Новият брой: Накъде след вота
Close

Какво да очакват работодателите след края на извънредното положение

Кои са проблемите при организирането на работа от разстояние и с какво ще се сблъскат при връщането в офиса

Работата от разстояние представи редица предизвикателства пред работодателите, сред които администрирането на трудовите правоотношения, практическата организация на работата в режим домашен офис, правилата за конфиденциалност, включително и риск от възникване на трудова злополука в работно време у дома, който лежи на работодателя, както и много други неочаквани проблеми. В момента след края на извънредното положение предизвикателствата пред компаниите продължават и сред най-острите от тях остават въпросите, свързани с управлението на договорните отношения със служителите, както и не съвсем ясните параметри на новата заповед на здравния министър от сряда вечерта по отношение на мерките, които работодателите трябва да вземат при организиране на връщането на работещите в офисите.

Това бяха част от проблемите, дискутирани от участниците в уебинара "Предизвикателството пред работодателите след извънредното положение", организиран от "Капитал" в четвъртък от 15 часа. Участниците в уебинара - адвокат Весела Кабатлийска, ръководител на трудовоправен екип и съдружник в Адвокатско дружество "Динова, Русев и съдружници", Борислава Иванова, директор "Човешки ресурси" в "Модис България", част от "Адеко груп", и Фани Давидова, директор "Човешки ресурси", "Агрия груп", коментираха извънредните правни способи, предоставени на работодателите по време на извънредното положение, които остават в сила и два месеца след края му, включително възможностите едностранно да налага работа от разстояние, ефективните методи за дистанционно администриране на трудовоправните отношения и неизвестностите пред компаниите при планирането на поетапно връщане към работата в офис среда. (Вижте видеото по-долу.)


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
1 коментар
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    VladimirYosifov avatar :-?
    Vladimir Yosifov

    Слушам и си мисля за бъдещи промени на пазар наеми апартаменти.
    За моя изненада, В бранш имоти не се говори за такива промени, а това е неизбежно. Част от наемателите, работещи от дома си, ще променят или адерса си, или обзавеждането на нает апартамент.
    Ще бъде ли нужно абониране за доставка на интернет от още един доставчик. Резервен интернет ще бъде ли искан от работодателите ?
    Ако двойката работи от дома си ще трябва да имат различен доставчик на интернет. Или два рутера от един доставчик, ако харесват точно тази компания.

    Ще се наложи апартамент с домашен офис да има СОТ.
    Ще се наложи да имат застраховка на техниката на служебния домашен офис.
    Ще се наложи, някои служители да имат Работно място, в наетия апартамент, в отделна стая. Ако се налага да говори пред камера ще бъде нужно не само фон, а и отделяне от останалите членове на домакинството.
    Гъвкавото работно време, за някои служители, работещи в дома си, ще е по-лесно ако имат отделно Работно помещение. Това ще се отрази на търсенето на апартаменти с подходящо разпределение.
    Много въпроси има.


    Нередност?
Нов коментар

Още от Капитал