Lufthansa се надява на 10 млрд. евро финансова помощ от германското правителство
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Lufthansa се надява на 10 млрд. евро финансова помощ от германското правителство

Германският авиопревозвач пострада тежко от кризата в резултат на коронавируса

Lufthansa се надява на 10 млрд. евро финансова помощ от германското правителство

Авиопревозвачът договаря сделка, при която Берлин ще има дял от 25% в компанията

2456 прочитания

Германският авиопревозвач пострада тежко от кризата в резултат на коронавируса

© Reuters


Германската авиокомпания Lufthansa се надява спасителните преговори с правителството да приключат скоро. Това става ясно от писмо на директора на компанията, видяно от Reuters, в което се съобщава още, че превозвачът обмисля и алтернативи като защита на кредиторите.

Lufthansa се договаря за държавна помощ от 10 млрд. евро, като правителството ще има дял от 25.1% в компанията. Това съобщи седмичникът Der Spiegel в петък. От тази сума 5.5 млрд. евро ще бъдат под формата на увеличение на капитала, но акциите няма да имат право на глас. Берлин предлага това финансиране срещу 9% лихва, съобщава още изданието.

Финансова инжекция

Забраната за пътуване принуди авиопревозвачът да приземи 700 самолета, което доведе до спад от 99% на пътниците и принуди групата, която включва Swiss Airlines и Austrian Airlines, да губи по 1 млн. евро кеш на час.

"Очакваме преговорите да доведат до решение скоро", пишат изпълнителният директор Карстен Шпор и членовете на борда на директорите в писмото. Те добавят, че проверяват и алтернативни опции за финансова помощ, но не очакват да ги използват. "Въпреки това продължаваме да сме убедени, че няма да се наложи да използваме алтернативите предвид разговорите с Берлин."

Допълнителни 3.5 млрд. евро заем ще бъде предоставен от държавната банка Kreditanstalt für Wiederaufbau (KFW), се казва още в писмото. Белгия, Австрия и Швейцария също могат да допринесат за спасяването на компанията. Очаква се споразумението да бъде постигнато през настоящата или в началото на следващата седмица.

Гаранции за правителствата

Германия иска да се увери, че ще излезе по-добре от настоящата криза, дори ако отпусне спасителна помощ и загуби пари, в сравнение със спасяването на банките след финансовата криза през 2008 г. Lufthansa се опасява, че ще се сблъска с продължителен спад на пътуванията и ще се конкурира с авиокомпании, които са получили по-щедра държавна помощ.

Австрия също обмисля сделка за дялово участие, като споразумението вероятно ще бъде съгласувано с германското, пише Bloomberg, като се позовава на свои източници. Канцлерът Себастиан Курц иска да се увери, че Виена ще остане трансферен център с директни полети до Северна Америка и Азия.

Спадът в пътуванията заради коронакризата доведе до бързо преструктуриране на авиокомпанията. Други превозвачи също търсят спасителни средства от държавата. Германският министър на финансите Олаф Шолц каза пред в. Passauer Neue Presse през уикенда, че "данъкоплатците могат да разчитат на нас, че не водим тези разговори наивно".

Германската авиокомпания Lufthansa се надява спасителните преговори с правителството да приключат скоро. Това става ясно от писмо на директора на компанията, видяно от Reuters, в което се съобщава още, че превозвачът обмисля и алтернативи като защита на кредиторите.

Lufthansa се договаря за държавна помощ от 10 млрд. евро, като правителството ще има дял от 25.1% в компанията. Това съобщи седмичникът Der Spiegel в петък. От тази сума 5.5 млрд. евро ще бъдат под формата на увеличение на капитала, но акциите няма да имат право на глас. Берлин предлага това финансиране срещу 9% лихва, съобщава още изданието.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK