Спадът на българския автопазар продължава, макар и по-бавно

Спадът на българския автопазар продължава, макар и по-бавно

Регистрациите на нови и употребявани леки коли през май са се свили с 50%

Константин Николов
6183 прочитания

© Мария Съботинова


Автопазарът в България съвсем естествено е продължил да изпитва сериозни затруднения и през май. Регистрациите на леки автомобили и камиони за месеца в Пътна полиция отново отчитат рязък спад спрямо миналата година. Единствената донякъде оптимистична нотка е, че свободното падане е намалило скоростта си, и има някакво повишение по бройки спрямо април.

Нелек спад при леките коли

Общите регистрации на нови и употребявани леки автомобили (категория M1 и N1) през миналия месец са достигнали 12 049 коли, с 50% по-малко от същия период на 2019 г. За април спадът в този сегмент беше далеч по-голям: 67%, когато отчетените регистрации бяха едва 7613 леки автомобили.

При новите леки коли обаче сривът през май остава почти същият - 68% надолу до 1442 броя при минус 73% през април и регистрираните тогава 1079 возила. Общо през първите пет месеца българският автопарк е нараснал със 72 439 леки коли нови и втора ръка, спад от 34%. За трите месеца, в който имаше извънредно положение - март, април и май, регистрациите в този сегмент са 33 912 спрямо 68 866 през периода на 2019 г.

И камионите още надолу

При новите камиони (категория N3), които винаги са били сигнал за икономическата активност, спадът е още по-голям - 82% до 70, спрямо 78% през април, когато са били продадени 63 камиона. За сметка на това при употребяваните сривът намалява - 30% при регистрирани 225 тежки машини (за април спадът беше далеч по-голям - 52%). Общо новорегистрираните камиони за петте месеца на годината са 2259 в сравнение с 3505 преди година.

Очакванията в сектора са, че постепенно автопазарът ще възстанови част от загубените позиции, но годината ще е трудна, а индустрията ще е една от последните, които ще излязат от кризата. При новите леки коли лидер по продажби досега за годината е Dacia с 1105, следвана от Skoda с 1040 и Toyota с 1023.

Цяла Европа страда

Спадът на автомобилния пазар е огромен в целия Европейски съюз. Според Асоциацията на автомобилните производители в Европа (ACEA) продажбите от януари до май на леки коли са се свили с 41.5% до 3.33 млн. броя. В Испания сривът за периода е 54.2%, в Италия - 50.4% и 48.5% във Франция. За Германия намалението е по-малко - 35%, а общо в страните от Централна и Източна Европа, които се присъединиха към ЕС след 2004 г., спадът е 35.4% до общо 403 079 автомобила.

Автопазарът в България съвсем естествено е продължил да изпитва сериозни затруднения и през май. Регистрациите на леки автомобили и камиони за месеца в Пътна полиция отново отчитат рязък спад спрямо миналата година. Единствената донякъде оптимистична нотка е, че свободното падане е намалило скоростта си, и има някакво повишение по бройки спрямо април.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове
Close
Бюлетин
Бюлетин

Ритейл

Всяка седмица получавайте най-важното и интересно от ритейл сектора във вашата поща


18 коментара
  • 1
    rcs20503603 avatar :-|
    Kamen Iliev

    Хората пак ще се пренасочат към коли втора употреба, особено ако търговците смъкнат цените малко, за да реализират застоялите им автомобили.

  • 2
    lgg50680406 avatar :-|
    Елена Димова

    Димитър Тойчев се възползва от младите хора в България като ги изнудва за да получава рушвети... Нима няма и той деца?

  • 3
    hua45680745 avatar :-|
    Камелия Нинова

    Множество жалби и сигнали срещу този човек, а без резултат... И на всичкото отгоре да парадира,че има чадър във вътрешна сигурност - наглост.

  • 4
    dac13635356 avatar :-|
    Данаил Миленов

    Ей това е българска работа. Този нагъл полицай бива оставен да се надува и своеволничи. Заплашва, че няма да спре да глобява, докато не стане на неговото. Къде е правосъдието?

  • 5
    bbk45635065 avatar :-|
    Андрей Костович

    хахаха кой не е чувал за Тойчев. Велик е в схемите си. Не веднъж ми е искал рушвети, търси за какво да се заяде, за да изкара някой лев. И камерите в патрулките не го спират. Явно сериозно го пазят.

  • 6
    kfy04682133 avatar :-|
    Камен Даскалов

    Виждам,че не само аз мисля така за Тойчев. Ти му подадеш пръст - той ти отхапва ръката... Види ли те, че отстъпваш - настъпва смело. Никаква милост с такива хора като него.

  • 7
    wxp16682798 avatar :-|
    Дани Илиев

    Господин Тойчев години наред се възползва от незначителния си пост за да изкарва черни пари.. не е справедливо да бъде оставян да си своеволства по този начин. Няма ли кой да го спре?

  • 8
    mcr00683812 avatar :-|
    Валентина Йорданова

    Господин Тойчев иска да се издира в йерархията, но не е толкова лесно. Няма как да стане като се опитва да събира само рушвети. Не е коректно да си затварят очите, въпреки че знаят какви ги върши. Ще си намери майсора рано или късно.

  • 9
    bds20684578 avatar :-|
    Пламена Величкова

    За съжаление много станаха полицаите като него в днешно време ... Аз лично съм се срещала с него и беше запомнящо се. Заяждаше ми се за най-малко нещо и само търсеше за какво да се хване. Но аз не бях в нарушениие и той май не беше доволен. Не успя да дизкара някой лев...

  • 10
    MilenaAtanasova avatar :-|
    Milena Atanasova

    Господин Тойчев e поредното корумпирано ченге в България. Този уж служител на реда следи стриктно не за движението по пътищата, а за хубави коли. Очевидно спира само по-лускави автомобили и започва да заплашва с отнемане на книжка, сваляне на номерата на автомобила и т.н.
    Държи се нагло и невъзпитано, не изпълнява правилно служебните си задължения, пуши цигара, докато чака рушвет и не връща документи докато не получи поне 50лв. Не е нормално полицай, който трябва да ни пази да се облагодетелства от хората насила.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход