Renault затваря заводи и съкращава 15 хил. работни места
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Renault затваря заводи и съкращава 15 хил. работни места

Renault също като японския си партньор Nissan беше под натиск още преди пандемията

Renault затваря заводи и съкращава 15 хил. работни места

Френският автомобилен производител започва да се преструктурира

2607 прочитания

Renault също като японския си партньор Nissan беше под натиск още преди пандемията

© Reuters


Френският автомобилен производител Renault съобщи, че планира да съкрати 15 хил. работни места в цял свят, от които 4500 във Франция. Това е част от плана за намаляване на разходите с 2 млрд. евро за период от три години, който включва преструктуриране на инженеринговата дейност и средствата за производство, съобщава Reuters. Компанията свива производството и се налага да премине към по-печеливши модели.

"Планът е жизненоважен", заяви генералният директор Клотилд Делбос в официално съобщение. През февруари компанията обяви първа загуба от 10 години и започна с отслабени позиции кризата с коронавируса.

Какво се предвижда

Според плана ще бъдат съкратени под 10% от щата. През миналата година общият брой на персонала е бил 180 хил., а във Франция - 48 500. "Това ще става чрез естествено и доброволно напускане", уточнява пред агенцията Франк Даут, представител на синдиката CFDT, след извънредно заседание на синдикатите. Той уточни, че ръководството е обещало всичко да бъде съгласувано с държавните власти и профсъюзите.

Планът на групата, обединяваща пет марки - Renault, Alpine, Dacia, Lada и Samsung Motors - засяга четири обекта във Франция: в Кодан, Шоази-льо-Роа, Диеп и Мобьож. Той включва също и прекратяване на производството на автомобили във Флен и спиране на модела Zoe след 2024 г. Заводът там ще бъде преструктуриран и ще поеме дейността на обекта в Шоази-льо-Роа, където 260 души работят по рециклиране на авточасти.

В международен план френската компания обяви спиране на проекти за увеличаване на мощности в Мароко и в Румъния. Ръководството също така обмисля адаптиране на производствените мощности в Русия и рационализация на изработката на скоростни кутии по света.

Държавногарантиран заем, но с условия

След информациите за закриване на обекти във Франция президентът Еманюел Макрон във вторник поиска гаранции за бъдещето на служителите. Той предупреди компанията, че гарантираният от държавата заем от 5 млрд. евро няма да бъде подписан, преди да бъдат проведени разговори в началото на следващата седмица. Държавата е най-големият акционер в групата с 15%.

Renault също като японския си партньор Nissan беше под натиск още преди пандемията. През 2019 г. компанията отчете първата си загуба от десетилетие и, подобно на конкурентите си, сега се опитва да се справи със спада на приходите и промените в индустрията, най-важната от които са нарастващите инвестиции в по-чисти автомобили.

Френският производител предвижда да намали разходите, като свие броя на подизпълнителите в различни области, както и броя на използваните компоненти. Компанията планира да намали глобалния си производствен капацитет до 3.3 млн. автомобила през 2024 г. от 4 млн. сега и ще се концентрира върху сегмента на електромобилите и вановете.

Френският автомобилен производител Renault съобщи, че планира да съкрати 15 хил. работни места в цял свят, от които 4500 във Франция. Това е част от плана за намаляване на разходите с 2 млрд. евро за период от три години, който включва преструктуриране на инженеринговата дейност и средствата за производство, съобщава Reuters. Компанията свива производството и се налага да премине към по-печеливши модели.

"Планът е жизненоважен", заяви генералният директор Клотилд Делбос в официално съобщение. През февруари компанията обяви първа загуба от 10 години и започна с отслабени позиции кризата с коронавируса.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

1 коментар
  • 1
    lji25617358 avatar :-|
    simChо

    От консорциумът Ниса-Рено-Мицубиши май само Мицу останаха без да обявяват съкращения.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK