Какво да очакват работодателите след края на извънредното положение

Кои са проблемите при организирането на работа от разстояние и с какво ще се сблъскат при връщането в офиса

Работата от разстояние представи редица предизвикателства пред работодателите, сред които администрирането на трудовите правоотношения, практическата организация на работата в режим домашен офис, правилата за конфиденциалност, включително и риск от възникване на трудова злополука в работно време у дома, който лежи на работодателя, както и много други неочаквани проблеми. В момента след края на извънредното положение предизвикателствата пред компаниите продължават и сред най-острите от тях остават въпросите, свързани с управлението на договорните отношения със служителите, както и не съвсем ясните параметри на новата заповед на здравния министър от сряда вечерта по отношение на мерките, които работодателите трябва да вземат при организиране на връщането на работещите в офисите.

Това бяха част от проблемите, дискутирани от участниците в уебинара "Предизвикателството пред работодателите след извънредното положение", организиран от "Капитал" в четвъртък от 15 часа. Участниците в уебинара - адвокат Весела Кабатлийска, ръководител на трудовоправен екип и съдружник в Адвокатско дружество "Динова, Русев и съдружници", Борислава Иванова, директор "Човешки ресурси" в "Модис България", част от "Адеко груп", и Фани Давидова, директор "Човешки ресурси", "Агрия груп", коментираха извънредните правни способи, предоставени на работодателите по време на извънредното положение, които остават в сила и два месеца след края му, включително възможностите едностранно да налага работа от разстояние, ефективните методи за дистанционно администриране на трудовоправните отношения и неизвестностите пред компаниите при планирането на поетапно връщане към работата в офис среда. (Вижте видеото по-долу.)


Благодарим Ви, че четете Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се