"Лидл България" ще учреди специален фонд в подкрепа на местните производители
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

"Лидл България" ще учреди специален фонд в подкрепа на местните производители

"Лидл България" ще учреди специален фонд в подкрепа на местните производители

Инвестираме допълнителни усилия и ресурси, за да разширим работата си с български доставчици, казва Милена Драгийска, главен изпълнителен директор

Това е маркетинг публикация. Отговорността за нейното съдържание носи рекламодателят и то отговаря на правилата за нейтив пакети.
4567 прочитания

© Цветелина Белутова


Г-жо Драгийска, какви са конкретните мерки на вашата верига за подкрепа на малките регионални производители и специално за изпълнение на Постановление 70 на МС?

- От първите дни на кризата темата с българските производители стана още по-приоритетна за нас предвид трудностите, пред които извънредната ситуация изправи бизнеса като цяло. Затова инвестирахме допълнителни усилия и ресурси, за да разширим работата си с български доставчици и да осигурим допълнителни възможности за тяхната реализация.

Само от началото на кризата сме вкарали в постоянния си асортимент над 90 нови български артикула, като планираме да надхвърлят 100. В този списък влизат както хранителни, така и нехранителни стоки. Голяма част от тях сме предлагали и преди на акционен принцип, но сега вече са част от постоянния ни асортимент. Други са изцяло нови в асортимента. Аналогична е ситуацията и със самите производители - част от тях са наши настоящи доставчици, но има и нови партньори, с които не сме работили до момента. Само за три седмици оборотът, реализиран от тези над 90 нови български стоки, надхвърля 2.6 млн. лв. Потенциалът за развитие е огромен и ще продължи да расте, така че активно ще работим в тази посока. В тази връзка мога да дам пример с няколко нови продукта, които разработихме с нашия доставчик на хляб. Един от ефектите на кризата бе намаляване на потреблението на прясно изпечени хляб и хлебни изделия от "Фурната на Lidl". За да компенсираме тази тенденция, само за няколко дни разработихме 4 нови продукта - замразени хлебчета и кифлички, които хората могат да изпекат вкъщи.

Източник: ''Лидл България''

Какви други конкретни стъпки в помощ на местните производители предприемате?

- Освен разширяването на бизнеса на настоящи български доставчици разширихме контактите и започнахме много сериозна и задълбочена работа по списъците с производители, предоставени ни от Министерството на земеделието, храните и горите (МЗХГ). Още от първия ден мобилизирахме допълнителни ресурси и създадохме нужната организация в търговския ни отдел, за да можем да улесним този процес и да потърсим възможности реално да помогнем на конкретни производители, които имат проблеми с реализацията на продукцията си. Проведени са стотици разговори и първите резултати вече са налице. Още за Великден успяхме да реализираме българско агнешко месо от 5 кланици, включени в списъците на МЗХГ. Всяка от тях добива агнетата от по-малки животновъди от няколко региона, т.е. става дума за подкрепа към значително по-широк кръг от производители.

Общо за Великден и Гергьовден агнешкото месо, което предложихме, достигна близо 230 тона от регионите Търговище, Шумен, Разград, Русе, Силистра, Пловдив, Пазарджик, Сливен и Кърджали.

Мога да дам друг пример с плодовете и зеленчуците, където ситуацията е по-сложна, но също успяваме да реализираме напредък. Тук приоритетно започнахме да работим с производителите на ягоди и малини, чиято продукция има най-скорошна нужда от реализация. Успяхме да намерим трима нови за нас доставчици, в които виждаме потенциал за развитие и с които в момента водим активни разговори, като се опитваме да компенсираме трудностите по отношение на логистика, опаковки и т.н. чрез наши вече съществуващи доставчици, които да улеснят процеса. Тъй като процедурата, която изминаваме с всеки наш нов доставчик, отнема месеци, с които в момента не разполагаме, това е начин да осигурим краткосрочно работещо решение, с което да помогнем най-нуждаещите се.

Именно в подкрепа на такива по-малки производители, особено земеделски, но не само, които имат нужда от финансова помощ за сертификация или оптимизиране и модернизиране на процеси, една от мерките, по които активно работим в момента, е осигуряване на специален фонд в размер на 50 хил. лв. от нашия бюджет. Планираме този фонд да бъде значително увеличен с допълнително финансиране от Европейската банка за възстановяване и развитие (EBRD). В момента сме на финала на договорките с тях, така че съвсем скоро ще имаме и повече детайли за конкретните условия и възможности. Това е краткосрочна мярка, която обаче ще има дългосрочен ефект, тъй като ще спомогне за развитие на бизнеса на тези малки и средни производители, ще подобри тяхната конкурентоспособност и ще им отвори нови възможности за реализация.

Това са само част от мерките, по които работим, но постоянното разширяване на партньорството с български производители е стратегическа линия на развитие на Лидл България, далеч преди приемането на ПМС 70. Нашето партньорство върви в две посоки - увеличаване на броя на доставчиците и обема на продукцията им на вътрешния пазар, както и разширяване на възможностите им да реализират производството си на международните пазари. В резултат на тези усилия, само за последната година имаме реализиран износ за над 40 млн. лв., което е ръст от 33% спрямо предходната година. По отношение на реализацията на българския пазар - всяка година нарастват броя на българските производители и обемите, които те произвеждат за нашите собствени марки. Отделно от това, създадохме и успешна линия само за български продукти "Родна стряха", която за 18 месеца увеличи броя на артикулите от 31 на 82 и продължава да расте, включително и в серията "От собствената ферма", фокусирана върху млечни продукти и месо.

Г-жо Драгийска, какви са конкретните мерки на вашата верига за подкрепа на малките регионални производители и специално за изпълнение на Постановление 70 на МС?

- От първите дни на кризата темата с българските производители стана още по-приоритетна за нас предвид трудностите, пред които извънредната ситуация изправи бизнеса като цяло. Затова инвестирахме допълнителни усилия и ресурси, за да разширим работата си с български доставчици и да осигурим допълнителни възможности за тяхната реализация.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK