Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
23 май 2020, 14:45, 2418 прочитания

Hertz поиска защита от фалит заради дълг от близо 25 млрд. долара

Американската компания за коли под наем пострада тежко от кризата заради коронавируса

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Hertz e сред най-големите компании, станали жертва на пандемията.
Един от световните лидери при отдаването на автомобили под наем - американската Hertz Global Holdings, официално влезе в процедура за защита от фалит, след като бизнесът й беше сериозно ударен от пандемията от коронавирус. Компанията с над 100-годишна история не успя да се справи със срива на търсенето в тази ситуация.

От компанията съобщават, че международните й регионални клонове, включително тези в Европа, Австралия и Нова Зеландия, не са включени в започналата процедура в САЩ, пише Reuters.
Още в началото на май стана ясно, че компанията изпитва финансови трудности и се подготвя да подаде документи за защита от фалит - това е т.нар. глава 11 от законодателството за несъстоятелност, която дава право да направи опит да се преструктурира.


Според съдебната молба Hertz има около 25.8 млрд. долара активи и 24.4 млрд. долара дългове, а сред най-големите кредитори са IBM, Lyft и др. Изпълнителният директор на компанията Пол Стоун обяви, че трябва да се предприемат допълнителни стъпки, за да се улесни потенциално предстоящо възстановяване.

Негативни ефекти върху целия пазар

Анализаторите предупреждават за негативните ефекти върху автомобилния бранш от фалита на Hertz. Компанията има близо 400 хил. автомобила в САЩ и за тях няма споразумения за обратно изкупуване с производители на коли и биха могли да бъдат ликвидирани, посочва Майкъл Уорд, анализатор в Benchmark Co. Поради тази стратегия Hertz пострада тежко в създалата се ситуация. Тя обикновено реагира на намаляващото търсене, като продава част от автомобилите си, а в този случай би загубила и от спада на цените на търговете за употребявани автомобили.



Най-голям акционер в компанията е милиардерът инвеститор и активист Карл Айкан, който държи почти 39%. Дружеството пострада тежко от обявените от властите на САЩ забрани за пътувания, които блокираха хората по домовете им. Голяма част от приходите на групата идваха от рент-а-кар офисите по летищата, които практически замряха след блокирането на въздушния трафик.

Бизнес и в България

Компанията развива бизнес и в България. От 1996 г. "Аутотехника" ООД притежава правата на Hertz Rent a car и е официален вносител на автомобили с марка SEAT за България. Тя е част от голям гръцки холдинг, който притежава правата на Hertz Rent a car за Гърция - това е най-големият национален представител на тези права в света, се казва в сайта на българското дружество.

Автопаркът на Hertz наброява повече от 1600 нови автомобила в 11 различни категории. Има офиси на основните летища в страната - София, Варна, Бургас и Пловдив. През летния период обикновено работят сезонни офиси в района на Черноморието - в Златни пясъци и Слънчев бряг, а също така се извършват и доставки на автомобили до всеки друг курорт, посочен от клиента.
Следете в реално време ситуацията с Covid-19
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Уикенд новини: Регистрираните болни с коронавирус намаляват; Мая Манолова се готви за избори Уикенд новини: Регистрираните болни с коронавирус намаляват; Мая Манолова се готви за избори

И още: Валери Симеонов: След Божков е ред на Златев; Четири страни в ЕС против плана на Меркел и Макрон; Заведенията в Гърция вече работят

25 май 2020, 1157 прочитания

Дълговите инвеститори предявяват претенции към острови, круизни кораби и тематични паркове Дълговите инвеститори предявяват претенции към острови, круизни кораби и тематични паркове

Компаниите залагат всички видове активи като обезпечение за спасителни сделки в следствие на COVID-19

25 май 2020, 716 прочитания

24 часа 7 дни
Бюлетин

Бюлетин "Covid 19"

Всеки ден научавайте най-важното и актуалното по темата, без излишна емоция, с данни, факти и проверена информация.

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
"Хоризонт 2020" предоставя 122 млн. евро за проекти, свързани с коронавируса

Компаниите от ЕС могат да кандидатстват с решения за пренастройване на производствени линии и иновативни технологии

Още от Капитал
Млякото и яйцата ще са след 30 минути на вратата ви

Заради коронавируса онлайн търговията с бързооборотни стоки преживява страхотен бум в цял свят

Растеж с едно наум

Българската икономика расте през първото тримесечие, но пораженията от COVID-19 през април-юни ще са по-тежки

Магистрала без правила

"Хемус" вече се строи и планът на властта е да бъде готова след четири години. Цената обаче е заобикаляне на законите и непрозрачно харчене на милиарди левове

Гръцка рецепта за добра криза

Атина се справи отлично с епидемията. Сега идва рецесията

Майсторът, Маргарита и ние

Романът на Булгаков се завръща в книжарниците като колекционерско издание

Домът, моят приятел

Виртуална изложба представя погледа на тридесет фотографи към дома като "жив организъм"

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10