Българската платформа за електронна търговия CloudCart е получила инвестиция от общо 630 хил. евро. По-голямата част от сумата, 500 хил. евро, идва от фонда NV3 ("Ню вижън мениджмънт", третия фонд от екипа на NEVEQ), който е един от мениджърите на ресурс за финансиране от Фонда на фондовете. Останалите 130 хил. евро са от частни инвеститори. От страните не посочиха какъв процент от капитала получават инвеститорите.
CloudCart е платформа, върху която потребителите могат да създават свои електронни магазини. Фирмата предоставя безплатна и платена версия, като приходите идват от абонаменти и различни услуги, които се предоставят - оптимизация на сайтовете, продажба на домейни, маркетингова помощ, изработване на логота за магазините и други.
Абонаментните планове варират на цена между 20 и 30 евро на месец, в зависимост дали става дума за месечен, годишен или двугодишен абонамент. Безплатната версия важи до достигане на 1000 евро оборот от страна на търговеца.
Екосистемата на CloudCart
Сред силните страни на CloudCart е интеграцията на огромен брой услуги от трети страни, сред които маркетингови инструменти на Facebook и Google, разплащания през Stripe и PayPal, вкарването на външен софтуер и други. Самата компания е технологичен партньор на Facebook и Google, което дава възможност на потребителите да управляват реклами в мрежите на гигантите от платформата на CloudCart.
Компанията е основана през 2014 г., а платформата започва да функционира две години по-късно. В момента във фирмата работят 16 души. Според съоснователя и изпълнителен директор на CloudCart Николай Илиев най-силната страна на фирмата е експертизата, която дава на клиентите, както и самият софтуер.
"Ще използваме финансирането за развойна дейност, излизане на външни пазари и допълнителна интеграция на инструменти", коментира Илиев пред "Капитал". "Ние разглеждаме платформата като екосистема, която развиваме. В момента имаме 1800 търговци на платен абонамент и 6500 на свободен план, като целта ни е да конвертираме безплатните планове в платени потребители."
Партньорът в NV3 Александър Терзийски казва, че според договора, ако бъдат изпълнени конкретни условия, фондът ще инвестира още 500 хил. евро в компанията. Самите условия обаче са конфиденциални.
"Наблюдаваме CloudCart още от 2016 г. Сегашните преговори започнаха в края на 2019 г. Компанията има доказан бизнес модел и силен екип. Най-важната причина да инвестираме обаче е, че екосистемата около платформата кара потребителите да остават в нея", коментира Терзийски.
Българската платформа за електронна търговия CloudCart е получила инвестиция от общо 630 хил. евро. По-голямата част от сумата, 500 хил. евро, идва от фонда NV3 ("Ню вижън мениджмънт", третия фонд от екипа на NEVEQ), който е един от мениджърите на ресурс за финансиране от Фонда на фондовете. Останалите 130 хил. евро са от частни инвеститори. От страните не посочиха какъв процент от капитала получават инвеститорите.
CloudCart е платформа, върху която потребителите могат да създават свои електронни магазини. Фирмата предоставя безплатна и платена версия, като приходите идват от абонаменти и различни услуги, които се предоставят - оптимизация на сайтовете, продажба на домейни, маркетингова помощ, изработване на логота за магазините и други.
0 коментара