Инженерният център на Bosch в София вече разработва и хардуер
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Инженерният център на Bosch в София вече разработва и хардуер

Софийският инженерен център демонстрира първите си разработки миналата есен.

Инженерният център на Bosch в София вече разработва и хардуер

За година звеното се е удвоило до над 250 души и продължава да се разширява

10511 прочитания

Софийският инженерен център демонстрира първите си разработки миналата есен.

© Цветелина Белутова


Инженерният център, който германската компания Bosch отвори в София преди година за разработка на автомобилен софтуер, вече има и хардуерен отдел. Той ще работи по инженеринга на ключов компонент за управление на автомобилите, казаха от "Роберт Бош". Софийският екип участва в повече от 40 проекта, които се разработват в партньорство с развойните звена на групата в няколко държави. За година служителите тук са се удвоили до над 250 души, но компанията продължава да търси още хора и планира разширение въпреки кризата.

Проектите на центъра

Инженерният център на Bosch в София участва в разработването на над 40 международни проекта, свързани с технологии за автомобилната индустрия, по-специално различни системи за помощ на водача, автоматизирано шофиране и електромобилност. Такива например са системите за мониторинг и оценка на поведението на шофьорите и пътниците, които анализират получените данни чрез изкуствен интелект и могат да вземат решение за предотвратяване на катастрофи. Центърът участва и в разработването на последно поколение предна видео камера, която следи обстановката на пътя, разпознава знаците, осигурява интелигентно управление на светлините на фаровете и предпазва пешеходците. Други системи пък улесняват самите шофьори. Един от най-новите проекти е разработването на софтуер за електрически велосипеди. Групата Bosch има 70% пазарен дял в световното производство на технологии за е-велосипеди. Българският център работи в тясно сътрудничество с развойните екипи на компанията в Германия, САЩ, Унгария и Румъния.

Освен че разработва софтуерни решения, центърът вече има и хардуерен отдел, отговаря и за цялостното управление на проекти. "Само за една година показахме, че имаме потенциала и експертизата да поемем изцяло работата по даден проект - от софтуер, през мениджмънт на проектите, комуникация с клиента до цялостно управление на процеса. Амбицията ни е да затворим целия цикъл и скоро да предложим на пазара технологии, разработени изцяло в България", казва Динко Русев, технически директор на "Инженеринг център София".

Екипът

Центърът започна работа преди година със 120 служители, като в момента в него са заети над 250 души. Въпреки кризата, предизвикана от пандемията от коронавирус, компанията не смята да ограничи работата си тук. Нещо повече, екипът ще продължи да се разширява, като и в момента има отворени позиции за софтуерни инженери и хардуерни специалисти за новия отдел.

Инженерният център е част от компанията "Роберт Бош", която се занимава с търговия и дистрибуция на електроинструменти, авточасти и термотехника. Освен това германската група има и отделно софтуерно дружество в страната - "Бош.ИО" (доскоро "Бош софтуер иновейшънс"), но то работи в областта на интернет на нещата.

Продължаваме да разширяваме екипа си независимо от кризата

Томас Мец, управляващ директор на "Бош инженеринг център София"

Какво представляват новите хардуерни разработки, които правите в София?

- Като първа стъпка Bosch ще разработва хардуер за централен комуникационен модул (Automotive Gateways) в нашия инженеринг център в София. Тези модули имат критична роля като централен хъб за комуникацията на електронните блокове за управление в съвременния автомобил. В бъдеще можем също да си представим да направим хардуерна разработка за другите ни продуктови линии, каквито са камерите например.

Какво е участието на софийския център при електрическите велосипеди?

- "Бош инженеринг център София" разработва софтуера за основните компоненти на електрическите велосипеди и по-конкретно системата за управление на акумулатора (Battery Pack) и системата за задвижването на колелото (Drive Unit).

Какъв е ефектът на кризата покрай коронавируса за компанията и променя ли тя по някакъв начин плановете ви в България?

- Където е възможно, Bosch има желанието да даде своя принос в усилията за овладяване на пандемията, например чрез новоразработения бърз тест за COVID-19 и устройството за анализ Vivalytic. През 2020 г. Bosch възнамерява да произведе над 1 млн. бързи тестове, а през следващата година да увеличи броя им на 3 млн. Освен това компанията произвежда и маски за лице и дезинфектанти в някои региони.

В дългосрочен план Bosch инвестира в инженеринг центъра си в София за развитието на бъдещи автомобилни тенденции, каквито са автоматизираното шофиране и електрификацията на автомобила. В този смисъл нашите планове остават непроменени въпреки настоящата ситуация, свързана с коронавируса. Доказателство за това е, че продължаваме да разширяваме екипа си с пълна сила, като търсим и ще наемаме още талантливи професионалисти.

Инженерният център, който германската компания Bosch отвори в София преди година за разработка на автомобилен софтуер, вече има и хардуерен отдел. Той ще работи по инженеринга на ключов компонент за управление на автомобилите, казаха от "Роберт Бош". Софийският екип участва в повече от 40 проекта, които се разработват в партньорство с развойните звена на групата в няколко държави. За година служителите тук са се удвоили до над 250 души, но компанията продължава да търси още хора и планира разширение въпреки кризата.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

1 коментар

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK