Всички нови продукти на DECATHLON ще са с екодизайн до 2026 г.
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Всички нови продукти на DECATHLON ще са с екодизайн до 2026 г.

Всички нови продукти на DECATHLON ще са с екодизайн до 2026 г.

Компанията работи активно в подкрепа на околната среда

Това е маркетинг публикация. Отговорността за нейното съдържание носи рекламодателят и то отговаря на правилата за нейтив пакети.
2593 прочитания

Възможно ли е да съществува индустриално производство с 0% неутрален въглероден отпечатък върху околната среда за продаден продукт? От Decathlon не само са убедени в това, но тази конкретна цел е заложена в плана им за устойчиво развитие.

Стъпка по стъпка

Decathlon е една от световните компании с дългосрочна зелена стратегия. В плановете за устойчиво развитие на бранда са заложени конкретни цели за всяка следваща година. За 2020 г. са заложени 5% от продуктите в каталога да бъдат с екодизайн, а до 2026 г. е предвидено 100% от новите стоки да бъдат такива. За да получи статут на екодизайн, продуктът трябва да е създаден с минимално влияние върху околната среда. Нужно е да бъде с минимум 20% по-екосъобразен от предшестващия го модел. Ето какви са начините, по които Decathlon постига това:

  • Рециклиране. Приоритет са материалите, използвани за създаването на спортни облекла и екипировка (полиестер, памук, пластмаса и каучук), да се набавят чрез рециклиране.

  • Екосъобразно оцветяване. При оцветяването на тъкани индустрията в цял свят изразходва и замърсява голямо количество вода. За килограм текстил, третиран с багрила, се използват 100-150 литра вода. Decathlon работи в посока за промяна на тези цифри и внедрява в производството си иновативни и щадящи природните ресурси методи за багрене (Dope Dyed, Byton).
  • Екоинициативи. Участието и организирането на събития с цел повишаване на информираността на глобалните проблеми със замърсяването също е сред приоритетите на компанията. Сред зелените практики на бранда е замяната на найлоновите торбички за еднократна употреба с такива от рециклирана хартия, както и инициативата за засаждане на дървета, обвързана с покупката на текстилни торбички за многократно ползване.

Какво е отражението върху продуктите

Сред основните качества, с които се характеризират спортните стоки на Decathlon, са здравината и издръжливостта. Компанията се стреми да изработи възможно най-дълготрайни продукти, за да се избегне честата подмяна на вещи и създаването на повече и по-чести отпадъци след края на употребата им. По-дългият живот пък гарантира по-изгодна покупка на клиентите на марката.

Наред с удължаването на живота на стоките, компанията непрестанно въвежда новости, с които намалява влиянието върху околната среда на производството в различните ѝ сектори. Сред продуктите с екодизайн са:

  • Дамски полар. Един от най-популярните артикули на бранда в раздел "Облекла" се произвежда от рециклирани пластмасови бутилки. Полученият полиестер е мек, изолиращ студа и отвеждащ влагата от изпотяването. Идеален е за планински преходи, тъй като е лек (само 270 г.) и компактен при сгъване.

  • Палатка. Двуместната палатка за къмпинг, любима на хиляди туристи по света, е създадена с технология за намаляване на изразходената вода при оцветяване на текстила. При този метод се багри една на всеки две нишки. Това обаче по никакъв начин не се отразява нито на безупречния външен вид, нито на качествата на палатката. Тя е непромокаема, издържа вятър до 50-а степен и се разтваря автоматично.

  • Йога блокчета. Блокчетата с естетична визия и нежен цвят са удобни за изпълнение на балансиращи пози от йога. Доскоро Decathlon ги произвежда от изкуствена пяна, но новите модели на продукта вече са направени от естествен екологичен корк.

Какво още е необходимо

Глобалната зелена стратегия на Decathlon залага задачи за всяка следваща година, както и дългосрочни цели. Наред с амбицията до 2026 г. всички нови продукти да бъдат с екодизайн, същият срок е поставен и за постигане на 40% по-нисък въглероден отпечатък за всеки продаден продукт. До 2030 г. се предвижда този отпечатък да е 0%. А начините за това са доказано ефективни: създаване на продукти с висока издръжливост, които могат да бъдат поправяни и рециклирани, използване на суровини от устойчиви и възобновяеми източници, намаляване на изразходваните ресурси.

Научете още интересни факти за инициативата на DECATHLON.

Възможно ли е да съществува индустриално производство с 0% неутрален въглероден отпечатък върху околната среда за продаден продукт? От Decathlon не само са убедени в това, но тази конкретна цел е заложена в плана им за устойчиво развитие.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK