КЗК ще проверява "Комсед" и "Хиполенд" за заблуждаваща реклама

Производството срещу българските вериги за играчки е след сигнали на потребители. Но случаите изглеждат дребни, а потенциалните глоби са големи

Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) се самосезира и образува две отделни производства, за да установи дали е налице заблуждаваща реклама от страна на търговците на детски играчки "Комсед" АД и "Хиполенд" АД. И в двата случая повод са сигнали на потребители. И в двата казуса антимонополният орган преценява, че представените при предварителните проучвания доказателства от страна на компаниите не са достатъчни, за да бъде взето категорично решение дали има наличие на нелоялни търговски практики.

Случаите изглеждат смущаващо дребни. Но за тях търговците могат да получат гигантски глоби заради големия си общ оборот. В подобен стил КЗК преди години глоби ИКЕА за разлика от няколко лева в цената на една етажерка с над 300 хил. лв.


Благодарим Ви, че четете Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се