Domestina.bg – най-умният начин да си поръчаш почистваща услуга
Платформата дава възможност за информиран избор и сравняване на цени


Съдържание от Domestina.bg

Най-важното от света на личните финанси, пазарите и управлението на спестяванията.
D o m e s t i n a . b g е виртуалното пространство, където се срещат търсещите и предлагащите чист и подреден дом. Платформата на практика е единственото място на българския пазар, на което потребителят може да сравни фирмите по цена и рейтинг, както и да направи директна резервация. Това е бърз и лесен линк между компании за почистване и клиенти. "В индустрията за домашно почистване
Цари хаос.
Инвестицията за създаване на фирма е много малка, затова на пазара всеки ден се появяват нови и различни по размер играчи със стратегия да подбият цените и да изкопират чужди сайтове с информация и цени, които не могат да изпълнят. Така се унищожава шансът доказалите се компании да запазят добри работници и да поддържат постоянно качествена услуга", казва съоснователят и изпълнителен директор на Domestina.bg Владислав Симов.
Domestina.bg се ражда, за да премахне досадното чакане за оглед, неясни графици, пазарлъци по телефона, нелоялни практики, като например да се оферира една цена и при посещението тя да се увеличи, обяснява Симов. И въпреки че тези сценарии изглеждат екстремни, те доста често се срещат на този пазар, а клиентът почти няма контрол над ситуацията, споделя съоснователят и изпълнителен директор на Domestina.bg.
Потребителят
Лесно намира изпълнител за необходимата услуга,
като платформата ясно посочва различни потребности - основно, експресно, почистване след ремонт, на баня, на прозорци или на фурна например. За всяка услуга се посочва какво точно включва, като потребителят само трябва да въведе квадратурата на помещението и бързо и лесно да избере почистваща фирма, без да е необходим предварителен оглед. Domestina.bg предоставя информиран избор за чист дом - на екрана може да се видят всички почистващи фирми и да се сравнят веднага - по рейтинг, базиран на оценките на техните клиенти, коментари на потребители, брой посещения през платформата и цена .
"При нас са най-активните и най-перспективните фирми на пазара", категоричен е Владислав Симов. Когато се направи поръчката през платформата, изпълнителят трябва да звънне на звънеца в точно заявеното време и това е един от въпросите за оценка на потребителите. Всяка почистваща фирма
Има възможност да бъде на платформата,
обяснява изпълнителният директор. Domestina.bg разполага с автономен процес на селекция на почистващите фирми. Компанията е създала алгоритъм, който включва 12 различни фактора, като само три от тях са обявени публично на компаниите. "Всеки от тези фактори е с различна тежест, така че да можем на всяко клиентско търсене да предложим най-отгоре най-добрата компания за него", обяснява Симов.
Сред критериите са например рейтинг, брой и обем на извършени посещения в последните 30 дни. Според създателите на платформата по този начин може да се определи колко е жизнена всяка компания и да се отсяват неподходящите изпълнители на услугата. "Предимство за почистващите компании е, че чрез платформата достигат до клиентите си по най-ефективния начин и не им се налага да мислят за маркетинг, гугъл оптимизации, фейсбук реклами и други, по-трудни за тях дейности, а вече е достатъчно просто да бъдат добри в почистването", обобщава Владислав Симов.
Domestina - от доставчик на услуги до букинг платформа
Domestina.bg е позната на българския пазар като доставчик на почистващи услуги - за домашни помощници. Стартира като стартъп през 2013 г. с двама заети на едно бюро в споделено пространство."Пораснахме много бързо от тогава, но единственото, с което не се справихме в продължение на 5 години, е проблемът с персонала. Привлякохме огромен интерес, продължаваме да имаме много голямо търсене за домашни помощници, но и огромен недостиг на работници", разказва съоснователят на компанията Владислав Симов.
Затова екипът променя изцяло модела на работа и компанията вече предлага целия вертикал от услуги за домашно почистване. Домашните помощници вече не са техни служители, а изпълнители на свободна практика, които използват платформата.
Новият модел започва да се тества през лятото на 2018 г. и досега през платформата са изпълнени повече 101 хиляди поръчки в цяла България. Засега фокусът е българският пазар, въпреки че компанията е направила своите стъпки в Полша и Гърция.
"Това е букинг платформа за почистване. Променихме изцяло бизнеса и се чувстваме много комфортно в това, което правим, защото то наистина работи и предоставя добри решения за всички", категоричен е Владислав Симов.