Германия национализира частично Lufthansa, за да я спаси от кризата
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Германия национализира частично Lufthansa, за да я спаси от кризата

Reuters

Германия национализира частично Lufthansa, за да я спаси от кризата

Държавата отпуска финансиране от 9 млрд. евро и получава 20% от акциите

3080 прочитания

Reuters

© Reuters


Германското правителство ще получи 20% от акциите на националния авиопревозвач Lufthansa срещу спасителна финансова инжекция от 9 млрд. евро, пише Reuters. Компанията беше ударена тежко от глобалната пандемия от COVID-19, по-голямата част от самолетите й продължават да са заземени и по всяка вероятност няма да върне предишния си обем на работа поне до следващата година.

Според изявление на Lufthansa сделката с правителството ще означава и държавата да вземе две места в надзорния съвет на компанията. Тези две места обаче няма да имат пълни права за гласуване, а ще могат да упражняват такива само при извънредни обстоятелства като опит за придобиване на компанията.

Lufthansa е в разговори с Берлин от седмици с цел двете страни да стигнат до общ план как фирмата да се справи с очаквания от нея дълготраен застой на бизнеса и срив в туризма и пътуванията. Проблемът при преговорите беше каква част от компанията да вземе държавата и срещу колко пари, които да подсигурят съществуването на авиопревозвача. Според източници на Reuters правителственият фонд, който ще води сделката, все още не е направил твърдо предложение, но това ще се случи в рамките на няколко дни.

По пътя на Lufthansa тръгнаха и други авиолинии като френско-нидерландската Air France-KLM и американските American Airliens, United Airlines и Delta Airlines.

Според изявлението на Lufthansa сделката вероятно ще включва условия, включително за отказ от бъдещи дивиденти, както и таван на заплатите на ръководството на фирмата. Пакетът трябва да бъде одобрен от Европейската комисия и включва кредит за 3 млрд. евро от държавната банка KfW, както и капитал под формата на конвертируем дълг, който впоследствие може да се превърне в още 5% от собствеността на компанията.

Ако сделката бъде реализирана, държавата ще стане най-големият акционер в авиокомпанията. В момента най-много акции - 10%, държи германският милиардер Хайнц Тиле, който е собственик на концерна Knorr Bremse - световен производител на спирачни системи за търговски моторни превозни средства и железопътен транспорт. Операторът на летища Fraprort, която е концесионер и на тези във Варна и Бургас, има 8%, а инвестиционната компания Amundi - 3.2%.


0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK