Huawei най-важни персонални устройства и категории за потребителя - лаптопи, таблети, телевизори, смарт часовници, автомобили, слушалки, умни очила, високоговорители. С помощта на мобилните технологии като 5G те се свързват и с всички останали устройства, сензори и функции (N), които вече заобикалят хората навсякъде. Huawei използва опита си в смартфон сегмента, като фокусира предложенията си при лаптопите към хората, търсещи висока продуктивност и производителност от устройствата си. Компанията залага на категорията на ултраслим моделите, която през последните години бележи активен ръст. Според данни на IDC през 2019 г. тя достига 49% от пазара на лаптопи.

Развитието на технологиите и иновации- те създава все по-ултратънки и удобни лаптопи, чиито спецификации не отстъпват на другите, по-едри модели. Това ги прави подходящи за все повече сценарии и ситуации, а благодарение на свързаността и портовете - и за взаимодействие с повече устройства, което несъмнено ще се хареса на много хора. Именно тук Huawei иска да бъде водещ играч - в бъдещето на взаимосвързаните устройства, които предлагат безгранични преживявания.



MateBook X Pro

Единно потребителско изживяване

Колкото повече човек работи с един лаптоп, толкова повече открива детайли и нюанси, които би искал да подобри още повече. Резултатът от това може да се види в MateBook X Pro. Лаптопът комбинира в себе си всички на пръв поглед мощни дреболии, превръщащи едно вече изключително устройство във флагман. Именно MateBook X Pro демонстрира в пълна степен амбициите на Huawei на лаптоп пазара.

MateBook 13

За бизнес в движение

MateBook 13 е компактният модел, използващ FullView дисплей с 13-инчов диагонал и резолюция 2160х1440. Той е с пропорция 3:2 за по-голяма работна площ, което го прави удобен за четене и писане. Лаптопът е с метален корпус с дебелина едва 14.9 мм, а теглото е само 1.3 кг. Малките размери го правят подходящ за хора в движение.

MateBook 13 се конфигурира с чипа на AMD - процесорът AMD Ryzen 5 3500 и графична карта Radeon Vega 8. Лаптопът има достатъчно пространство - 512GB PCIe SSD, разполага и с 2х2 MIMO Wi-Fi антени за високоскоростен достъп до интернет с до 1733 Mbps.

Оперативната памет е 8 GB. Батерията е 41.7 Wh за 11.6 часа непрекъснат плейбек на Full HD видео. MateBook 13 поддържа и бързо презареждане чрез 65W USB-C зарядно, така че за 15 минути потребителят да получи малко над 2 часа пълноценна офис работа на батерия, а само за 30 минути достига 50% заряд на батерията.

За бизнес потребители, за които е важна и сигурността, MateBook 13 има вграден сензор за пръстов отпечатък в бутона за включване. BIOS-ът е оптимизиран за бързо стартиране и идентификация.

MateBook 14

Повече простор и практичност

MateBook D14 и MateBook D15 са с по-големи дисплеи - съответно 14 и 15.6 инча. И двата панела са IPS FullView, като имат тънки рамки и голям ъгъл на на- блюдение.

Дисплеите са със сертификат от TUV Rheinland за намаляване на синята свет- лина, което от своя страна смекчава натоварването на очите при по-дълга работа.

Моделите също са с метални корпуси и с тегло съответно 1.38 кг и 1.53 кг, а дебелината им е 15.9 мм и 16.9 мм.

Те се предлагат в няколко конфигурации с процесори на AMD - AMD Ryzen 5 3500U или AMD Ryzen 7 3700U с графични карти Radeon Vega 8 и Radeon Vega RX 10 графика и 8GB RAM. SSD е 512GB, а MateBook D15 се предлага и в по-бюджетна конфигурация с 256 GB. Охлаждането е с оптимизиран вентилатор със специални перки, чрез които се увеличава ефективността и се намалява шумът.

Двата лаптопа също имат сензор за пръстов отпечатък в бутона за включване. Поддържат и платформата Huawei Share, точно като и останалите модели в гамата.

MateBook D15

Уеб камерата е вградена в клавиатурата, а моделите предлагат както новия USB-C порт, така и класическите USB 2.0 и 3.0. На разположение са и HDMI порт и жак за слушалки.

Батерията на MateBook D14 е 56 Wh, а на MateBook D15 е 42Wh. И двата имат 65W USB-C бързо зарядно, което може да напълни батерията наполовина за 30 минути.

Накратко, характеристиките им са сходни с тези на MateBook 13 и осигуряват достатъчно мощ за пълноценна работа в движение. Освен това са оборудвани и с батерии с голям капацитет, достатъчен за спокойно ползване без притеснение през деня.

По-големите им дисплеи и традиционни 16:9 пропорции ги правят подходящ избор за повечето потребители, които търсят универсалност и практичност от устройството си.

Ъгълът на видимост на екраните и на двата модела достига 178 градуса. MateBook D14 и D15 се предлагат в цвета Mystic Silver. И трите модела се предлагат с Windows Home.

Вижте повече тук

За изненада на мнозина лаптопите не спират да се развиват дори в ерата на по-малките мобилни устройства. Допреди време експерти твърдяха, че първо смартфоните, а след това и таблетите ще обезсмислят преносимите компютри. Което така и не се случи. Лаптопите продължават да са сериозен пазар, който по данни на IDC за 2019 г. само в България е достигал над 110 000 броя годишно и 166 млн. по света. Тази година към конкурентния сегмент в България за първи път се присъединява и Huawei. От 6 юли компанията започна да предлага своята гама от лаптопи, която първоначално включва четири модела. Те идват точно във време, когато се очаква интересът към преносимите компютри да продължава да се увеличава заради факта, че повече хора работят от дистанция. За Huawei това е и шанс да покаже възможностите на еко-системата и стратегията си Seamless AI Life, която покрива всички аспекти и сценарии от ежедневието, включително и офис ситуации, без значение дали става дума за класическо или дистанционно работно място.

На пръв поглед решението на Huawei да се насочи към персоналните компютри може да изглежда странно. Все пак е сегмент, наситен с множество предложения от утвърдени производители, който през по- следните години беше в стагнация. Но това важи за общия пазар с голямо разнообразие и конкуренция от устройства и категории. Huawei всъщност се насочва към някои от най-атрактивните ниши, бележещи траен ръст и завземащи все по-основна част от пазара - ултрапреносимите (ultraportable), леки и удобни машини, които са подходящи за всякакви условия за работа и забавление. Фокусът на компанията е да покрива най-търсените сегменти и размери от потребителите, чрез което да им предлага колкото се може повече възможности.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK