Wizz Air започва полети от София до Абу Даби от септември

Останалите линии ще се възстановяват, първоначално с по-малко честоти, като превозвачът ще реагира бързо на търсенето

Летателният капацитет на авиокомпанията по време на пандемията се е свил с безпрецедентните 97%. Тя съкрати средно около 25% от служителите си
Летателният капацитет на авиокомпанията по време на пандемията се е свил с безпрецедентните 97%. Тя съкрати средно около 25% от служителите си    ©  Цветелина Белутова
Летателният капацитет на авиокомпанията по време на пандемията се е свил с безпрецедентните 97%. Тя съкрати средно около 25% от служителите си
Летателният капацитет на авиокомпанията по време на пандемията се е свил с безпрецедентните 97%. Тя съкрати средно около 25% от служителите си    ©  Цветелина Белутова

Wizz Air пуска полети между София и Абу Даби от септември. Компанията обяви днес пет нови маршрута от международното летище в Обединените арабски емирства. Останалите четири линии са до Будапеща и Букурещ, които започват от юни 2020 г., и Клуж-Напока и Катовице, които също като София стартират от септември 2020 г.

Всичко това е под условието, че авиационните дейности бъдат възобновени в съответните страни. "Така Wizz Air се превръща в първият европейски нискотарифен превозвач с полети до Абу Даби", написаха от компанията.

Авиокомпания в Абу Даби

Плановете на Wizz Air за 2020 г. включват и създаване на нискотарифна авиокомпания в Абу Даби. През март беше сключено споразумение, с което се формализира създаването на Wizz Air Abu Dhabi като местна авиокомпания със седалище в Абу Даби в партньорство между местната ADQ (доскоро позната като Abu Dhabi Development Holding Company) и Wizz Air. Това е първата авиокомпания на Wizz Air, създадена извън Европа, която се очаква да започне експлоатация по-късно тази година.

"Предвижда се Wizz Air да се съсредоточи върху създаването на маршрути до пазари, на които авиокомпанията има операции с висок растеж, а именно Централна и Източна Европа и Западна Европа, както и Индийския субконтинент, Близкия изток и Африка в дългосрочен план", обясняват сега от превозвача.

И други планове

Летателният капацитет на авиокомпанията по време на пандемията се е свил с безпрецедентните 97%. Тя съкрати средно около 25% от служителите си, като плановете й са да ги възстанови поетапно на работа.

От компанията вече обявиха, че не планират затваряне на бази, а ще наблегнат на някои от тях, където очакват повече растеж, и ще пренасочат самолети. В момента тя разполага със 121 самолета, но очаква през идната година доставка на още 20, като не се планира поръчката да бъде отказана.

Прогнозата е за постепенно възстановяване на линии, които първоначално ще са с по-малко честоти, като превозвачът смята да реагира бързо на повишаването на търсенето. Компанията обаче все още не може да каже докъде ще са първите възстановени полети от София.