"Нестле България" с лек спад на приходите за първите три месеца заради коронавируса

За 2020 г. компанията предвижда 22.5 млн. лв. инвестиции

В софийската фабрика се произвеждат около 1000 продукта.
В софийската фабрика се произвеждат около 1000 продукта.    ©  Юлия Лазарова
В софийската фабрика се произвеждат около 1000 продукта.
В софийската фабрика се произвеждат около 1000 продукта.    ©  Юлия Лазарова

"Нестле България" е увеличила приходите си през миналата година, но през първото тримесечие на тази те леко намаляват заради корона кризата. Изпълнителният директор на компанията Петър Стоилов съобщи на онлайн пресконференция, че през 2019 постъпленията са нараснали с 4.2% до 268 млн. лв. За първото тримесечие понижението е 2.8%, а приходите са 65 млн. лв.

Негативният резултат е следствие от затварянето на хорека (хотели, ресторанти, кафетерии) канала за продажби заради пандемията от коронавирус. "Бизнесът ни в тази ниша загуби толкова, че изгледите да излезе на нивата от миналата година са почти равни на нула", коментира Стоилов. Според неговия анализ извънредната ситуация заради вируса е оказала отрицателно влияние и върху експортните продажби на захарни изделия, но останалите категории, в които "Нестле България" оперира, са спечелили от нея и дори отбелязват двуцифрен ръст на продажбите.

Отражението на COVID-19

"Нестле България" оперира в седем категории - кафе (42.5% пазарен дял в стойност); шоколадови продукти (13.3%); кулинарни продукти (60.6%); млечни продукти - Nesquik (75.3%), храни за домашни любимци (26.9%); детско хранене (23.1%); зърнени закуски (35.3%). Компанията е лидер в пет от тях и е на втора позиция само при "шоколадови продукти" и "детско хранене".

"Няколко категории са в графата на "солидно представилите се" по време на пандемията и дори отчитат ръст на продажбите. Това са кафе напитките, особено кафето на капсули, кулинарните продукти, зърнените закуски, детското хранене и храните за домашни любимци", обобщи Петър Стоилов.

Кризата е оказала негативно отражение върху продажбите на шоколадови продукти, особено при импулсните покупки и малките опаковки. По време на извънредното положение напълно е спрял бизнесът с напитки в заведения, павилиони и други външни обекти, както и с продукти от фирмените вендинг машини. В глобален аспект кризата е оказала негативен ефект и върху продажбите на води с марките на корпорацията, обобщи Стоилов.

Продължаващи инвестиции

За 2019 г. "Нестле България" е инвестирала 11.5 млн. лв., а планираните инвестиции за тази година са два пъти повече. Средствата са предназначени за повишаване на прoизводителността и разработване на нови продукти, за безопасни условия на труд, за информационни технологии и др.

Близо 19 млн. лв. от инвестициите за 2020 г. са предвидени за модернизация на софийската фабрика, в която годишно се произвеждат над 16 хил. тона шоколадови изделия. "Нестле България" изнася 96% от продукцията си за над 39 страни, включително извън Европа, обобщи Сара Вуйтене, директор на производствената фабрика.

Ангажименти към природата и обществото

През миналата година дружеството премахна изцяло употребата на пластмасата за еднократна употреба във фабриката и администрацията. Компанията спести 32 тона пластмаса и 43 тона хартия и направи близо десет инвестиции в производството по пътя към нулев отпечатък върху природата. Целта за 2020 г. е фирмата да използва 2643 куб. метра по-малко вода и 1487 GJ по-малко енергия, както и да намали с 214 тона парниковите емисии, обобщи Нели Ангелова, директор комуникации за Югоизточен пазар, който включва България, Румъния и още седем държави.

Кампанията "По-здрави деца" насърчава активния здравословен начин на живот в училище. През учебната 2018/2019 г. в програмата се включиха близо 13 хил. деца от 124 училища, а през 2019/2020 г. разшири обхвата си, като прибави и детските градини, и достигна близо 24 хил. деца.

"Тази инициатива не е брандирана, при нея не рекламираме нито един наш продукт. Стремим се чрез специални видеоуроци и забавни игри да учим децата как да се хранят пълноценно и разнообразно, да спортуват и почиват. През 2020 г. кампанията ще бъде разширена с още над 50 училища, 7000 деца и 10 хил. родители и ученици", обобщи тя.

Друга инициатива на компанията - "Живей активно", се превърна в национално движение. Голямото традиционно събитие се измества от традиционния юни за септември и ще претърпи трансформация на формата си, за да се съобрази с мерките за сигурност.

Още от Капитал