Д-р Бранимир Кирилов: Безопасността ще е новата норма на поведение
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Д-р Бранимир Кирилов: Безопасността ще е новата норма на поведение

Д-р Бранимир Кирилов: Безопасността ще е новата норма на поведение

Как и защо стоматологията ще се трансформира завинаги

Това е маркетинг публикация. Отговорността за нейното съдържание носи рекламодателят и то отговаря на правилата за нейтив пакети.
2447 прочитания

Ако се питате, какво е бъдещето на денталната медицина и услугите, предлагани в този сектор, от момента на глобално променената действителност в годината, белязана от COVID-19, то най-точния отговор, който можем да ви дадем, се нарича Slow Dentistry.

Глобално течение е крайъгълния камък на формулата за успех в бъдеще, основаваща се на защитата на пациентите. Тази така наречена "бавна стоматология" ще трансформира практиката завинаги.

Разговаряме с един от посланиците и изповядващи идеологията на течението за максимална превенция и защита - д-р Бранимир Кирилов, специалист имплантолог и орален хирург с над 20 годишен опит, основател на стоматологична клиника MEDICAL DENT.

Д-р Кирилов, какво означава Slow Dentistry?

- От момента, в който COVID-19 стана част от нашата реалност, светът вече е и ще бъде различен. Стоматолозите са сред професионалистите, които са изложени на най-висок риск. Време е да поемем по един нов път, по-бавно, но по-сигурно. Да започнем да изпълняваме професионалния си дълг по различен начин, където приоритетът ще е сигурността и защитата, а времето, отделено за това, ще е водеща ценност. Течението Slow Dentistry проповядва тази идеология. Всички ние трябва да помогнем за колективно изместване на парадигмата.

Какви са нужните мерки, които трябва да се предприемат в денталния сектор за защита на пациентите?

- Всеки един дентален специалист и дентална клиника трябва да положат допълнителни усилия, за да защитят пациентите си. Изисква се да се отдели нужното време преди и след посещение на всеки пациент за пълна и детайлна дезинфекция на работното място. Инвестицията в това време никога до сега не е била на фокус толкова силно.

Посещението на всеки пациент в MEDICAL DENT е в специално обособен часови пояс. Разпределяме пациентите си в зависимост от това дали попадат в групата с доказан риск от заразяване - възрастни хора и пациенти с придружаващи заболявания. По този начин защитаваме най-уязвимите. Те влизат в клиниката по един. Установяваме в кой часови пояс да запишем всеки чрез телефонна анкета, преди всяко посещение.

Времето инвестирано в дезинфекция преди и след всеки един пациент, разбира се ще намали дневния човекопоток в денталните клиники, но безопасността трябва да е приоритет.

Пациентите също имат роля тук. Важно е те да се интересуват от използваните протоколи за дезинфекция. Ако те задават този въпрос ще култивират пазар, който ще е защитен от недоброжелателна практика.

Д-р Кирилов, как MEDICAL DENT реагира на епидемичната ситуация и какви мерки взехте в тази нова за всички нас ситуация?

- В MEDICAL DENT винаги сме гледали изключително отговорно на темата за стриктната здравна хигиена и безкомпромисна стерилност. Тези мерки не са нещо ново или от скоро въведено при нас. В този смисъл за нашия екип това не е трудна за спазване и изпълнение задача. Разбира се сега, изискванията са завишени и има много допълнително въведени мерки.

Клиниката ни винаги е била единица мярка за висока хигиена, абсолютна стерилност и безупречни средства за защита. Опасността, пред която епидемията COVID-19 ни изправи е ситуация, която вън от съмнение е без прецедент и поставя в риск здравето на всеки гражданин. Това налага абсолютно стриктно спазване на мерките срещу разпространяване на заразата.

В същото време ние сме лечебно заведение и държим дори и във време на криза да изпълняваме лекарския си дълг. Да се грижим за нашите пациенти. Затова сега за нас е от първостепенно значение да елиминираме всякакъв риск за тяхното здраве.

Какви са допълнителните мерки, които предприехте?

- Като допълнителна гаранция за здравето и спокойствието на пациентите си, разработихме пакет от мерки за предпазване от заразата. Той ще се прилага в клиниката до края на епидемията, а част от тях и след това. Така всеки наш пациент ще знае при какви условия ще протече лечението му. Но по-важното - ще знае, че при нас е в безопасност.

При посещение изискваме да се попълни декларация, че сте запознати с мерките за работа при извънредно положение в страната, а специални информационни табла напомнят за симптомите на COVID-19 и предпазните мерки срещу разпространeнието му.

Измерваме температурата на всеки пациент с безконтактен термометър и още на входа получавате стерилна маска, която се маха само по времето за самата манипулация.

Разбира се, подканяме пациентите да си измият ръцете с дезинфектант или еднократна почистваща кърпичка и преди процедурата предоставяме дезинфекционен разтвор, с който енергично да се изплакне устата. Това доказано намалява концентрацията на вирусите.

В кабинет се допуска само по един пациент, а престоят в чакалнята е сведен до минимум. Ако все пак се наложи, имаме грижата пациентите да са поне на два метра разстояние един от друг.

Съветвам всички колеги да отстранят от чакалнята си всички вестници, списания, играчки и други средства за забавление. Всички те на този етап са потенциални източници на зараза.

Ние почистваме с дезинфектант пода и всички повърхности, включително дръжките на вратите преди и след всяко посещение, а кабинетите се проветряват периодично. Въздухът допълнително денонощно е пречистен със стерилизатори от най-висок клас.

Как всички тези мерки ще се отразят на бизнеса при вас в чисто икономически план?

- Зъболекарите ще са изправени пред трудната дилема да оцелеят финансово или да осигурят общественото здраве. Страхувам се, че много клиники и стоматологични практики биха се затруднили да практикуват така наречената бавна стоматология, тъй като ще трябва да си позволят да инвестират във време между пациентите. Това обаче не трябва да стои като въпрос пред никой себеуважаващ се специалист. Отговорът трябва да е еднозначен и е въпрос на професионална етика.

Денталната бизнес среда трябва да се адаптира, да следва новите и разширени изисквания, независимо, че тези мерки са реално за сметка на икономическите резултати. Длъжни сме да бъдем отговорни и да направим всичко, което е по силите ни да защитим пациентите си, това е наш морален дълг.

Смятате ли да промените нещо в мениджмънта или ценовата политика на клиниката Ви, спрямо новата ситуация на пазара?

- В MEDICAL DENT винаги сме били верни на принципа да залагаме на клиничния опит и на работен процес изграден на база на най-новите и съвременни постижения на науката и технологиите. Всичко това гарантира на нашите пациенти качество на услугата без конкуренция на българския пазар. Непрекъснато инвестираме в обучения, допълнителни квалификации и се стремим да пренесем всяка иновация и добра световна практика и в България, а това изисква много инвестиции.

Ценовата политика на клиниката ни винаги е отговаряла на качеството на услугите и квалификацията на екипа й. Пациентите трябва да са наясно, че съпоставката на цените с други участници на пазара от сектора е грешна практика, която не води до дългосрочни резултати за тях.

Смятам, че крайните резултати винаги говорят най-добре. При нас работят едни от най-добрите специалисти в България, което осигурява на нашите пациенти спокойствие и гаранция за качество. Освен тесни специалисти, тук докторите са дялови участници в клиниката, което гарантира дългосрочно им развитие в MEDICAL DENT и дава на пациентите сигурността, че могат да разчитат на тях винаги, когато имат нужда. Гордея се с работата ни през последните 20 години, а признанието за нашия труд идва от всички верни на MEDICAL DENT пациенти не само в тук, но и по целия свят.

Вашите прогнози за денталния сектор от тук нататък?

- Моите прогнози са, че от тук нататък моделът при избора на стоматологична клиника е променен завинаги и безопасността ще е новата норма на поведение. Вярвам, че всички ние заедно можем да се справим с тази непозната до момента ситуация.

Девизът на дентална клиника MEDICAL DENT е "Доверието се отплаща". Сега повече от всякога е важно да се доверявате на дългогодишни и надеждни специалисти и доказали репутацията си клиники със сигурни и безопасни условия на труд. Не забравяйте, че доверявате най-ценното - вашето здраве!

Повече за дентална клиника MEDICAL DENT може да откриете на https://www.medicaldent.bg/

Повече за д-р Бранимир Кирилов на https://www.medicaldent.bg/bg/team/d-r-branimir-kirilov

Заповядайте от 22 ЮНИ до 27 ЮНИ в MEDICAL DENT през ДНИТЕ НА ОТВОРЕНИТЕ ВРАТИ ЗА ЗЪБНИ ИМПЛАНТИ. Ще имате възможност да получите безплатна консултация и най-доброто решение за лечение с зъбни импланти.

https://www.medicaldent.bg/bg/blog/sedmica-na-otvorenite-vrati

Обадете се и запишете своя час на тел.: 02 473 87 98

Ако се питате, какво е бъдещето на денталната медицина и услугите, предлагани в този сектор, от момента на глобално променената действителност в годината, белязана от COVID-19, то най-точния отговор, който можем да ви дадем, се нарича Slow Dentistry.

Глобално течение е крайъгълния камък на формулата за успех в бъдеще, основаваща се на защитата на пациентите. Тази така наречена "бавна стоматология" ще трансформира практиката завинаги.

Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK