Предизвикателството на цифровото привличане на клиенти или какво е Digital Onboarding
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Предизвикателството на цифровото привличане на клиенти или какво е Digital Onboarding

Светослав Паскалев, търговски директор, "Принтек България" ЕАД

Предизвикателството на цифровото привличане на клиенти или какво е Digital Onboarding

Цифровите канали променят потребителското изживяване, бизнеса и банките

Това е маркетинг публикация. Отговорността за нейното съдържание носи рекламодателят и то отговаря на правилата за нейтив пакети.
3674 прочитания

Светослав Паскалев, търговски директор, "Принтек България" ЕАД


Избухването на пандемията COVID-19 принуди бизнеса, банките и потребителите да се изправят пред нова реалност. Въвеждането на извънредно положение и задължителното затваряне на физическите магазини тласнаха много компании да търсят нови начини и канали за комуникация със своите клиенти. В същото време предприятията и банките трябваше да действат бързо, за да позволят извършването на транзакции и услуги от разстояние, докато клиентите избягваха посещения във физически обекти. От друга страна, потребителите търсеха решения, които да им позволят да правят сигурни транзакции и да задоволят нуждите им, докато се придържат към мерките за безопасност и изискванията за социално дистанциране.

За кратък период от време на потребителите беше предоставена възможността да използват

дигитални канали за онлайн пазаруване,

които да удовлетворят личните им нужди, включително тези за домашно забавление и уелнес, особено по време на изолацията. В допълнение, чрез цифровите канали потребителите вече могат да извършват транзакции и да комуникират с бизнеса и банките от комфорта и безопасността на дома си. По този начин услуги като откриване на нови сметки, погасяване на задължения и извършване на други процедури, които преди биваха осъществявани в клоновете, придобиха нова форма. Бизнесът и банките се насочиха в една и съща посока, разширявайки своите дигитални услуги, за да осигурят подобрено изживяване за клиентите си.

Ние от Printec предоставяме

решения за автоматизация на транзакции повече от 30 години,

като се адаптираме към нуждите на потребителите, на пазара и на преобладаващите социални условия. Сега, когато преминаваме през глобална здравна криза, ние отговаряме на нуждите на нашите клиенти, като предлагаме решения и услуги за идентифициране и реализиране на цифрови транзакции, позволявайки предоставянето на видео връзка на живо и отдалечена комуникация, когато е необходимо.

eSignature, едно от цифровите решения, които предоставяме, дава възможност на клиентите да подписват всеки документ по електронен път, независимо къде се намират и какво устройство ползват. Всичко се случва много лесно - клиентът подписва документа, без да е необходимо да присъства физически в клон или магазин, като намалява бюрокрацията и опростява процеса и за двете страни. Електронният подпис е сертифициран чрез съвременни технологии като биометрични данни и двустепенна верификация, а клиентът може да контролира всички необходими документи, което спомага за безпроблемното му потребителско изживяване.

Работили сме с големи банки в Централна и Източна Европа, за да им помогнем да разработят нов цифров канал за комуникация със своите клиенти. Чрез внедряването на електронен подпис (eSignature), потребителите вече имат възможността да извършват транзакции по по-директен, лесен и сигурен начин, като могат да се подписват дори чрез собствените си устройства от удобството на дома си.

Друго популярно решение в днешно време е процесът на привличане на клиенти чрез интернет (Digital Onboarding), което позволява на самите потребители да взаимодействат с различни бизнес представители от разстояние, за да получат всички необходими услуги. Това решение, наред с другите си възможности, поддържа:

• Идентификация на клиента при работни процеси

• Незабавни консултантски услуги посредством чат и видео помощник на живо

• Попълване и подписване на документи

Според проучване на Deloitte относно цифровото придобиване на клиенти (Digital Onboarding) във финансовите услуги, се подчертава, че потребителите очакват от своите финансови институции високо ниво на обслужване и персонализирана комуникация, каквито са им предоставяни и в други области.

Подобряването на потребителското изживяване трябва да бъде ключов приоритет за финансовите институции, особено днес, когато регламенти като PSD2 насърчават конкуренцията между финансовите услуги и улесняват смяната на един доставчик с друг.

Въпреки че здравната криза значително благоприятства дигиталните транзакции, ползите от тях не са ограничени до периода COVID-19. Удобството, което те предлагат, е трудно да се замени, особено от страна на крайния клиент. Така например някой, който е платил сметката за телефон от дивана си, трудно ще се върне към безкрайните опашки и забавяния в клона, просто, за да извърши плащане.

Дигиталните транзакции са полезно и атрактивно решение,

което си струва да се интегрира и поддържа във времето. Предимствата на цифровите транзакции включват:

• автоматизация на процесите

• намаляване на бюрокрацията • подобрено потребителско изживяване
• спестяване на време и средства • увеличаване на приходите

• опазване на околната среда

Въпреки че избухването на пандемията COVID-19 нанесе щети върху глобалната икономика и ни изправи пред много предизвикателства, тя създаде и немалко възможности за подобрение. Бизнесът и потребителите приемат нови роли, докато всички редефинираме начина, по който се социализираме, работим, пазаруваме и осъществяваме транзакции. Електронната търговия, онлайн и мобилното банкиране, каналите за самообслужване и видеоконференциите са само фрагмент от решенията, които сме приели по време на прехода към новата нормалност.

Въпреки "насилственото" им навлизане цифровите канали и използването на технологии в ежедневието ни са тук, за да останат. Кризата, породена от COVID-19, даде нова перспектива за това как търгуваме, създавайки нови възможности за времето след края на пандемията още отсега.

Светослав Паскалев, търговски директор на "Принтек България" ЕАД

Избухването на пандемията COVID-19 принуди бизнеса, банките и потребителите да се изправят пред нова реалност. Въвеждането на извънредно положение и задължителното затваряне на физическите магазини тласнаха много компании да търсят нови начини и канали за комуникация със своите клиенти. В същото време предприятията и банките трябваше да действат бързо, за да позволят извършването на транзакции и услуги от разстояние, докато клиентите избягваха посещения във физически обекти. От друга страна, потребителите търсеха решения, които да им позволят да правят сигурни транзакции и да задоволят нуждите им, докато се придържат към мерките за безопасност и изискванията за социално дистанциране.

За кратък период от време на потребителите беше предоставена възможността да използват


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK