Над 66% от компаниите в ново проучване са преминали изцяло към дистанционна работа
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Над 66% от компаниите в ново проучване са преминали изцяло към дистанционна работа

Над 66% от компаниите в ново проучване са преминали изцяло към дистанционна работа

Но едва близо 24% не са срещали технически трудности, показва изследването на OPA Solutions

3741 прочитания

© Юлия Лазарова


Над 66% от анкетираните в ново проучване български компании са преминали изцяло към дистанционна работа, а едва 24% не са срещнали технически трудности. Такива са основните изводи в изследване на фирмата OPA Solutions, която е риселър на продуктите на Apple за крайни и корпоративни клиенти.

Проучването е направено сред ръководители на екипи и служители в 235 различни по големина фирми от сферата на технологиите, маркетинг и рекламата и консултантските услуги. Те са били анкетирани в периода 15 - 30 април, като според авторите тогава първоначалният шок за компаниите е бил преминал и оперативната им дейност е била навлязла в някаква рутина. Участниците в изследването изтъкват три основни предизвикателства за тях от новата ситуация: техническата подготвеност на клиенти и партньори, времето за приспособяване и натоварването на интернет връзката. Само малка част от фирмите - 5.5%, твърдят, че са купили, а други 4.7% са обмисляли да купят нови компютри и мобилни устройства по време на извънредното положение.

Срещи през видеочат

Съвсем естествено най-често използваното техническо решение при дистанционно работа са видеоконферентните разговори - от 90% от отговорилите. Най-популярната платформа тук е Zoom заради бързината и удобството си - към 66% от анкетираните компании я ползват. След нея е Skype, предпочитана от 51.9% от отговорилите, Viber с 38.5%, Google Hangouts - 34.1%, Facebook Messenger - 33.3%, и FacеTime - 31.9%. Microsoft Teams се използва от

29.6%.

Около 75% от компаниите в проучването използват облачни услуги за съвместна работа, като 80% от тях казват, че използват Google Drive, а близо 41% избират Dropbox. След тях са Apple iCloud с 30% и Microsoft OneDrive с 27.7%.

Малко над 44% от анкетираните компании в проучването на OPA Solutions работят с платформи за управление на проекти, а 41.7% използват виртуална частна мрежа (VPN). Най-популярна е Slack, избрана от 36.2% от отговорилите, а след нея са Trello (30.5%), Jira (28.6%), Microsoft Project и Asana, съответно с 16.2% и 15.2%.

OPA Solutions са оторизиран сервиз и риселър на Apple и част от въпросите в проучването са насочени към продуктите и услугите на Apple. Около 57% от анкетираните компании твърдят, че при тях се ползват Apple устройства. Сред тях най-голям е делът на iPhone и iPad - близо 86%, а около 71% залагат на преносимите компютри MacBook.

Проучването е извършено в различни по големина компании, като най-много от тях - 59.4% са до десетина служители, над 17% са между 10 и 50 души, а 9% между 50 и 200. Най-голямата част от фирмите са от технологичния сектор - близо 22%.

Над 66% от анкетираните в ново проучване български компании са преминали изцяло към дистанционна работа, а едва 24% не са срещнали технически трудности. Такива са основните изводи в изследване на фирмата OPA Solutions, която е риселър на продуктите на Apple за крайни и корпоративни клиенти.

Проучването е направено сред ръководители на екипи и служители в 235 различни по големина фирми от сферата на технологиите, маркетинг и рекламата и консултантските услуги. Те са били анкетирани в периода 15 - 30 април, като според авторите тогава първоначалният шок за компаниите е бил преминал и оперативната им дейност е била навлязла в някаква рутина. Участниците в изследването изтъкват три основни предизвикателства за тях от новата ситуация: техническата подготвеност на клиенти и партньори, времето за приспособяване и натоварването на интернет връзката. Само малка част от фирмите - 5.5%, твърдят, че са купили, а други 4.7% са обмисляли да купят нови компютри и мобилни устройства по време на извънредното положение.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

1 коментар
  • 1
    telqk avatar :-|
    telqk

    Добра новина, особено за предлагащите офис площи клас А!


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK