"Кока-Кола ХБК" става дистрибутор на нова серия кафе - Costa Coffee
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

"Кока-Кола ХБК" става дистрибутор на нова серия кафе - Costa Coffee

Кока-Кола ХБК

"Кока-Кола ХБК" става дистрибутор на нова серия кафе - Costa Coffee

България е първият европейски пазар, на който се продават продуктите

Мара Георгиева
5430 прочитания

Кока-Кола ХБК

© Кока-Кола ХБК


"Кока-Кола ХБК" ще дистрибутира нова серия кафета - Costa Coffee, а България е първият европейски пазар, на който тя се продава, съобщиха от компанията.

"Продуктовата гама не е предлагана до момента на местния пазар, а "Кока-Кола ХБК" е първият бутилировач в системата на Coca-Cola, който предлага Costa Coffee", уточниха за "Капитал" от "Кока-Кола ХБК".

Това е втора марка кафе, която влиза в портфолиото на "Кока-Кола ХБК", след като близо три години фирмата продаваше Lavazza, но сътрудничеството беше преустановено през септември 2019.

На зърна и мляно

"Компанията лансира бранда Costa Coffee в търговската мрежа и заведенията на принципа на всички останали продукти в портфолиото на "Кока-Кока ХБК България". Целта ни е да бъдем в топ 3 в mass premium сегмента", коментираха за "Капитал" от българското дружество.

Новата гама включва кафе на зърна и мляно кафе, позиционирани във високия ценови сегмент. Продуктите вече се предлагат в търговската мрежа и в заведенията, като за всеки от каналите за продажба са налични по четири бленда. Всички сортове и блендове в серията са подбрани от Дженаро Пелича - майстор на кафето Costa Coffee, чийто език е застрахован за 10 млн. паунда.

"Кока-Кола ХБК" поема отново дистрибуцията на кафе, след като направи това с Lavazza през октомври 2017 г. Дотогава почти четвърт век вносител на кафето в България беше фирма "Софсток" на Мирослав Печев. Решението за промяната бе взето от фамилията Лаваца, а договори за дистрибуция между Lavazza и "Кока-Кола ХБК" имаше още в Гърция, Швейцария и Унгария. През юли 2019 обаче партньорите обявиха, че преустановяват сътрудничеството си на всички пазари, включително и на българския. В официалното съобщение не бяха посочени причините за това решение, а "Софсток" отново пое дистрибуцията на Lavazza в страната.

Заведенията - на франчайз

Costa Coffee е основана през 1971 г. в Лондон от братята италианци Серджо и Бруно Коста, а днес оперира на 31 международни пазара с над 2700 кафенета във Великобритания и Ирландия и над 1200 в света.

През 2018 г. The Coca-Cola Company обяви, че купува британската кафе верига Costa Coffee за 5.1 млрд. долара и влезе в сериозна конкуренция с Nestle и Starbucks за глобален бранд сред горещите напитки. Сделката бе финализирана през 2019.

"Кафетериите с бранда Costa Coffee в България се управляват от франчайзополучател и не са част от бизнеса на "Кока-Кола ХБК България", но те са ценен партньор в изграждането на силния бранд на Costa Coffee", посочиха за "Капитал" от компанията.

Първото Costa Coffee в България отваря врати в София през 2006 г. Заведенията на английската марка се оперират от "Кофи Лайф" ЕООД. Според сайта на фирмата тя управлява верига с 23 обекта в София, Варна, Пловдив, Бургас и Слънчев бряг.

Пазар

Продажбите на кафе само в магазинната мрежа (без кафенета, ресторанти и заведения) се оценяват на около 220 млн. лева или 12 хил. тона годишно. Данни за оборотите в ХоРеКа канала липсват.

Лидер за целия пазар е марката Nescafe с над 40% дял в стойност, а Lavazza е лидер в сегмента "кафе на зърна". В топ 3 на заведенията, в които се предлага кафе, са "Неделя", Costa Coffee и Starbucks.

"Кока-Кола ХБК" ще дистрибутира нова серия кафета - Costa Coffee, а България е първият европейски пазар, на който тя се продава, съобщиха от компанията.

"Продуктовата гама не е предлагана до момента на местния пазар, а "Кока-Кола ХБК" е първият бутилировач в системата на Coca-Cola, който предлага Costa Coffee", уточниха за "Капитал" от "Кока-Кола ХБК".


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

6 коментара
  • 1
    johnniewalker avatar :-|
    johnniewalker

    Изписвайте пълното име на компанията: Кока-Кола Хеленик Ботлинг Къмпани! За да е ясно, че не е истинската американска компания Кока-Кола. Иначе ако ще съкращавате може да напишете "КК Хеленик Ботлинг Къмпани" със същият успех и ще е по-малко подвеждащо.

  • 2
    chichi01 avatar :-|
    Чичи (Ice Man's fan)

    До коментар [#1] от "johnniewalker":
    Достатъчно ясно е обяснено и е диференцирано в статията кое е бутилиращата Хеленик БК и кое е the Coca Cola company. Няма истинска и неистинска Кока Коли, има бутилираща и дистрибутираща компания компания, и такава държаща правата върху търговската марка и технологията на напитките. Бизнесите на двете се допълват, не се конкурират. "Кока кола" в Атланта не бутилира и не продава напитките. Там е главната квартира и там се създават глобалните маркетингови подходи към пазарите на компанията. Скъпата и неблагодарна част от бизнеса, като бутилиране и дистрибуция/продажби е "аутсорсната" чрез специфични франчайзи на регионални в глобален мащаб бутилиращи компании, като една от тях покриваща нашият регион на Европа и любопитно, Нигерия е Хеленик Ботълинг Компани...
    Кока Кола Атланта все пак търгува, но единствено с концентратите за напитките, които ексклузивно само тя има право да продава и то само на Бутилиращите си партньорски компании, като Хеленик БК.
    Найс, а?

  • 3
    johnniewalker avatar :-|
    johnniewalker

    До коментар [#2] от "Чичи (Ice Man's fan)":

    Интересно, не знаех, че дори в САЩ използват дистрибутори за да им пълнят бутилките така да се каже.
    Това, което сте написал според мен трябва да е в отделна статия в Капитал, а не да се налага потребителите от форума да дават детайли.
    Поздрави

  • 4
    chichi01 avatar :-|
    Чичи (Ice Man's fan)

    До коментар [#3] от "johnniewalker":
    Е, аз просто давам инфо. Това е по-скоро професионална информация, а не някаква клюкина. Така е устроен бизнесът не само на Кока-Кола. В края на краищата, клиентите/потребителите не се интересуват в детайли как точно един продукт достига до тях. Важното е да получават това, за което плащат и очакват.

  • 5
    johnniewalker avatar :-|
    johnniewalker

    До коментар [#4] от "Чичи (Ice Man's fan)":

    Причината да подскачам е третирането на българите като някакви туземци на които да се сервира пикн@ с извинение от същата тази КК ХБК. Просто излизам извън България и Фантата е страхотна (Гърция, Италия, Испания), а на нас ни принуждават да пием бълвоч с царевичен сироп вместо захар и със съдържание на плодове около 15 пъти по-малко от уж същият продукт. Защото не дават да си внесем същите продукти от Западна/Южна Европа.

  • 6
    chichi01 avatar :-|
    Чичи (Ice Man's fan)

    До коментар [#5] от "johnniewalker":
    Точно така, за съжаление. Но това е въпрос и на отношение на клиентите към фирмите. Дори за Румъния, в продуктите се влага зафинирана захар/кристална, а за българският пазар, е заменена с глюкозо-фруктозен сироп. Не че захарта е полезна, но няма по-евтин вариант от влагането на ГФС, който да, извлича се от царевични култури... И е доволно вреден за метаболизма ни, защото е още по концентрирана енергия и от кристалната захар, ако мога така по-достъпно да се изразя. Хеленик не са ни виновни, те си гледат бизнеса, като всички други, а той страда от години поради световната кампания срещу газираните напитки и захарта. Фантата и фантата лимон в изредените от теб страни, в които по традиция растат и хората пият цитрусови напитки от векове, не може да е същата, като тази у нас и в Румъния. За съжаление. Но кока-колата може. А това, което казваш е чудесен повод за журналистическо разследване, поне с цел ограмотяване на потребителите, но на нашият миниатюрен пазар трудно се скача срещу търговските интереси на традиционно голям рекламодател.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK